En voor de minder bedeelde onder ons.
Moderator: Loempia
-
- Volwaardig lid
En voor de minder bedeelde onder ons.
Cabinet extend free bus and train services another 6 months
The cabinet agreed to extend free bus and train services for another six months until next April to help ease financial burden on low-income earners.
Bron en volledig bericht englishnews
The cabinet agreed to extend free bus and train services for another six months until next April to help ease financial burden on low-income earners.
Bron en volledig bericht englishnews
De revolutie eet haar eigen kinderen op.
-
- Volwaardig lid
Re: En voor de minder bedeelde onder ons.
Trein is enkel voor Thai-in de praktijk voor ieder die er aziatisch uitziet en 'krung thep'' kan zeggen. BUS is hier in BKK-ben gisteravond weeromgekeerd en zag ze nog rijden,het eerdere voorstel om enkel de echte armen van soort pasjes te voorzien kon niet worden uitgevoerd vanwege totaal onduidleijke procedure. Betreft-zoals al 7 jaar, enkel de helft van de rode bussen, die inmiddels 25 jaar oud zijn en die de gemiddelde toerist vrijwel niet gebruikt. Maar ik benut ze vaak zat.
-
- Volwaardig lid
die inmiddels 25 jaar oud zijn
Eigenlijk dus meer gratis in de afgeschreven vervoersmiddelen indien je dat wenst en je er op gekleed bent en natuurlijk Krung Thep kan zeggen inplaats van Bangkok.
Waarom ook niet in de BV.nl zou men moord en brand schreeuwen OF NIET is al weer even geleden voor ondergetekende.
- RuudThai
- Expat
Hadden ze vroeger - en misschien nog - niet een Ooievaarspas in Den Haag die bestemd was voor bijstandsgerechtigden en ik geloof ook voor 65plussers? Waar je gratis mee in het openbaar vervoer van Den Haag kon reizen? En er waren meer gemeenten met dergelijk soort pasjes, ik dacht o.a. Groningen.
Ik zou het een prima idee vinden als er gratis openbaar vervoer zou komen in heel Nederland voor mensen in de bijstand en andere laag-draagkrachtigen zoals asielzoekers en zo.
In Thailand zouden die pasjes overal terechtkomen juist daar waar ze niet nodig zijn vrees ik....
Ik zou het een prima idee vinden als er gratis openbaar vervoer zou komen in heel Nederland voor mensen in de bijstand en andere laag-draagkrachtigen zoals asielzoekers en zo.
In Thailand zouden die pasjes overal terechtkomen juist daar waar ze niet nodig zijn vrees ik....

-
- Volwaardig lid
Gratis openbaar vervoer in Nl als je 65 of + bent. Niet inkomensafhankelijk want dat is discrimineren. Dan betalen de anderen die kosten in hun kaartje.
Maar je weet hoe dat gaat in 'garistelijk' Nederland. Dan komen de komma-copuleerders uitrekenen dat er best 12,5 eurocent per dag van de bijstand af kan....want men heeft een 'voordeel'. Het polderen gaat tegenwoordig per blaadje van de begonia.
Maar je weet hoe dat gaat in 'garistelijk' Nederland. Dan komen de komma-copuleerders uitrekenen dat er best 12,5 eurocent per dag van de bijstand af kan....want men heeft een 'voordeel'. Het polderen gaat tegenwoordig per blaadje van de begonia.
- RuudThai
- Expat
Wél inkomensafhankelijk uiteraard! Ik heb expres niet de groep 65plussers c.q. pensioengerechtigden genoemd want daar zit tegenwoordig pecunia te over en die hebben echt geen recht op gratis openbaar vervoer nodig.
Niks discriminatie, gewoon een inkomensgrens trekken net zoals dat met allerlei voorzieningen als huurtoeslag, zorgtoeslag, kinderopvangtoeslag enz. gebeurt.
Niks discriminatie, gewoon een inkomensgrens trekken net zoals dat met allerlei voorzieningen als huurtoeslag, zorgtoeslag, kinderopvangtoeslag enz. gebeurt.
-
- Volwaardig lid
Gebaseerd op je inkomen waarna de kaart afgegeven gaat worden door gemeente ambtenaren.
Het zou zo makkelijk kunnen zijn maar ja willen wij dat als er een auto voor de deur staat en tenslotte geldt die niet voor andere familie leden krijgen 'wij' dat gezeur discussiepunt weer.
Had heel vroeger een collega die 32 uur in de week werkte anders gingen zijn vele betalingsverplichtingen en kwijtscheldingen actief worden.
Iedere gulden had twee kanten of snappen 'wij' tegenwoordig 'dingen' zo goed dat dat niet meer kan.
Klinkt allemaal simpel maar eigenlijk een moeilijk verhaal GRATIS voor mij maar lekker niet voor jou.
Het zou zo makkelijk kunnen zijn maar ja willen wij dat als er een auto voor de deur staat en tenslotte geldt die niet voor andere familie leden krijgen 'wij' dat gezeur discussiepunt weer.
Had heel vroeger een collega die 32 uur in de week werkte anders gingen zijn vele betalingsverplichtingen en kwijtscheldingen actief worden.
Iedere gulden had twee kanten of snappen 'wij' tegenwoordig 'dingen' zo goed dat dat niet meer kan.
Klinkt allemaal simpel maar eigenlijk een moeilijk verhaal GRATIS voor mij maar lekker niet voor jou.
-
- Volwaardig lid
RuudThai schreef:Wél inkomensafhankelijk uiteraard! Ik heb expres niet de groep 65plussers c.q. pensioengerechtigden genoemd want daar zit tegenwoordig pecunia te over en die hebben echt geen recht op gratis openbaar vervoer nodig.
Als er bij die groep van pensioengerechtigden pecunia genoeg zit waarom zeur je dan altijd over hetgeen je krijgt overgemaakt uit de staatsruif NL
De wind in je leven kan je niet veranderen, maar hoe je je zeilen zet, bepaal jezelf
leef je leven zo intens als maar mogelijk is, hierna ben je o zo lang dood.
leef je leven zo intens als maar mogelijk is, hierna ben je o zo lang dood.
- RuudThai
- Expat
Ik geloof niet dat IK daarover zeur.
Bovendien heb ik ruim voldoende bijgedragen aan het vullen van die staatsruif dus heb ik nu geheel recht op een bijdrage daaruit.
Oja, en over die bijdrage draag ik ook weer bij aan de staatsruif.....
Bovendien heb ik ruim voldoende bijgedragen aan het vullen van die staatsruif dus heb ik nu geheel recht op een bijdrage daaruit.
Oja, en over die bijdrage draag ik ook weer bij aan de staatsruif.....
-
- Volwaardig lid
Ik sprak uit het gezichtspunt van diegene die zo'n 'gratis' kaart willen halen en daar val jij niet onder Ruud .
Het is mij in de jaren in de BV.nl wel eens opgevallen dat veel mensen aan de onderzijde van de samenleving financieel bezien daar nog al snel last van hebben.
Maar uiteraard kan wat ik gezeur vindt voor een ander een bloedserieuse discussie zijn.
Solly voor diegene die zich benadeeld voelen.

Het is mij in de jaren in de BV.nl wel eens opgevallen dat veel mensen aan de onderzijde van de samenleving financieel bezien daar nog al snel last van hebben.
Maar uiteraard kan wat ik gezeur vindt voor een ander een bloedserieuse discussie zijn.
Solly voor diegene die zich benadeeld voelen.
- RuudThai
- Expat
Ik val daar niet onder maar anderen zouden daar maar wat graag onder vallen, mensen die niks te makken hebben. Ik kan er weinig aan doen hoogstens bij verkiezingen stemmen op een partij die dit ook een goed idee vindt.
En die partij heb ik al heel lang geleden gevonden en stem daar dan ook trouw op. Helaas zit die partij niet op het regeringspluche en de oppositie in Nederland heeft weinig macht dus moet er maar gewacht worden tot die partij de meerderheid haalt
.
En die partij heb ik al heel lang geleden gevonden en stem daar dan ook trouw op. Helaas zit die partij niet op het regeringspluche en de oppositie in Nederland heeft weinig macht dus moet er maar gewacht worden tot die partij de meerderheid haalt

-
- Volwaardig lid
Het zou aardig zijn eens uit te rekenen...
-hoeveel mensen hebben een minimum-inkomen
-per minimum-inkomen-mens en hun gezinsleden een belastingverklaring, hoeveel ambtenaren kost dat en hoeveel salaris etc kost dat
...en dan weet je gelijk wat de extra kosten zijn van zo'n gratis OV-pas.
Nee, dan kiezen voor leeftijd. Heeft mijn voorkeur.
-hoeveel mensen hebben een minimum-inkomen
-per minimum-inkomen-mens en hun gezinsleden een belastingverklaring, hoeveel ambtenaren kost dat en hoeveel salaris etc kost dat
...en dan weet je gelijk wat de extra kosten zijn van zo'n gratis OV-pas.
Nee, dan kiezen voor leeftijd. Heeft mijn voorkeur.
- RuudThai
- Expat
"Nee, dan kiezen voor leeftijd. Heeft mijn voorkeur."
Jij rekent gewoon naar jezelf toe, ik kies voor de minima. Moet je kijken wie er in de diverse goudkusten van de gemeenten wonen, dat is een groot deel mensen boven de 60. En moet je die een kortingspasje geven?
En het hoeft weinig te kosten aan invoering, alles is toch van iedereen via Big Brother bekend? Een automatisch uitdraai, printen van de pasjes en via Tante Pos toesturen, een paar miljoentjes en het is gebeurd!
Jij rekent gewoon naar jezelf toe, ik kies voor de minima. Moet je kijken wie er in de diverse goudkusten van de gemeenten wonen, dat is een groot deel mensen boven de 60. En moet je die een kortingspasje geven?
En het hoeft weinig te kosten aan invoering, alles is toch van iedereen via Big Brother bekend? Een automatisch uitdraai, printen van de pasjes en via Tante Pos toesturen, een paar miljoentjes en het is gebeurd!
-
- Volwaardig lid
Denk dat de mensen die graag 'gratis' willen omdat hun inkomen een betere balans gaat krijgen dit webadres eens in moeten kijken.
http://www.gratis.nl/producten-testen.php
Het is allemaal gratis dus moet geen obstakel zijn voor deze site.
Als RuudThai zijn club het voor het zeggen krijgt wat denk ik nog wel even kan duren komt daar misschien de buskaart bij.
Zal eens vragen hier in de regio Korat of 'wij' dat ook hebben gratis bus.
Ben er bang voor dat de Thaise mens alhier het op zijn buik kan schrijven.
http://www.gratis.nl/producten-testen.php
Het is allemaal gratis dus moet geen obstakel zijn voor deze site.
Als RuudThai zijn club het voor het zeggen krijgt wat denk ik nog wel even kan duren komt daar misschien de buskaart bij.
Zal eens vragen hier in de regio Korat of 'wij' dat ook hebben gratis bus.
Ben er bang voor dat de Thaise mens alhier het op zijn buik kan schrijven.
-
- Volwaardig lid
Of naast de arbeidstoeslag de vrijwilligerstoeslag invoeren.
Bij zoveel uur vrijwilligerswerk, zoveel duizend meer op de belastingvrije som.
En dat dan ipv die administratie-rompslomp van kosten van het slijten van je fiets en een sporadisch telefoontje.
Zelf vul ik zo'n ding nooit in want al die administratie maken dat de vrijwilliger niet echt gratis is.
En mensen met een baan meer werk bezorgen is niet mijn insteek.

Bij zoveel uur vrijwilligerswerk, zoveel duizend meer op de belastingvrije som.

En dat dan ipv die administratie-rompslomp van kosten van het slijten van je fiets en een sporadisch telefoontje.
Zelf vul ik zo'n ding nooit in want al die administratie maken dat de vrijwilliger niet echt gratis is.
En mensen met een baan meer werk bezorgen is niet mijn insteek.