Hoezo 'close the country...' ?

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Hoezo 'close the country...' ?

#1 Bericht door prajak » zondag 01 november 2015, 10:06

Heb jullie het ook gelezen?

De grootgeneraal heeft zich iets laten ontvallen, de krant noemt het een 'gaffe' en dat betekent blunder, flater, stommiteit, dat als het politiek niet zo rustig wordt dat er verkiezingen kunnen komen hij 'wel aan de macht moet blijven'. Nou, niet hij maar de club voor peace and order noem ik het maar. Maar hij, de PM, heeft dat artikel 44 in zijn zak.

Maar 'Close the country' krijg ik niet thuisgebracht in mijn Engelse en Amerikaanse begrippenlijst. Wat zou meneer daarmee bedoelen?

Xenofobie zit al ingebakken in dit land maar dat zal meneer toch niet bedoelen want dan gaat het toerisme er aan en het gaat economisch al niet voor de wind (export alweer gedaald laatste maand).

Een poll onder maar 1.100 mensen bracht aan het licht dat hij steun krijgt van de bevolking. 1.100 Mensen op 69 miljoen, het lijkt me wat aan de lage kant maar ik ben geen Maurice de H.

Dus ik houd me aanbevolen voor wie dit raadsel kan oplossen.

Er gaat nog wat heet worden maar dat is voor morgen of dinsdag. Het voorstel het kiesstelsel te wijzigen dat al veel negatief commentaar krijgt en wat lichte bijval in academische kring. Dat hou je tegoed voor als ik de Engelse tekst heb gevonden. Er zal nog lang geen rust zijn in dit land, vrees ik. Maar ik moet er wel wonen...... :?

http://www.bangkokpost.com/news/politic ... ntry-gaffe

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Hoezo 'close the country...' ?

#2 Bericht door Hua Thale » zondag 01 november 2015, 10:25

In dit artikel laat die dat idee ook vallen of meer een dreigement wat je serius moet nemen.
Heb zo het donkerblauwe vermoeden dat het wel eens dicht bij de waarheid kan liggen.

Of het nu 'close the country...' is of deze

He said he had faith in the “five rivers” to resolve the protracted political divide and warned political opposing groups to resolve their conflict, failing that he may have to stay longer in the office.

praat waar je volgens goed Thais begrip alle kanten we op kan . :Whistle:

Bron englishnews
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#3 Bericht door prajak » zondag 01 november 2015, 10:43

Die five rivers daar bedoelt hij 5 staatsinstituten mee.
Laatst gewijzigd door prajak op zondag 01 november 2015, 11:59, 1 keer totaal gewijzigd.

RuudThai
Expat
Expat

#4 Bericht door RuudThai » zondag 01 november 2015, 10:53

Die verkiezingen stellen ze net zo lang uit tot T. dood is of dement geworden, in ieder geval uitgeschakeld.

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#5 Bericht door pong » zondag 01 november 2015, 12:06

Of totdat er gebeurd is waar niemand over mag spreken+bovenstaande. Of de hele complete familie T buiten actie is gesteld.
Maar logisch redeneren westerse stijl is van geen enkele Thai ooit een sterk punt geweest. Elkaar napapagaaien wel-zonder dan te hoeven vatten wat ermee bedoeld wordt.

brake034
Expat
Expat

#6 Bericht door brake034 » zondag 01 november 2015, 13:22

pong schreef: Maar logisch redeneren westerse stijl is van geen enkele Thai ooit een sterk punt geweest. Elkaar napapagaaien wel-zonder dan te hoeven vatten wat ermee bedoeld wordt.
Pong, volgens mij *** jij ook maar naar dat je verstand hebt?
Marcel

Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#7 Bericht door Korat » zondag 01 november 2015, 17:37

Over de enquete onder 1100 mensen.
Volgens de wet van de grote getallen hoef je maar ongeveer 850 mensen te interviewen om een representatieve uitslag/mening te krijgen. De individuele antwoorden hebben dan nog niet tot nauwelijks invloed op het eindresultaat.
De deelnemers aan de enquete moeten dan wel een dwarsdoorsnede van de bevolking representeren.
Dat leerde ik lang geleden bij statistieklessen tenminste.
Maar ja, statistieken liegen de waarheid...
Pessimisme is verspilde moeite. Het gaat toch fout.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#8 Bericht door prajak » maandag 02 november 2015, 00:00

'..De deelnemers aan de enquete moeten dan wel een dwarsdoorsnede van de bevolking representeren....'

En dat vraag ik me af..... :happyno:

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”