Het dagelijkse leven in Noord-Thailand, weekeditie.

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
printen44
Expat
Expat

Re: Het dagelijkse leven in Noord-Thailand, weekeditie.

#196 Bericht door printen44 » donderdag 07 januari 2016, 11:18

Tiger werd vanmiddag gewassen. Het was windstil en het was niet koud. Dus prima voor een wasbeurt voor Tiger.

Niets vermoedend lag ie te slapen en ik sloop naar hem toe en voordat hij het wist, had ik hem beet en droeg hem naar de tobbe. Volgens mij had hij nog veel slaap, want hij stribbelde niet tegen.

Dweil en ik gaven Tiger twee wasbeurten. De eerste keer met shampoo voor vlooien en teken. Die shampoo werd goed afgespoeld met ruim water en toen was het de beurt aan een anti-jeuk shampoo, zodat Tiger niet veel hoeft te krabben.

Die anti-jeukshampoo is op teerbasis en dat rook je goed. Tiger bleef heel mooi op zijn achterpoten in de tobbe staan tijdens die wasbeurt en gaf geen kik.

Nadat Tiger goed was afgespoeld en zoveel mogelijk droog gewreven was, werd ie los gelaten en met een sprint ging hij naar het grasveldje van de buren en ging daar liggen rollen. In het droge gras en zand.

Maar na een uurtje was de vacht van Tiger helemaal droog, hij krabt aanzienlijk minder en zijn vacht ziet er weer mooi en glanzend uit.

jumbo
Expat
Expat

#197 Bericht door jumbo » vrijdag 08 januari 2016, 02:22

Was gisteren een dagje in CM of eigenlijk Lamphun op de Industrial Estate
Heerlijk weer, aangenaam koel in de morgen en lekker opwarmend in de middag
Holiday Inn geslapen, beetje vergane glorie, was dat niet het Sheraton vroeger?
IIg zal ik de volgende keer ergens anders overnachten... wordt weer effe zoeken

Don Muang Terminal 2 was een verademing in vergelijking met Terminal 1, in 5 minuten van de parkeerplaats naar de Gate
en dat zonder fast track kaart...
Kan me niet voorstellen dat tot een 10 jaar geleden DM als enig vliegveld diende

Buiten Singapore en een stukje Hong Kong heb ik nog geen ander vliegveld met tapijt gezien....en op DM ligt het er al een aantal jaren

Volgende trip Myanmar... ook via DM..
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

printen44
Expat
Expat

#198 Bericht door printen44 » vrijdag 08 januari 2016, 11:15

Vandaag kwam eindelijk de masseuse weer. Ze was een paar weken niet gekomen. Dan kon zij weer niet op de vrijdag komen, dan was ik er weer niet of had ik het te druk.

Maar vandaag was ze er wel en dat heb ik geweten. De stramme spieren werden vakkundig onder handen genomen en af en toe moest ik op mijn tanden bijten, want dan deed het redelijk wat pijn.

Maar na een uurtje masseren, stapte ik weer monter in mijn pantoffels. En ik was weer een lenige jonge god van 71 jaar. :D :D :D

Dat ik nu in huis pantoffels draag, komt dat het de afgelopen dagen ook overdag koel is. Zo rond de 24 -25 graden. En omdat het huis tegelvloeren heeft, voelt dat koud aan onder je voeten met alleen sokken aan. Dus de pantoffels worden aangetrokken en ik heb lekkere warme voeten. Vooral in de avond en ochtend zijn de pantoffels een uitkomst.

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”