Alcoholreclame: stoere kerels en een fles thee

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Alcoholreclame: stoere kerels en een fles thee

#1 Bericht door prajak » zaterdag 10 oktober 2015, 03:17

Al eens gezien hier op TV?

In de bush-bush, een stel ruige mannen in een hut, de revolvers omgord, de gezichten op oorlog, een jachttrofee aan de muur, en dan krijgt iemand een idee: de fles komt op tafel.

Een mooie fles waarvan het label mistig is, blurry in het Engels, en dan denk ik: stoere kerels en een fles ouwe thee. Ook wat de heren in de mond hebben, een saffie denk ik, is mistig en geloof me, het is geen lolly.

Da's de wet!

Je mag geen reclame maken voor een saffie en voor een neut. Ook niet voor een pilsje. Alles in het geniep, achter slot en grendel, achter een kastdeur of achter een doek, het oude begrip 'onder de toonbank' dat ik uit mijn jeugd ken voor mensen die 'De Lach' (O schande, De Lach...!) wilden kopen en die in een bruine enveloppe meenamen in de binnenzak van de regenjas. Vieze mannen hoor! :giggle: Klefgozers.

En nu is er een rel rond de producten van het merk Olifant. Hun website en hun Instagram laat foto's zien van beroemdheden, zeg maar de Thaise Frans B en Katja S, die naast een schap staan en met het vingertje wijzen naar een zeker product met alcohol van Olifant.

Want de associatie bekende Thai : alcohol brengt de jeugd op verkeerde gedachten. Alsof die op zekere leeftijd de fles niet zullen vinden of het zelf stoken....

Justitie, nota bene, justitie zit op die zaak maar ik denk dat men bang is voor een olifant en de zaak met een sisser afloopt. Niemand maakt graag ruzie met een olifant. Toch?

De olifant in het midden houden, dat wordt geheid het devies. Maar het is leuk vertier voor zomaar een zaterdag.

Weblink:

http://www.bangkokpost.com/news/general ... nst-celebs

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Alcoholreclame: stoere kerels en een fles thee

#2 Bericht door pong » zaterdag 10 oktober 2015, 12:30

Toen dat verbod net was afgekondigd deed de fa. Olifant (rood) het meestal met dat-kwade tongen spreken enkel voor dat doel in de markt gezet- sodawater. Overigens -Fa Leeuw heeft het ook, is sodawater naar het schijnt een bijprodukt dat volop vrij komt als je toch goudgeel gerstennat (gele jongen met wit petje) produceert.
En uiteraard heeft I-Sjan met de rode boerenkiel er geen boodschap an voor z'n zelfgestookte snaps, genaamd LaoKao-kan je alsnog met je zonder helm bereden brommert te pleuris gaan.

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”