Weer doden op de weg

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Weer doden op de weg

#1 Bericht door prajak » zondag 03 juli 2016, 06:11

Weer doden op de weg

Deze keer in de provincie Mahasarakham waar een bus tegen een geparkeerde vrachtwagen met oplegger reed. Oplegger of aanhanger, dat vind ik niet.

Twee doden en veel gewonden. En dan de tegenstrijdige berichten; de chauffeur van de bus heeft niks gezien, de chauffeur van de trekker die motorpech had zegt op 300 meter achter zijn voertuig KREUPELHOUT op straat te hebben gelegd.

Als ik naar de foto kijk dan zie ik geen stroomdraden dus de plek zal onverlicht zijn. Dan helpt kreupelhout niet; een los hek ook niet zoals ik me herinner toen ik bijna in een kuil reed op een onverlichte weg en men geen kreupelhout had maar een los hek waar ik tegenaan knalde.

Tja, kreupelhout. Een kuil die in de weg valt wordt voorzien van een paar stokken en heel soms een lap katoen er aan en je moet ’t maar zien als fietser of brommer. Of met je autowiel in dat gat, schade heb je altijd.

Maar wat ik niet snap, als je motorpech hebt dan doet de accu het nog en een grote vrachtwagen heeft zware accuvoeding paraat dus je kunt urenlang een paar lampjes laten branden, bij voorbeeld de kleinste nachtverlichting van de oplegger. Urenlang.

De motor begaf het om 22 uur en zo’n accu is zwaar zat om 7 uur lang, dan wordt het licht, een paar lampjes aan te houden.

Het ongeluk was om half 5 in de morgen; kijk eens naar de plaats van het ongeluk: open. Daar is de dag ‘eerder’ dan in de bebouwde kom dus de chauffeur van de bus had ook enig zicht.

Bij een alerte chauffeur samen met lampjes waren er geen doden en gewonden. De chauffeur van de bus wordt nu verdacht van ‘in slaap vallen’ en hij zal de eerste niet zijn. De chauffeur van de trekker mag zich aan zijn hoofd voelen (zou ie dat doen ?) waarom hij zijn accu spaarde.

Maar die doden krijg je er niet mee terug. En ik zal wel weer te simpel denken....

Artikel:
http://www.bangkokpost.com/news/general ... ruck-crash

printen44
Expat
Expat

Re: Weer doden op de weg

#2 Bericht door printen44 » zondag 03 juli 2016, 06:32

En het liefs leggen ze dat kreupel hout achter een bocht in de weg bij pech. Voor de bocht is het waarschijnlijk te ver lopen. Ik knalde een keer bijna op een vrachtwagen die dat kreupelhout op 10 meter van zijn vrachtwagen legde achter een bocht. Ik hoop dat mijn medeweggebruikers daarna niet tegen die vrachtwagen aanknalde.

Ik zie het zo vaak in de avond en nacht dat een vrachtwagen langs de weg staat, waarschijnlijk dat de chauffeur een tukje doet en dat er geen enkel lampje brandt. Het zeil over die vrachtwagen is zwart, de vrachtwagen zelf is zwart en met rode letters staat er dan op het zeil: "Safety First". [8)

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”