Chiang Mai water park

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Chiang Mai water park

#1 Bericht door Hua Thale » zaterdag 07 mei 2016, 02:17

Aankomende Chiang Mai water park een 'zegen voor de lokale economie'

Een BT500-miljoen Thai-Chinese onderneming, gaat open in de wijk San Kamphaeng Chiang Mai eind dit jaar.
Het water park ligt op 40 rai (6,4 hectare) in Tambon Ton Pao, is gericht op zo'n 3.000 bezoekers per dag, zei Chiang Mai Tube Trek Water Park Co Ltd marketing manager Anucha Tamuang gisteren.
Ruimte-thema park zal worden verdeeld in twee delen: een 30-rai waterpark en een 10-rai parkeerplaats.
Tickets kosten tussen Bt650-Bt750 voor Thais en tussen Bt850-Bt950 voor buitenlanders, terwijl de kinderen in rekening gebracht tussen BT450-Bt550.

Bron en volledig bericht The Nation
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

stille
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Chiang Mai water park

#2 Bericht door stille » zaterdag 07 mei 2016, 03:23

Het scheelt als ik mijn mond dicht houd lijkt ik op een thai

printen44
Expat
Expat

#3 Bericht door printen44 » zaterdag 07 mei 2016, 04:03

Als de prijzen voor dat waterpark blijven zoals ze gepubliceerd zijn, zullen er echt geen 3000 bezoekers per dag komen.

Een Thais gezin met 2 kinderen is alleen aan de entree 2200 baht kwijt. En dan komt nog het eten en drinken. Ik denk niet dat ze de beoogde 3000 bezoeker per dag trekken.

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#4 Bericht door Hua Thale » zaterdag 07 mei 2016, 04:38

Het zal een toeristen park zijn Printen.
Een Thais Chinees project zoals beschreven dus die zullen er veel te vinden zijn.
Doorsnee gezin zal gauw een 5000 Baht nodig hebben voor een dag wat voor een Thai een beetje veel is voor een toerist een gemiddelde uitgave.
Info? Wat allemaal nog meer te vinden in het park behalve water?

Er zijn er vele trouwens als je even zoekt.

Afbeelding

Usotel Water land

Ga ik in de tussentijd wel even een bakkie doen in de bar.

Afbeelding

printen44
Expat
Expat

#5 Bericht door printen44 » zaterdag 07 mei 2016, 09:29

In vrijwel elke redelijk grote stad vindt je wel zo'n waterpark. Ik ben er zelf ook al in een paar geweest. Maar de toegangsprijzen lagen er redelijk ver onder die prijzen van genoemde waterpark. En omdat de prijzen redelijk te betalen waren, zag je dan ook veel Thaise families in die waterparken.

Ben benieuwd of toeristen in de regio Chiang Mai die bedragen zullen betalen in een regio wat waterpret nu niet een van de belangrijkste toeristische attracties is.

Even verderop heb je de warmwaterbronnen en daar is het ook goed toeven met een zwembad e.d. tegen een, voor de Thais, betaalbare prijs. 100 baht entree.

https://www.theblondtravels.com/a-day-t ... t-springs/

Uiteraard bied een waterpark wat meer, maar het is er altijd druk bij die warmwaterbronnen.

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#6 Bericht door Hua Thale » zaterdag 07 mei 2016, 10:04

De lokale Thai zal zijn zwembad wel weten te vinden printen.
The Mall alhier heeft ook een leuk en vooral goedkoop water'park' net als de betere hotels een zwembad hebben.

Denk dat men inzet op de Chinese toerist die met grote aantallen in die hoek hun vakantie willen vieren heb ik mij wel eens laten vertellen.

Hebben ook niet zo'n last van claustrofobie.

Afbeelding

Heb ook wel eens een eitje gekookt een half uurtje in dat water en wat voetschimmel opgelopen in dat warmwater kanaal bij die bronnen.
Het kanaaltje was eigenlijk een grote bende maar ja wat wil je als honderden mensen hun ongewassen 'kakken' in dat warme water laten weken.

Uit de prive collectie.

Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”