Drink not drive

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Drink not drive

#1 Bericht door prajak » maandag 21 maart 2016, 12:27

Drink not drive

Nieuwe campagne? Of een opgewarmde oude?

Zie een vijf minuten durende spot op TV, kanaal 99 van PSI, waarin iemand wordt getoond die in zijn laatste levensfase is aangeland. Hersenletsel hoor je dan, door alcohol hoor je ook, al wordt niet duidelijk of meneer slachtoffer is of mogelijk dader en slachtoffer tegelijkertijd.

We naderen songkran weer, en of die nu nat of droog wordt, alcohol zal er zijn en als je wat langer hier woont dan weet je dat ‘bier’ daar niet aan de orde is: dat kunnen ze niet betalen. Het zijn die gemene huisstooksels die kwaad doen in het hoofd en de mensen die zelden drinken helemaal de kop op hol jagen.

‘Drink not drive’, maar voor ‘drink’ wordt het Thaise woord ‘maw’ gebruikt en de eerste betekenis is dronken. Heel actueel als je je herinnert dat een paar dagen geleden nog maar een meneer uit de ‘hogere klasse’ van dit land vermoedelijk stombezopen twee net afgestudeerde jongeren dood reed en de bloedproef weigerde.

Bereik je de armen met die spotjes? Bereik je de grijze cellen van de toplaag die zich toch al van god noch gebod iets aantrekt? Bereik je de vele buitenlanders in dit land die de taal niet machtig zijn?

Ik heb er een hard hoofd in na veertien jaar hier en hou me die dagen gedeisd. Alcohol in de man, wijsheid in de kan. Maar laat ik niet discrimineren: alcohol in de vrouw, families in de rouw.

yandre
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Drink not drive

#2 Bericht door yandre » maandag 21 maart 2016, 15:23

ja glaasje op laat je rijden
is nog niet vertaald hier dacht sjakie schram de zanger.
:giggle:

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#3 Bericht door prajak » maandag 21 maart 2016, 16:42

Voor de vrolijke noot dan maar Andre, je weet nooit wie mij, vrouw en zoon van 13 en de twee jongsten van 6 en 4 vannacht komt afschieten, misschien wel een low level lasser uit Kleve:

http://www.youtube.com/watch?v=f3gi8X42uF0

yandre
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#4 Bericht door yandre » dinsdag 22 maart 2016, 02:33

hij heeft zeker ook te diep in het glaasje gekeken :cheesy:

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#5 Bericht door prajak » dinsdag 22 maart 2016, 02:38

Schnaps, Andre! Al staat zijn facebookpagina vol met grote potten bier.

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”