Promotie naar de dood?

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Promotie naar de dood?

#1 Bericht door prajak » donderdag 29 oktober 2015, 06:24

Promotie naar de dood?

Het onderzoek naar officials, politiemensen en hoge militairen die meewerkten en geld verdienden aan de kampementen en slavenarbeid in het diepe zuiden is officieel afgerond.

Maar de leider van dat onderzoek, een generaal-majoor van de politie, is, zegt ie zelf, niet klaar met de klus. Er zijn er een stel op de loop die hij graag zou oppakken.

Maar zo werkt dat hier; als het onderzoek een pijltje krijgt naar zekere hoge boys en girls dan is het ‘klaar met de geit’ en krijg je een aai over je bol. Goed gedaan, jochie. Want ‘ons kent ons’ in dit land en ‘ons’ moet blijven leven.

Deze hoge politie-piet heeft uit zekere anonieme kringen het advies gekregen zich gedeisd te houden en dat betekent dat je leven gevaar loopt. Een niet mis te verstane waarschuwing dus.

Weggepromoveerd

Gebruikelijk is dat ‘lastige’ mensen worden weggezet naar een inactieve post.

Dat is met behoud van hun stevige salaris (ik heb eens gelezen dat een legergeneraal wel 60.000 baht per maand als loon heeft; wel, dan heb ik meer .... maar ik heb niks te kontzakken...) maar de generaal in casu heeft zulke verdiensten dat hem een nieuwe positie is gegeven.

Jawel hoor, in het diepe zuiden waar de aanwezigheid van het leger uitermate groot is en juist daar heeft zijn team ‘opruiming’ gehouden onder politie- en legermensen. Een Einladung zum Tanz zou je haast zeggen. Een enkeltje naar de dood?

Weblink met foto:

http://www.bangkokpost.com/news/general ... r-his-life

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”