Hi Ha Hittegolf!

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Hi Ha Hittegolf!

#1 Bericht door prajak » woensdag 16 maart 2016, 10:25

We krijgen een hittegolf tussen vandaag en zondag in Thailand. Men spreekt van hittegolf als de temperatuur zoveel dagen meer dan 42 wordt.

Voor ons in de Isaan is dat geen uitzonderlijk weer, ik heb hier al 46 graden meegemaakt, maar vooruit, de mensen van de statistiek moeten ook hun hapje rijst verdienen, toch?

http://www.bangkokpost.com/news/environ ... s-thailand

Wie moeten er uitkijken? Kinderen tot 5 en ouwetjes van 70+. Daarvan hebben we er een in huis dus de kleine moet goed drinken. Die ouwe pakt wel een pilsje.... :giggle:

Maar nu even zonder gekheid, zonder fatsoenlijk huis en ventilatie kun je er onderdoor gaan. Dus goed drinken, mensen, en koeling zoeken.

printen44
Expat
Expat

Re: Hi Ha Hittegolf!

#2 Bericht door printen44 » woensdag 16 maart 2016, 10:33

Het was vanmiddag 38 graden in Chiang Mai. Maar met een licht koel windje. Maar vanaf morgen zou het tegen de 40 gaan worden of er zelfs overheen gaan.

We wachten het maar af. Het huis is redelijk koel, de flesjes sodawater staan klaar en ik hou me rustig. Maar dat deed ik ook toen het 15 graden was....... [$)

griet
komt net kijken
komt net kijken

#3 Bericht door griet » woensdag 16 maart 2016, 16:36

Hallo,

Zo warm ? amai
ik kom eind mei naar thailand wonen
wat zijn de temperaturen dan in mei?

Lieve mensen gelieve veel water te drinken
Groetjes

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#4 Bericht door prajak » woensdag 16 maart 2016, 16:46

Thailand is 2.400 km lang van uiterst noord naar uiterst zuid en in zo'n gebied, vergelijkbaar met Utrecht-Gibraltar, heb je meerdere klimaatzones maar wel allemaal tropisch. Iedere zone heeft zijn eigen 'weer' al zijn er overeenkomsten.

En wat de statistieken ook zeggen, het weer kan ineens totaal anders zijn dan verwacht EN het weer wijzigt wereldwijd. Zo hebben we dit jaar extreme droogte.

Waar gaat Griet wonen? Al een plan?

griet
komt net kijken
komt net kijken

#5 Bericht door griet » donderdag 17 maart 2016, 21:34

prajak schreef:Thailand is 2.400 km lang van uiterst noord naar uiterst zuid en in zo'n gebied, vergelijkbaar met Utrecht-Gibraltar, heb je meerdere klimaatzones maar wel allemaal tropisch. Iedere zone heeft zijn eigen 'weer' al zijn er overeenkomsten.

En wat de statistieken ook zeggen, het weer kan ineens totaal anders zijn dan verwacht EN het weer wijzigt wereldwijd. Zo hebben we dit jaar extreme droogte.

Hallo , dank je wel voor je bericht :worshippy:
Wel Ik weet nog niet juist waar ik ga wonen.
Ik ben op zoek naar een rustig villatje of een appartement maar dan wel op de boven verdieping .
Het belangrijkste is daar ik ook van thuis werk dat het rustig is ,
Cha-am ? in die omgeving graag .
Mag ik u vragen hoe de verbinding naar Bangkok is ?
Ik moet twee keer per week naar Bangkok naar mijn kantoor , hoe lang rijden ? moet ik rekening houden met lange files?
Weet je het is een grote verandering ..een grote stap, helemaal niet bang voor mijn werk maar om iets te vinden waar ik mij goed en thuis voel …
Groetjes

Ben
Expat
Expat

#6 Bericht door Ben » zaterdag 19 maart 2016, 12:29

griet schreef:
prajak schreef:Thailand is 2.400 km lang van uiterst noord naar uiterst zuid en in zo'n gebied, vergelijkbaar met Utrecht-Gibraltar, heb je meerdere klimaatzones maar wel allemaal tropisch. Iedere zone heeft zijn eigen 'weer' al zijn er overeenkomsten.

Ik ben op zoek naar een rustig villatje of een appartement maar dan wel op de boven verdieping .
Ik moet twee keer per week naar Bangkok naar mijn kantoor , hoe lang rijden ? moet ik rekening houden met lange files?
Weet je het is een grote verandering ..een grote stap, helemaal niet bang voor mijn werk maar om iets te vinden waar ik mij goed en thuis voel …
Groetjes
Ligt eraan waar in BKK? zonder file nog geen 2 uur , Als je de Chalerm exprexway neemt en die over bent .
Alles wat daarvoor ligt en de tijd is moeilijk te schatten .Location location.

Als je een rustige plek wil is Cha Am helemaal niet noodzakelijk , In BKK heb je duizenden mooie en rustige plekjes .
en anders is het richting Bang Sen Chonburi ook niet verkeerd en je bent er veel eerder.

griet
komt net kijken
komt net kijken

#7 Bericht door griet » vrijdag 25 maart 2016, 23:17

Ben schreef:
griet schreef:

Groetjes
Ligt eraan waar in BKK? zonder file nog geen 2 uur , Als je de Chalerm exprexway neemt en die over bent .
Alles wat daarvoor ligt en de tijd is moeilijk te schatten .Location location.

Als je een rustige plek wil is Cha Am helemaal niet noodzakelijk , In BKK heb je duizenden mooie en rustige plekjes .
en anders is het richting Bang Sen Chonburi ook niet verkeerd en je bent er veel eerder.
dank je, indien je nog info hebt van mooie plaatjes graag
groetjes

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”