Drinkwater automaten

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Drinkwater automaten

#1 Bericht door Hua Thale » woensdag 04 november 2015, 09:20

Meer dan de helft van de waterautomaten in Bangkok zijn niet hygiënisch genoeg om te drinken

Drinkwater uit meer dan de helft van muntautomaten in Bangkok zijn niet veilig genoeg voor de gezondheid , volgens de meest recente enquête van de subcommissie van de particuliere sector Onafhankelijke Organisatie voor consumenten bescherming .

Bron en volledig bericht englishnews
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Drinkwater automaten

#2 Bericht door prajak » woensdag 04 november 2015, 09:54

De foto zegt genoeg; iedereen kan met zijn takken aan die vulpijp en alleen dat al is reden genoeg er niet aan te beginnen. De rest kun je lezen.

Maar vraag me niet of bronwater van de grote ketens wel veilig is. Daar hebben we ook geen zicht op net als je geen zicht hebt op kraanwater in de westerse wereld. Wat niet weet.....

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#3 Bericht door Hua Thale » woensdag 04 november 2015, 10:23

De locatie en het algemene onderhoud zijn veelal de doorslaggevende reden.
Hebben er hier ook een hand vol staan in de buurt.
Beide zijn natuurlijk een hekel punt pal naast de vuilnisbak of andere rotzooi of gewoon op de straat geven niet echt een lekker gevoel.
Schoonmaken och alle waar naar zijn geld zal ik het maar op houden een Baht voor een liter water [+-] motiveer je niet al te veel mensen mee die zo'n machine hebben staan.
Ander kant van het verhaal 1000 liter tapwater kost hier +- 20 Baht dus in % valt het niet tegen.
Heb het bij een van de locaties wel eens opgemerkt waterdruk erg laag en erg vies Zal de monteur bellen was het antwoord dan haal je de schouders maar weer eens op heeft iemand mij ooit eens geleerd.

Gebruik het eigenlijk altijd voor koffie water en kookwater voor het eten.
Zit dus een verhittingsproces achter bij mij.
Gewoon als drinkwater gebruiken doen wij niet is ook onzin flesje drinkwater kost 7 Baht.
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#4 Bericht door prajak » dinsdag 24 november 2015, 07:08

Heerlijk helder hepatitis!

Het is hier al gemeld aan het begin van de maand; de drinkwaterautomaten zijn niet te vertrouwen. Vandaag een extra uitleg in de krant.

Niet het water zelf

Nee, dat is schoon als het er in komt. Sterker zelfs, het ‘Bangkok’ kraanwater is schoon en daarna is er chloor toegevoegd zodat je Bangkoks kraanwater kunt drinken.

Maar wel onder voorbehoud dat er niemand in die regio aan de leidingen is gaan prutsen of die beschadigd is door andere oorzaken. Ik drink er niet van.

Het Nongkhai water is ook gechloreerd en ik weet van Thaise mensen dat zij dat als drinkwater gebruiken. Ik ken er hier ook die regenwater drinken, zelfs zonder het te filteren voor wat vogels en hagedisjes er in laten vallen..... Ik denk dat je er wel weerstand van opbouwt.

Falend onderhoud

Als je in Bangkok zo’n dispenser hebt staan waar je mensen tegen betaling van een habbekrats laat drinken dan heb je een vergunning nodig.

Nou, die heeft niet iedereen want men weet al heel lang dat de pakkans minimaal is. Als bij die controleurs toevallig een broer van de oom van de zus van je tante’s achterneef werkt dan ben je gevrijwaard van een bekeuring en trouwens, die kun je ‘afkopen’ met een vrijwillige bijdrage in een kontzak...

Filters

Filters, daar gaat het om. Voor huishoudelijk gebruik moet je tussen zes maanden en een jaar de filters vervangen en ik denk dat je dat zelf kunt doen. Zodra de tijd daar is volgens jouw agenda, of jouw zoon Mali de vloer bedekt met een vette diarree want dan weet je dat je het filter vergeten bent.....

Ziektes

Nu kunnen artsen en deskundigen vreselijk overdrijven maar dit kun je allemaal in het maag-darmkanaal krijgen van een vuil filter: voedselvergiftiging, diarree, dysenterie, tyfeuze koorts en hepatitis-A.

Al beweert in de krant een arts dat je ‘best eens’ een slokje kunt nemen in de trant van ‘Je drinkt niet altijd DAT water.’ Nee, lekker hoor, je zult net een dag aan het reizen zijn en ‘de race’ krijgen. Om die reden adviseer ik mensen altijd voor verlenging van een stempel nooit tot de laatste dag te wachten....

Hoe groot de kans is?

In 2009 was een/derde van die apparaten voldoende te vertrouwen, in 2013 de helft. Slechts, zeg ik er dan bij. De andere helft heeft dus een probleem en de filters zijn daarbij de grootste boosdoener.

Dus zegt de arts :kook al het water. Dan verdwijnt die chloorlucht ook.

Wij gebruiken thuis kraanwater voor schoonmaken en douchen en ook mijn kunstgebit mag daarin met een reinigingstablet. Wij gebruiken de 20L liter jerrycan (daar betaal je 10 baht voor) voor kookdoeleinden zoals koffie, thee en soep. Drinken doen we uit flesjes Tesco bronwater en een 600 cc flesje kost iets van 4 baht.

‘Heerlijk helder’ nuttig ik niet; ik vind de smaak van Olifantbier beter. Ieder zijn meug, hoor.

http://www.bangkokpost.com/lifestyle/so ... rs-through

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”