Blijven we vliegen of niet?
Een aantal experts van de US Federal Aviation Administration (FAA) komt volgende week de Thaise vliegtuigen inspecteren. Ze hebben hier immers ook een gele kaart gekregen op het gebied van luchtvaartveiligheid.
(En een gele kaart voor de visserij en een voor mensensmokkel. Dus geel te land, ter zee en in de lucht...)
En waar gaat het om, ik citeer de Bangkok Post, ‘a shortage of qualified staff to carry out airline air safety inspections’ ofwel, enfin, dat vertaal je zelf wel even?
Slechts 65 dagen geleden was de vorige inspectie en toen was het niet in orde. De grote baas van de burgerluchtvaart, een luchtmachttopper, zegt dat nu alles in orde is.
Ja, dan zal ie wel een blik techneuten hebben opengetrokken? Of heeft men vorige keer zitten slapen?
Maar als dit niet lukt dan zijn de gevolgen gigantisch. Geen enkele Thaise club mag nog op de USA vliegen en ik garandeer je dat de EU ook even komt kijken. En China ook, en Japan.
En terecht!
Weblink met foto:
http://www.bangkokpost.com/news/general ... -standards
Blijven we vliegen of niet?
Moderator: Loempia
-
- Volwaardig lid
-
- Volwaardig lid
Re: Blijven we vliegen of niet?
De enige Thai die op de USA vliegt en dat steeds meer inperkt-te grote concurentie van anderen- is uiteraard de THAI=TG, die zoals iedere insider weet voor 99% voor ex-airforce wordt gerund. IK meen enkel nog op LA en niet eens dagelijks meer.
Ook naar EURopa is de enige die vliegt de TG, incl de AB380. Enkele jaren geleden werd die Phuket-air geband, o.a. voor charters op NL, omdat ze te oude kaarten zouden hebben.
Overigens heeft bvb onze KLM enkele jaren geleden na die dito ban van alle Indonesia-airlines de staatsgrote mij GARUDA onder haar vleugels genomen en bijgeschoold. Die mag nu dus weer intercontinental gaan. De TG is ooit opgezet en lang onder de hoede genomen van de SAS. Maar een verbond met een Japanner of SIngy zou net zo goed kunnen-als die Thaise trots er niet tussen zou staan.
Ook naar EURopa is de enige die vliegt de TG, incl de AB380. Enkele jaren geleden werd die Phuket-air geband, o.a. voor charters op NL, omdat ze te oude kaarten zouden hebben.
Overigens heeft bvb onze KLM enkele jaren geleden na die dito ban van alle Indonesia-airlines de staatsgrote mij GARUDA onder haar vleugels genomen en bijgeschoold. Die mag nu dus weer intercontinental gaan. De TG is ooit opgezet en lang onder de hoede genomen van de SAS. Maar een verbond met een Japanner of SIngy zou net zo goed kunnen-als die Thaise trots er niet tussen zou staan.