prajak schreef:Dutch, straks komt men ook nog vertellen dat Rara en RAF moslims waren.
Terrorisme is van alle tijden; Ira, Eta, geen moslim te bekennen in die groepen. Stalin was geen moslim, Hitler, Pol Pot ook niet maar ze deden op grote schaal wat nu IS doet.
Hoe erg ook, ik weiger de vinger alleen naar moslims uit te steken. Onder christelijke mensen heb je dit ook. Het zijn minderheden die de zaak opstoken en hier zijn het moslims, IS en geestverwanten. Wraak voor de aanvallen op wat zij noemen hun kalifaat.
Triest wat er nu gebeurt en ik keur dat ten zeerste af.
Maar het is voor mij geen reden om alleen en/of alle moslims in het verdomhoekje te zetten. De tweede grootste wereldreligie; 1.500 miljoen mensen en allemaal terrorist? Ik doe daar niet aan mee.
De conclusies over het "hoe","wat" en "waar" laat ik aan elke invidueel zelf over.
Het heeft geen zin ,om individuele gebeurtenissen uit het (verre) verleden,die door jan en alleman zijn gepleegd,hier ter verdediging/verklaring van de huidige gebeurtenissen er bij te halen.
Lees mijn allereerste bericht van zo'n 3 tot 4 jaar geleden,alsmede mijn reactie van j.l. Junie,dan moge het duidelijk zijn dat mijn toen geplaatste ideeen/mening tot op de komma aan het uitkomen is.
Ik zoek geen gelijk,maar verwijs op dit moment alleen.Eenieder mag denken wat ie wil,maar verklaar mij niet voor gek.
De Arabische/Moslim cultuur past op geen enkele wijze in die van de Westerse cultuur.Dit zijn momenteel officiele overheidsverklaringen van vele westerse regeringen(lees de internationale pers).Uitspraken en publikaties die een jaar geleden nig ondenkbaar waren.Sorry dat dit zoveel mensen ( te goeder trouw) tegenvalt.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan