Zeg het maar.
Als ik de toespraak van de grootgeneraal moet geloven dan komt het crisispanel er, ik schreef er zijdelings gisteren al over.
viewtopic.php?f=8&t=824850&p=8284269&hi ... e#p8284269
Dus...
als groepen in de samenleving de 'democratie' of de monarchie bedreigen, serieus bedreigen of handelen tegen de zin in van de bovenlaag en/of de militairen,
en/of
als wetsvoorstellen die de democratie of de monarchie bedreigen zelfs de benoemde senaat passeren,
dan komt het crisispanel in actie.
Daarmee is mij duidelijk dat in de nieuwe concept grondwet dat crisispanel zal worden opgenomen en dat 'het volk' wordt geacht dat goed te keuren en zolang dat niet goedgekeurd is (want er is fel oppositie tegen deze gang van zaken) zal het leger blijven zitten, neem ik aan.
Daarmee komt er nimmer democratie maar een democratie naar Thais model: je hebt rechten zolang wij dat goed vinden.....
De legale coup is geboren. Hij staat in de grondwet straks.
Lees en trek jouw conclusies.
http://www.bangkokpost.com/news/politic ... or-charter
Op naar het crisispanel ? Of met een !
Moderator: Loempia
-
- Volwaardig lid
- Ben
- Expat
Re: Op naar het crisispanel ? Of met een !
Thailand met een democratie naar westers model wordt een ongeleid projectiel ,dat is al vele malen bewezen.
Het lijd uiteindelijk alleen maar tot onrust , het kan beter intern opgelost worden zonder inmenging van buitenaf.
Men heeft gezien waar naartoe het leid bv in Libie.
Het lijd uiteindelijk alleen maar tot onrust , het kan beter intern opgelost worden zonder inmenging van buitenaf.
Men heeft gezien waar naartoe het leid bv in Libie.
-
- Volwaardig lid
Er zijn nog steeds landen die moeite hebben met hun verworven vrijheid.
Ik vind de houding van de top en de militairen hier krampachtig ontkennend. Want op deze manier kom je er nooit.
Ik vind de houding van de top en de militairen hier krampachtig ontkennend. Want op deze manier kom je er nooit.
-
- Volwaardig lid
Volgens mij is dat het NU men zet een richting uit en hoopt dat het daar terecht komt dat gene wat men wil.ongeleid projectiel
Tijdje terug was het een tijdbom die op scherp gezet was voor enkele jaren lang.
De revolutie eet haar eigen kinderen op.
- Gardensafari
- Volwaardig lid
- Contacteer:
Zo'n crisispanel is natuurlijk niks.
Want wie controleert het crisispanel?
Doet denken aan de constructie in Iran.
Een democratisch gekozen regering (nou ja, min of meer), vaak hervormingsgezind, wordt als het ze niet bevalt door de ayatollha's buiten spel gezet.
Was overigens tot een aantal jaren geleden in Turkije ook.
In de grondwet stond dat het de grondwettelijke taak was van het leger om de democratie te bewaken.
Leidde ook wel eens tot een coup: niet democratisch, maar wel grondwettelijk.
Want wie controleert het crisispanel?
Doet denken aan de constructie in Iran.
Een democratisch gekozen regering (nou ja, min of meer), vaak hervormingsgezind, wordt als het ze niet bevalt door de ayatollha's buiten spel gezet.
Was overigens tot een aantal jaren geleden in Turkije ook.
In de grondwet stond dat het de grondwettelijke taak was van het leger om de democratie te bewaken.
Leidde ook wel eens tot een coup: niet democratisch, maar wel grondwettelijk.
Knor, knor,
Hans
Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.
Hans
Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.