Weer een grondwetsvoorstel?
Het is een soap onderhand. We krijgen een referendum over de nieuwe grondwet maar je mag niet in het openbaar dat voorstel afkraken dus ook niet op de moderne media. Er zaten mensen vast die zich hebben verzet tegen het voorstel.
Een actiegroep heeft brieven willen verspreiden met commentaar op de tekst maar die vond het nodig de tekst te veranderen om mensen van ‘het slechte er van’ te overtuigen. Dat schiet ook niet op en is niet fair.
En nu vandaag een waarschuwing maar die hoorden we al eerder: ‘Als je nee stemt dan blijven wij net zo lang zitten tot...’
Artikel: http://www.bangkokpost.com/news/politic ... s-rejected
Maar zoals al eerder is gefluisterd: de grootgeneraal wil mogelijk blijven zitten tot wij in dit land in het zwart over straat moeten. En los van het trieste daarvan: van mij krijgt ie gelijk.
Ooit schreef iemand (die inmiddels Thai national geworden is) ‘Dit land heeft behoefte aan een benevolente dictator’.
Nu kun je twisten over het begrip ‘benevolent’ (welwillend volgens de Dikke van Dale) maar de ‘militaire dictatuur’, woorden die men wel eens laat vallen over dit land, is er naar mijn mening niet. Laat ik het woord ‘pushy’ gebruiken.... Er zijn landen waar het veel erger is, bij die Oen bijvoorbeeld.
Weer een grondwetsvoorstel?
Moderator: Loempia
-
- Volwaardig lid
-
- Expat
Re: Weer een grondwetsvoorstel?
Ach, men is al bezig om een nieuwe versie van de Grondwet te maken, mocht de "nieuwe in augustus worden weggestemd.
Men heeft namelijk een aantal kopieermachines aangeschaft en die gaan 24 uur per dag, 7 dagen per week draaien. Ze kopieeren dan de Grondwet van 1932. Niemand die het verschil toch ziet. Na negentien keer voor een nieuwe Grondwet te hebben gestemd, sinds 1932 dan, ziet men door de bomen het bos toch niet meer.
Ik hoop dat Elst dit bericht niet als negatief beoordeeld. Dit is zeer positief nieuws. Thailand is het land met de meeste keren een nieuwe grondwet. Dat is toch positief? Iets waar de Thais apetrots op kunnen zijn.
Men heeft namelijk een aantal kopieermachines aangeschaft en die gaan 24 uur per dag, 7 dagen per week draaien. Ze kopieeren dan de Grondwet van 1932. Niemand die het verschil toch ziet. Na negentien keer voor een nieuwe Grondwet te hebben gestemd, sinds 1932 dan, ziet men door de bomen het bos toch niet meer.

Ik hoop dat Elst dit bericht niet als negatief beoordeeld. Dit is zeer positief nieuws. Thailand is het land met de meeste keren een nieuwe grondwet. Dat is toch positief? Iets waar de Thais apetrots op kunnen zijn.