De vooruitgang slaat toe Brake...in het gele boek staat mijn naam, of wat er voor door moet gaan, wel in het thais.brake034 schreef:Denk dat ze bij je eerste voornaam al opgevenhanshu schreef: De meeste kunnen wel Hu zeggen denk ik Brake
Overigens, bij mijn rijbewijzen staat in het midden mijn naam in het Thais?!
Rijbewijs
Moderator: Loempia
Re: Rijbewijs
-
- Standaard Lid
Voor mijn naam Leonardus Chatrina Maria Kouters is er soms niet voldoende ruimte....Ik vraag ze dan om het af te korten tot Leonardus.C.M. kouters....Maar eerst moeten ze toch 5 minuten proberen of de naam er volledig op kan.
Kun je niet gewoon met Bontje af?bontje schreef:Voor mijn naam Leonardus Chatrina Maria Kouters is er soms niet voldoende ruimte....Ik vraag ze dan om het af te korten tot Leonardus.C.M. kouters....Maar eerst moeten ze toch 5 minuten proberen of de naam er volledig op kan.
-
- Standaard Lid
hanshu schreef:Kun je niet gewoon met Bontje af?bontje schreef:Voor mijn naam Leonardus Chatrina Maria Kouters is er soms niet voldoende ruimte....Ik vraag ze dan om het af te korten tot Leonardus.C.M. kouters....Maar eerst moeten ze toch 5 minuten proberen of de naam er volledig op kan.
Met mijn volledige naam kan ik iedereen in Thailand wijsmaken dat ik tot het Nederlandse koningshuis behoor.....Misschien is dat ook wel zo....Ik heb ooit eens gelezen dat waarschijnlijk 3% van de nederlanders oranje bloed heeft.
hehe..maar wij mogen gewoon Bontje zeggen, toch?bontje schreef:hanshu schreef:Kun je niet gewoon met Bontje af?bontje schreef:Voor mijn naam Leonardus Chatrina Maria Kouters is er soms niet voldoende ruimte....Ik vraag ze dan om het af te korten tot Leonardus.C.M. kouters....Maar eerst moeten ze toch 5 minuten proberen of de naam er volledig op kan.
Met mijn volledige naam kan ik iedereen in Thailand wijsmaken dat ik tot het Nederlandse koningshuis behoor.....Misschien is dat ook wel zo....Ik heb ooit eens gelezen dat waarschijnlijk 3% van de nederlanders oranje bloed heeft.
-
- Standaard Lid
Mij is geleerd met 2 woorden te spreken....Als het even kan heb ik toch liever Meneer Bontje.hanshu schreef:hehe..maar wij mogen gewoon Bontje zeggen, toch?bontje schreef:hanshu schreef: Kun je niet gewoon met Bontje af?
-
- Volwaardig lid
Met mijn volledige naam kan ik iedereen in Thailand wijsmaken dat ik tot het Nederlandse koningshuis behoor.....Misschien is dat ook wel zo....Ik heb ooit eens gelezen dat waarschijnlijk 3% van de nederlanders oranje bloed heeft.[/quote]
hehe..maar wij mogen gewoon Bontje zeggen, toch?[/quote]
Mij is geleerd met 2 woorden te spreken....Als het even kan heb ik toch liever Meneer Bontje.[/quote]
Dus als ik Bontje Bontje zeg heb ik met 2 woorden gesproken (of gestotterd) maar dan is het toch goed??
hehe..maar wij mogen gewoon Bontje zeggen, toch?[/quote]
Mij is geleerd met 2 woorden te spreken....Als het even kan heb ik toch liever Meneer Bontje.[/quote]
Dus als ik Bontje Bontje zeg heb ik met 2 woorden gesproken (of gestotterd) maar dan is het toch goed??

De wind in je leven kan je niet veranderen, maar hoe je je zeilen zet, bepaal jezelf
leef je leven zo intens als maar mogelijk is, hierna ben je o zo lang dood.
leef je leven zo intens als maar mogelijk is, hierna ben je o zo lang dood.
-
- Standaard Lid
Weer even ontopic.
Dit bericht schrijf ik nog even omdat anderen daarmee misschien hun voordeel kunnen doen. Vandaag met de benodigde papieren naar het rijbewijzenburo geweest. Residence certificate had ik gekopieerd want ik had er twee nodig voor twee rijbewijzen, auto en motor. Ter plaatse kun je een gezondheidsverklaring kopen voor een paar bath, in dit geval dus met kopie. Paar oog en reactietestjes gedaan en zowel het auto als motorrijbewijs voor twee jaar gekregen. Voorheen was dat 1 jaar.
Dus de officiele verzwaarde regels om je rijbewijs om te wisselen gelden kennelijk nog niet.
Heb ook een manier gehoord hoe je je motorrijbewijs kunt krijgen zonder dat je die in nederland hebt. Mensen die willen weten hoe, voor eigen gebruik moeten maar een PB sturen.
Dit bericht schrijf ik nog even omdat anderen daarmee misschien hun voordeel kunnen doen. Vandaag met de benodigde papieren naar het rijbewijzenburo geweest. Residence certificate had ik gekopieerd want ik had er twee nodig voor twee rijbewijzen, auto en motor. Ter plaatse kun je een gezondheidsverklaring kopen voor een paar bath, in dit geval dus met kopie. Paar oog en reactietestjes gedaan en zowel het auto als motorrijbewijs voor twee jaar gekregen. Voorheen was dat 1 jaar.
Dus de officiele verzwaarde regels om je rijbewijs om te wisselen gelden kennelijk nog niet.
Heb ook een manier gehoord hoe je je motorrijbewijs kunt krijgen zonder dat je die in nederland hebt. Mensen die willen weten hoe, voor eigen gebruik moeten maar een PB sturen.
-
- Expat
Heb verleden week mijn rijbewijzen vernieuwd.
Doktersverklaring niet nodig.
Moest kleurenblind test doen en een uur naar Thaise filmpjes kijken in een klas.
Kreeg ook voor 2 jaar.
Moest kleurenblind test doen en een uur naar Thaise filmpjes kijken in een klas.
Kreeg ook voor 2 jaar.
หลงรัก
- Ben
- Expat
2 jaar ? waarom geen 5 ?jomel17 schreef:Heb verleden week mijn rijbewijzen vernieuwd.
Kreeg ook voor 2 jaar.
-
- Expat
Mijn vorige rijbewijs was voor 5 jaar maar ik was nu als toerist zonder visum aangekomen.
Daarom kreeg ik maar 2 jaar.
Daarom kreeg ik maar 2 jaar.
หลงรัก
- Kees
- Volwaardig lid
Vandaag in Chiang Mai Thais rijbewijs gekregen, moest hiervoor hebben: Proof of residence, paspoort, internationaal rijbewijs + Nederlands rijbewijs, medisch certificaat. Hoefde alleen de kleurentest te doen en 205 bath te betalen en kreeg het rijbewijs voor 2 jaarAshakorat schreef:De regels zijn een jaar of zo geleden veranderd. Vroeger kon je met wat testjes en je eigen en internationaal rijbewijs het spul omwisselen. Maar dat is lastiger geworden, je moet naar bangkok, vertalen,. legaliseren enz. Dus doe ik het zelf wel. Het rijden stelt niks voor natuurlijk maar de theorie schijnt niet helemaar helder te zijn en daarbuiten is het verekte lastig om een compleet overzicht te krijgen.bontje schreef:Ik heb anderhalf jaar geleden mijn rijbewijs in Khon-Kaen gehaald.....Een half jaar geleden bij de verlenging moest ik dezelfde test weer doen....Een dame wees op een bord vol met groene rode en oranje stippen in totaal 6 stippen aan.....Eerst 3 grote daarna 3 kleinere.....Ik moest de kleur zeggen en slaagde vervolgens met vlag en wimpel.....Ik heb echt niet meer hoeven doen dan deze test.

Niet klagen, maar dragen.