Verhuizen in thailand.

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
wanadee
Expat
Expat

Verhuizen in thailand.

#1 Bericht door wanadee » zondag 29 mei 2016, 07:30

Ik wil voor ik een huis koop in hua hin of omgeving, eerst huren. Zodat ik daar op mijn gemak rond kan kijken om niks te overhaasten. Misschien wel op meerdere lokaties voor ik ga kopen , bijvoorbeeld ChaAm, want ik wil niet in de stad zelf wonen. Rustige landelijke omgeving maar wel vlak bij de stad.
Maar ik vraag me af hoe dat zit met adreswijzigingen naar de pensioenfondsen, uwv enz. Verloopt dat allemaal wat soepel of zit er een gigantische papierwinkel achter als je in thailand van het ene naar het andere adres verhuist?

Ps ik woon nu het grootste deel van het jaar bij mijn vriendin in Isan maar wil daar niet wonen als ik definitief uit nederland vertrek.

yandre
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Verhuizen in thailand.

#2 Bericht door yandre » zondag 29 mei 2016, 10:26

je kan meestal emailen naar de instanties

printen44
Expat
Expat

#3 Bericht door printen44 » zondag 29 mei 2016, 14:35

Op alle websites van Belastingdienst, pensioenfondsen etc. staat hoe en waar je een adresverandering kan sturen. Vaak gaat het invullen van een formulier op de website zelf.

Mocht de website een buitenlandse adres niet accepteren, kan je een brief of een e-mail sturen waarin je eerste je oude adres vermeld en daarna je nieuwe adres met ingangsdatum. Er komt helemaal geen enorme papierwinkel aan te pas.

Je kan eventueel een paar weken later via een e-mailbericht of telefoontje informeren of alles in orde is. Maar vaak krijg je een bevestigingsbrief of e-mail met je nieuwe adres.

Ik heb nooit enig probleem gehad met een adreswijziging van Thais adres naar ander Thais adres.

wanadee
Expat
Expat

#4 Bericht door wanadee » zondag 29 mei 2016, 15:04

Dat valt dan allemaal mee. Bedankt.

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”