Ballonnen: verstand komt met de jaren
Moderator: Loempia
-
- Volwaardig lid
Gun ze hun lolletje, zou je zeggen, maar de moderne tijd heeft twee nieuwe dingen gebracht tegenover ‘vroeger’ (toen alles beter was, weet je nog....).
En dat zijn vliegverkeer en superballonnen en helaas, dat gaat niet samen.
Loy Krathong komt er aan en vandaag de 27e is het Ok Phansa, het einde van de vastentijd en dan wil men ook ballonnen oplaten met een lampie er in of een kaarsje.
Los van het feit dat we in de droge tijd zitten en de velden droog kunnen staan is het met vliegtuigen helaas zo, dat die niet om een balonnetje heen kunnen en zo’n ding in de motor is onprettig om het maar lief te zeggen.
Ik was er in Chiang Mai bij toen die grote dingen werden opgelaten en nee, die wil je niet op jouw rieten dak hebben.
In Khon Kaen gaat men dat ook inzien en de vliegvelddirectie verzoekt drie woonregio’s dringend die grote dingen, Khom Loy lantaarns, niet op te laten tussen 18 en 22 uur want dan is daar druk vliegverkeer van 3 luchtvaartmaatschappijen.
Maar ik vrees het ergste. Men heeft een borrel op en dan is het maar al te snel ‘vooruit met de geit’. Ik lees niet dat men het kan afdwingen en dat zou beter zijn. Voorlichting is er wel maar snel vergeten.
Weblink met foto:
http://www.bangkokpost.com/news/general ... -districts
Gun ze hun lolletje, zou je zeggen, maar de moderne tijd heeft twee nieuwe dingen gebracht tegenover ‘vroeger’ (toen alles beter was, weet je nog....).
Loy Krathong komt er aan en vandaag de 27e is het Ok Phansa, het einde van de vastentijd en dan wil men ook ballonnen oplaten met een lampie er in of een kaarsje.
Los van het feit dat we in de droge tijd zitten en de velden droog kunnen staan is het met vliegtuigen helaas zo, dat die niet om een balonnetje heen kunnen en zo’n ding in de motor is onprettig om het maar lief te zeggen.
Ik was er in Chiang Mai bij toen die grote dingen werden opgelaten en nee, die wil je niet op jouw rieten dak hebben.
In Khon Kaen gaat men dat ook inzien en de vliegvelddirectie verzoekt drie woonregio’s dringend die grote dingen, Khom Loy lantaarns, niet op te laten tussen 18 en 22 uur want dan is daar druk vliegverkeer van 3 luchtvaartmaatschappijen.
Maar ik vrees het ergste. Men heeft een borrel op en dan is het maar al te snel ‘vooruit met de geit’. Ik lees niet dat men het kan afdwingen en dat zou beter zijn. Voorlichting is er wel maar snel vergeten.
Weblink met foto:
http://www.bangkokpost.com/news/general ... -districts
-
- Expat
Re: Ballonnen: verstand komt met de jaren
In Chiang Mai mogen die ballonnen niet nabij het vliegveld worden opgelaten. Er gaan stemmen op om ze helemaal te verbieden in de stad.
In Ngao zijn die ballonnen helemaal verboden. Een aantal jaren geleden is de markt totaal uitgebrand toen twee ballonnen naar beneden kwamen, met de vlam er nog in.
In Ngao zijn die ballonnen helemaal verboden. Een aantal jaren geleden is de markt totaal uitgebrand toen twee ballonnen naar beneden kwamen, met de vlam er nog in.
-
- Volwaardig lid
printen44 schreef:In Ngao ... is de markt totaal uitgebrand toen twee ballonnen naar beneden kwamen, met de vlam er nog in.

-
- Expat
Die twee ballonnen hadden een scheur in het papier, dus die gingen brandend naar beneden. Op de markt en die was grotendeels van hout. Het fikte lekker.

- Lammert de Haan
- Volwaardig lid
Vandaar dat in Nederland veel aandacht bestaat voor ‘veiligheid en ballonvaren’.prajak schreef:Ballonnen: verstand komt met de jaren
Varen in de nabijheid van luchthavens of aan- en afvliegroutes van het vliegverkeer is streng verboden.
Daarnaast moet een ballon jaarlijks worden gekeurd, moet de ballonvaarder beschikken over een brevet, een EHBO-diploma en over luchtwaardig en gecertificeerd materiaal. Daarnaast gelden er nog talloze aanvullende richtlijnen van de KNVvL, de PBN en noem maar op.
Maar dat het dan toch nog mis kan gaan zie je in de volgende video:
https://www.youtube.com/watch?v=CQ9n2wMTNjQ
Je moet maar lekker met familie en vrienden genieten van een gezellige barbecue in je achtertuin en er meldt zich heel spontaan nog een deelnemer aan de barbecue. Maar dan niet aan de voordeur maar met een landing per luchtballen in je achtertuin. Dat laatste overkwam onlangs een familie in Hilversum-Zuid.
De ongenode gast wist kennelijk dat het bij jou in de straat heel lastig is om je auto daar te parkeren. Meestal moet je dan wel een paar straten verderop zijn. En als je daar geen trek in hebt, dan meld je je toch gewoon per luchtballon?

http://www.gooieneemlander.nl/regionaal ... 443874.ece
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.
-
- Volwaardig lid
Gelukkig loopt het allemaal goed af. Je kunt ook op de spoorbaan landen of in een zee vol met haaien.
- Lammert de Haan
- Volwaardig lid
Dat op de spoorbaan zie ik al helemaal voor me: een deel van de ballon hangt nog tussen de elektriciteitsdraden van het spoor. Je gaat dan niet naar een barbecue feestje. Nee: je bent er zelf lijdend voorwerp van.prajak schreef:Gelukkig loopt het allemaal goed af. Je kunt ook op de spoorbaan landen of in een zee vol met haaien.

DISCLAIMER:
-
- Volwaardig lid
Bedoel je dit, Lammert?
WAARSCHUWING: SCHOKKEND BEELD !
http://www.dailymotion.com/video/x9i793 ... dia_people
- Lammert de Haan
- Volwaardig lid
Zo iets, ja. Maar dan ben je al mooi te laat om het nog van de barbecue te halen.prajak schreef:Bedoel je dit, Lammert?

DISCLAIMER: