Aanslag in Frankrijk

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Gesloten
Bericht
Auteur
dutch
Expat
Expat

Re: Aanslag in Frankrijk

#91 Bericht door dutch » zaterdag 14 november 2015, 03:33

dutch schreef:
Henk Korat schreef:Ik hoop niet, dat we hieraan moeten wennen.
Ik heb jaren geleden in een topic e.e.a. min of meer voorspeld.
En ja........er is meer te verwachten.Er is veel gebeurd sinds ik destijds mijn topic startte en helaas,het gelijk is aan mijn zijde.
Veel geluk,ga zo door :evil:

Zijn er nu nog die twijfelen aan de inhoudelijke kant van mijn al jaren durende waarschuwing????
Slaap/droom rustig verder hoor.( volg het nieuws vanuit Parijs!!)
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

yandre
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#92 Bericht door yandre » zaterdag 14 november 2015, 03:57

een gedeelte van de wereld is ziek als je dit in je hoofd haald
vrouw hier 2 oud colegaas in het restaurant in parijs werk zaam dood
werd nog 2 dagen geleden gevraagd kom met je man eens naar parijs .
bizar en ben bang dat het eind niet in zicht is in europa.
open de genzen maar .

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#93 Bericht door prajak » zaterdag 14 november 2015, 04:28

Dutch, straks komt men ook nog vertellen dat Rara en RAF moslims waren.

Terrorisme is van alle tijden; Ira, Eta, geen moslim te bekennen in die groepen. Stalin was geen moslim, Hitler, Pol Pot ook niet maar ze deden op grote schaal wat nu IS doet.

Hoe erg ook, ik weiger de vinger alleen naar moslims uit te steken. Onder christelijke mensen heb je dit ook. Het zijn minderheden die de zaak opstoken en hier zijn het moslims, IS en geestverwanten. Wraak voor de aanvallen op wat zij noemen hun kalifaat.

Triest wat er nu gebeurt en ik keur dat ten zeerste af.

Maar het is voor mij geen reden om alleen en/of alle moslims in het verdomhoekje te zetten. De tweede grootste wereldreligie; 1.500 miljoen mensen en allemaal terrorist? Ik doe daar niet aan mee.
Laatst gewijzigd door prajak op zaterdag 14 november 2015, 04:46, 1 keer totaal gewijzigd.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#94 Bericht door prajak » zaterdag 14 november 2015, 04:31

'...open de grenzen maar...'

Alsof terroristen zich iets aantrekken van 'grenzen'. In de Russische federatie heb je aanslagen gehad, ons bekend, en als nu ergens de knoet zwaait.....

Dat tuig is er helaas en je houdt ze niet tegen. Tegen iemand met een bomgordel doe je niks.

dutch
Expat
Expat

#95 Bericht door dutch » zaterdag 14 november 2015, 05:09

prajak schreef:Dutch, straks komt men ook nog vertellen dat Rara en RAF moslims waren.

Terrorisme is van alle tijden; Ira, Eta, geen moslim te bekennen in die groepen. Stalin was geen moslim, Hitler, Pol Pot ook niet maar ze deden op grote schaal wat nu IS doet.

Hoe erg ook, ik weiger de vinger alleen naar moslims uit te steken. Onder christelijke mensen heb je dit ook. Het zijn minderheden die de zaak opstoken en hier zijn het moslims, IS en geestverwanten. Wraak voor de aanvallen op wat zij noemen hun kalifaat.

Triest wat er nu gebeurt en ik keur dat ten zeerste af.

Maar het is voor mij geen reden om alleen en/of alle moslims in het verdomhoekje te zetten. De tweede grootste wereldreligie; 1.500 miljoen mensen en allemaal terrorist? Ik doe daar niet aan mee.
De conclusies over het "hoe","wat" en "waar" laat ik aan elke invidueel zelf over.
Het heeft geen zin ,om individuele gebeurtenissen uit het (verre) verleden,die door jan en alleman zijn gepleegd,hier ter verdediging/verklaring van de huidige gebeurtenissen er bij te halen.
Lees mijn allereerste bericht van zo'n 3 tot 4 jaar geleden,alsmede mijn reactie van j.l. Junie,dan moge het duidelijk zijn dat mijn toen geplaatste ideeen/mening tot op de komma aan het uitkomen is.
Ik zoek geen gelijk,maar verwijs op dit moment alleen.Eenieder mag denken wat ie wil,maar verklaar mij niet voor gek.

De Arabische/Moslim cultuur past op geen enkele wijze in die van de Westerse cultuur.Dit zijn momenteel officiele overheidsverklaringen van vele westerse regeringen(lees de internationale pers).Uitspraken en publikaties die een jaar geleden nig ondenkbaar waren.Sorry dat dit zoveel mensen ( te goeder trouw) tegenvalt.
Ronald Reagan

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#96 Bericht door prajak » zaterdag 14 november 2015, 05:54

'...hier ter verdediging/verklaring van de huidige gebeurtenissen er bij te halen....'

Je gebruikt bewust die twee woorden naast elkaar waarmee je mij in het verdomhoekje plaatst :mrgreen: . Op jouw opmerkingen in dit item zal ik daarom niet meer reageren.

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#97 Bericht door genesis » zaterdag 14 november 2015, 06:11

Prajak ik kan me goed vinden in hetgeen je eerder aanhaalde, maar helaas ben ik ook van mening dat een gemengde westerse/christelijke tesamen met moslim samenleving niet een haalbaar verhaal zal zijn.

Maar er mankeerd nix aan een vreedzame segregatie en het respecteren van het motto: 'we zijn het eens dat we het oneens zijn!'. ;)

Genesis

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#98 Bericht door prajak » zaterdag 14 november 2015, 06:31

Weet ik ook wel, genesis, het is een religie met andere ideetjes. Maar de combinatie moslim=terrorist daar ga ik niet in mee.

Ik ga dit item voor mij afsluiten, ik heb mijn mening gegeven.

serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#99 Bericht door serpay » zaterdag 14 november 2015, 06:48

dutch schreef:
dutch schreef:
En ja........er is meer te verwachten.Er is veel gebeurd sinds ik destijds mijn topic startte en helaas,het gelijk is aan mijn zijde.

Zijn er nog onnozelen die twijfelen aan de inhoudelijke kant van mijn al jaren durende waarschuwing????
ja dutch maar ook nu zullen ze dit negeren en thee willen gaan drinken...
ze willen het gewoon niet snappen helaas.
maar sterkte maar weer naar alle nabestaande.

perkash
komt net kijken
komt net kijken

#100 Bericht door perkash » zaterdag 14 november 2015, 07:19

dutch schreef:
dutch schreef:

Zijn er nu nog die twijfelen aan de inhoudelijke kant van mijn al jaren durende waarschuwing????
Ik ben het volledig met Ducht eens. Zelf zal ik nooit naar een overwegend islamitisch land gaan. Gewoon omdat in mijn ogen de islamitische geloof/cultuur de meest achterlijkste/intolerante religie ter wereld is. De niet islamitische landen moeten wat mij betreft mensen die vast houden aan deze religie niet toelaten in hun land. Gewoon het model dat de Japanners overnemen. Daar zijn bijna geen moslims.

dutch
Expat
Expat

#101 Bericht door dutch » zaterdag 14 november 2015, 07:19

prajak schreef:Weet ik ook wel, genesis, het is een religie met andere ideetjes. Maar de combinatie moslim=terrorist daar ga ik niet in mee.

Ik ga dit item voor mij afsluiten, ik heb mijn mening gegeven.
Natuurlijk geen eindeloze en/of vruchteloze briefwisseling.Zeker niet de opzet van mijn reactie.
Wel graag aangeven,want dat ben ik kwijt,waar ik beweerd zou hebben dat "Moslim=terrorisme".
Vergeet ook niet bij de beoordeling van MIJN mening,ik uitga van de stelling;Islam is geen religie maar een Ideologie.
Vrede zij met U,Heer Prajak ;)
Ronald Reagan

bontje
Standaard Lid
Standaard Lid

#102 Bericht door bontje » zaterdag 14 november 2015, 07:25

Van binnen kook ik....Maar ik zal mezelf inhouden.....Ik wil alleen kwijt dat links Europa bloed aan zijn handen heeft....En verders laat ik het hier maar bij....Want als ik zou schrijven wat ik werkenlijk denk dan zal het er toch niet lang staan.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#103 Bericht door driver » zaterdag 14 november 2015, 08:32

120 onschuldige mensen dood wat ik nu lees althans en nog veel zwaargewonden.
En waarom ?...door mafkezen die een bepaald geloof of ideologie aanhangen .
Geloof zorgt altijd voor gedonder en verwarring en moordpartijen ongeacht welk geloof.
Moslims kunnen hier in Europa best zijn mits zij ons niet hun geloof opdringen en velen doen dat ook niet weet ik.
IS ....uitroeien dat gezwel lukt toch niet denk ik ze verplaatsen zich continu zoals gisteren dan naar Parijs want ik ga er vanuit dat IS dit opeist maar toegeven aan die hufters is ook de manier niet lijkt me dus blijven bestrijden met alle middelen die er zijn is m.i de enigste optie met alle randzaken zoals nu weer in Parijs erbij helaas.

gr driver

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#104 Bericht door driver » zaterdag 14 november 2015, 08:34

yandre schreef:een gedeelte van de wereld is ziek als je dit in je hoofd haald
vrouw hier 2 oud colegaas in het restaurant in parijs werk zaam dood
werd nog 2 dagen geleden gevraagd kom met je man eens naar parijs .
bizar en ben bang dat het eind niet in zicht is in europa.
open de genzen maar .
yandre...geef jij nu aan dat er gisteren in Parijs 2 Thaise oud collega,s van jouw vrouw zijn overleden bij die aanslagen ?
Op tv hier zag ik zojuist namelijk als ik het goed zag althans heel kort beelden van een Thais restaurant vandaar mijn vraag erover.

In Europa is het eind zeker niet in zicht maar Azie , Thailand heeft daar ook mee te maken met name in het Zuiden dus terreur van deze orde is helaas overal.

gr driver
Laatst gewijzigd door driver op zaterdag 14 november 2015, 09:07, 1 keer totaal gewijzigd.

RuudThai
Expat
Expat

#105 Bericht door RuudThai » zaterdag 14 november 2015, 08:56

Afbeelding

Overgenomen van Facebook waarbij degene die hem plaatste het volgende commentaar gaf:
" Als je je nog steeds afvraagt waarom al deze vluchtelingen weggaan uit hun land dan zijn het dit soort mensen waar ze van weglopen!"

En dat is de waarheid, maar de grote groep mensen die op de vlucht slaat voor een kleine groep terroristische extremisten wordt in de landen waar ze terechtkomen door velen vereenzelvigd met die kwaadwillende minderheid.
Ook Dutch maakt zich daaraan schuldig met zijn telkens weer "zie je wel hoe slecht de moslims zijn, ik heb het al zo vaak gezegd" kretologie. Dat hindert mij hogelijk, dit generaliserende gedrag.

Door zo'n kleine groep idioten die zeggen uit naam van hun geloof te handelen maar die door de overgrote meerderheid van hun geloofsgenoten worden afgewezen zijn nu weer vele onschuldige burgers het kind van de rekening. Richt je op het vernietigen van die groep en scheer ze niet over één kam met de goedwillende moslims die niets anders willen dan gewoon vredig samenleven met andersdenkenden.

Gesloten

Terug naar “Off Topic”