Kijk eens, een weblink die ik niet volledig mag plaatsen van de forumpolitie maar een stukje wel: ga naar Google en plak dit:
/onderzoek/nederlanders-fomo-vakantie/ ... en je komt in een Nederlandstalig blog uit.
UREN per dag terwijl je met jouw kuiten in de zee aan het baaien bent, een smakelijke 'iets-in-de-pot' verorbert want je verstaat het toch niet als ze zeggen hoe het heet, of gezellig met vrienden aan jouw pilsje zit. En hoppa daar rammelt dat ding weer en verslaafd als je bent, je MOET kijken. Kijken naar het verhevene van de media! Hoogverheven taal hoor. Ik zie dat wel eens op facebook:
Ik wens je een fijne dag, Roderick-Peter
Nou, jij ook een fijne dag gewenst, Annemargreet-Petunia
En zo gaat het gezever maar door. Een waardevolle mededeling zit er niet aan, daarvoor is het denkraam of het piepklein toetsenbordje niet groot genoeg. Of zoals bij mij: de vingers te dik..... Daarom heb ik geen i-ding, ik kijk thuis wel op de desktop.
Rust. dat gun ik al die FOMO-lijders om me heen.

Als ik twee dagen reis weten de lezers van het blog en de vrienden op facebook dat ik twee dagen weg ben. En dat het zinloos is aan te dringen. Dan kunnen ze me echt allemaal twee dagen de bout hachelen.