Eer gsteravond paniek in het dorp
Salie had zijn Thaise aardappels gerooid en naar de aardappelmeel fabriek gebracht
Centjes gevangen en blij naar huis
Moeder Salie had stom genoeg in het dorp rond gebazuind dat ze een erfenis hed gekregen
Met zijn tweetjes bij elkaar voor die mensen een smak geld
sAvonds ziet buurman 2 figuren op het dak van de familie Salie lopen
Buurman had niets over lekkage gehoord, kon dus maar 1 ding betekenen Inbrekers
Fluks de politie gebeld
Die kwam op de motorsaay (en hoorden we gister morgen) arresteerde de 2 figuren
Bleek naderhand dat de 2 figuren de zoon van de buurman was en de zoon des huizes fam Salie.
Die waren aan het inbreken bij pa en ma Salie daar zoon"lief" wist dat papa centjes had gevangen voor de aardappel verkoop
Wat zoon Salie niet wist dat paps en mams Salie s middags de centjes naar de bank hadden gebracht, die hadden namelijk van de inbraken gehoord hier in het dorp
Beide boys behoren tot een groepje van 6 welke elke avond rond hangt bij het geestenhuisje aan het meer waar wij wonen altijd drank hebben en waarschijnlijk ook jaba gebruiken maar dat is volgens zeggen
Toen beide gearresteerd waren en de ouders erachter kwamen dat het hun eigen zoons betrof was Thailand natuurlijk te klein
Politie schijnt verzocht te zijn geen proces verbaal tegen de zoons op te maken, helaas ze waren al geboekt en werden overgebracht.
Nadat bekend was wie het waren bleken erop eens tientallen inbraken gepleegd te zijn hier in het dorp
Men had eigenlijk altijd wel gedacht en sommige wisten het zeker dat het een paar of zelfs alle 6 die gasten verantwoordelijk waren voor de inbraken Hoe kwamen ze anders aan het geld voor de sterke drank, want werken deden ze niet.
Maar hier is het ons kent ons en vaak is ons ook nog ( verre) familie
Tegen ons doe je geen aangifte dat neemt men je kwalijk ook al ben jij de pineut die centjes of goud moet missen
Gek genoeg is het nu de heren zijn opgepakt opeens geen ons of (verre) familie meer nu zijn het opeens die dieven.
En daar doet men nu wel aangifte tegen. Blijken er op eens toch zo'n 18 inbraken te zijn geweest
Is dit nu Thailand gerelateerd of kennen we dit gedrag ook in dorpen in NL vraag ik mij af
Ik heb zelf altijd in grote steden in NL gewoond en daar deed men gewoon aangifte, zelfs als het de buurman was die op dezelfde trap als jij woonde.
Inbraak
Moderator: Loempia
-
- Volwaardig lid
Re: Inbraak
Ik los alles dan indien mogelijk zonder politie erbij op.
Inbraak oid door buitenstaanders komt uiteraard politie bij als we het zien of als we zelf niks kunnen doen.
gr driver.
Inbraak oid door buitenstaanders komt uiteraard politie bij als we het zien of als we zelf niks kunnen doen.
gr driver.
- Gardensafari
- Volwaardig lid
- Contacteer:
Ik denk dat het in de kleinere gemeenschappen in Nederland ook zonder politie zal worden opgelost, tenzij het notoire schuinsmarcheerders betreft en de ouders het ook niet meer weten.
Knor, knor,
Hans
Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.
Hans
Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.
-
- Volwaardig lid
Je verhaal is wel heel bar Harm.
Maar inbraak is hier net zo 'normaal' als in Nederland met dit verschil dat inbraak preventie hier minimaal is.
En ja gezichtsverlies speelt overal en zeker in Thailand.
Heb je deze al geplaatst.

Eentje met een opnameapparatuur eraan is wat duurder maar dat weten 'hun' niet.
[Tenzij de familie het zelf vermeldt op straat natuurlijk]
Heb inmiddels al een jaartje deze dingen [foto onder] liggen moet ze nog eens laten installeren geeft wel een veilig gevoel net als dat stuk betonijzer van een meter.

Maar inbraak is hier net zo 'normaal' als in Nederland met dit verschil dat inbraak preventie hier minimaal is.
En ja gezichtsverlies speelt overal en zeker in Thailand.
Heb je deze al geplaatst.

Eentje met een opnameapparatuur eraan is wat duurder maar dat weten 'hun' niet.
[Tenzij de familie het zelf vermeldt op straat natuurlijk]
Heb inmiddels al een jaartje deze dingen [foto onder] liggen moet ze nog eens laten installeren geeft wel een veilig gevoel net als dat stuk betonijzer van een meter.

De revolutie eet haar eigen kinderen op.
-
- Volwaardig lid
'Ons kent ons' is het en pas als het te erg wordt zal men aangifte doen. Nu is die zoon daar deel van een groepje, dat maakt het gemakkelijker EN men had ze al opgepakt.
Maar hoe zouden de ouders reageren als zoon het alleen had geschaft? Ik denk bedekken met de mantel der schaamte. Net zoals vroeger als 'heeroom' zijn handen en andere onderdelen niet thuis kon houden.
Maar hoe zouden de ouders reageren als zoon het alleen had geschaft? Ik denk bedekken met de mantel der schaamte. Net zoals vroeger als 'heeroom' zijn handen en andere onderdelen niet thuis kon houden.
-
- Expat
Mijn vader woonde in een klein Brabants dorpje en daar kende ook iedereen elkaar. En als er wat was, loste men dat zelf intern op. De veldwachter kwam er in principe nooit aan te pas.
En ik denk dat het hier in het gehucht waar ik woon, ook zo is.
En ik denk dat het hier in het gehucht waar ik woon, ook zo is.