De grootgeneraal heeft zich iets laten ontvallen, de krant noemt het een 'gaffe' en dat betekent blunder, flater, stommiteit, dat als het politiek niet zo rustig wordt dat er verkiezingen kunnen komen hij 'wel aan de macht moet blijven'. Nou, niet hij maar de club voor peace and order noem ik het maar. Maar hij, de PM, heeft dat artikel 44 in zijn zak.
Maar 'Close the country' krijg ik niet thuisgebracht in mijn Engelse en Amerikaanse begrippenlijst. Wat zou meneer daarmee bedoelen?
Xenofobie zit al ingebakken in dit land maar dat zal meneer toch niet bedoelen want dan gaat het toerisme er aan en het gaat economisch al niet voor de wind (export alweer gedaald laatste maand).
Een poll onder maar 1.100 mensen bracht aan het licht dat hij steun krijgt van de bevolking. 1.100 Mensen op 69 miljoen, het lijkt me wat aan de lage kant maar ik ben geen Maurice de H.
Dus ik houd me aanbevolen voor wie dit raadsel kan oplossen.
Er gaat nog wat heet worden maar dat is voor morgen of dinsdag. Het voorstel het kiesstelsel te wijzigen dat al veel negatief commentaar krijgt en wat lichte bijval in academische kring. Dat hou je tegoed voor als ik de Engelse tekst heb gevonden. Er zal nog lang geen rust zijn in dit land, vrees ik. Maar ik moet er wel wonen......

http://www.bangkokpost.com/news/politic ... ntry-gaffe