Drie keer te veel suiker ??

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Drie keer te veel suiker ??

#1 Bericht door Hua Thale » dinsdag 06 oktober 2015, 04:10

Health Ministry launches campaign to reduce sugar consumption among Thais

The Ministry of Public Health has sought cooperation from sugar producers to reduce the size of sugar packs from six grammes to four grammes per pack
..............................said Public Health Minister Dr Piyasakol Sakolsattayathorn

Bron en volledig bericht englishnews
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

Re: Drie keer te veel suiker ??

#2 Bericht door Gardensafari » dinsdag 06 oktober 2015, 07:21

Hua Thale schreef:Health Ministry launches campaign to reduce sugar consumption among Thais

The Ministry of Public Health has sought cooperation from sugar producers to reduce the size of sugar packs from six grammes to four grammes per pack
..............................said Public Health Minister Dr Piyasakol Sakolsattayathorn

Bron en volledig bericht englishnews
Flauwekul die voortvloeit uit bemoeizucht.
Ik doe zoveel suiker in mijn koffie of thee tot ik hem lekker vind.
Als het zakje te klein is, neem ik er toch twee?
En kijk naar de hoeveelheid suiker in frisdrank en sapjes.
Bijkomend probleem -als je dat er van wilt maken- is de Thaise keuken.
Er gaat suiker in bijna elk gerecht.

Als we al die gezondheidsregels zouden opvolgen, waaraan moeten we dan nog doodgaan?
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#3 Bericht door elst99 » dinsdag 06 oktober 2015, 07:32

Feit is dat veel dingen in Thailand mierzoet zijn zelfs de cola is op Thai smaak gezoet, veel frisdranken te zoet. Het fruit wat ze eten is al erg zoet, zou dus niet onverstandig zijn!
En inderdaad in iedere maaltijd suiker wordt toegevoegd, ik mag geen suiker gebruiken dus vind alles al gauw te zoet.
De Thai weinig beweegt, zou dus beter zijn de hoeveelheid suiker te verminderen.
Garden jij gaat even daar met vakantie, zal niet veel uitmaken, maar wonen wel.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#4 Bericht door Hua Thale » dinsdag 06 oktober 2015, 08:19

De Thaise mens is gek op zoet dus ja als die twee lepels erin wil doen bij wat dan ook is nog steeds zijn goed recht zelfs bij de deze regering.
Er zijn wel verschrikelijk veel producten waar men giga hoeveelheden in procenten suiker in verwerkt en je als klant niks aan kunt veranderen.
Daar kan je als consument maar twee dingen mee wel of niet gebruiken nadeel voor mij en vele andere buitenlanders is natuurlijk dat men niet zoveel Engels vermeldt op frisdranken bijvoorbeeld.
De Thai interesseerd het niet veelal en dat is ook goed te zien in het straatbeeld.
Ben natuurlijk geen voedseldeskundigen dus verschil in diverse soorten suiker ontgaat mij maar drie keer de aanbevolen hoeveelheid klinkt mij als ruim. :Whistle:
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

printen44
Expat
Expat

#5 Bericht door printen44 » dinsdag 06 oktober 2015, 11:06

Ik ben aan het vermageren, was 110 kilo. En een van de dikmakers was suiker. Ik dronk graag een blikje cola bij het eten, gooide een zakje suiker in de koffie, dronk in de middag ook graag een blikje ander frisdrank, kortom ik gebruikte redelijk wat suiker. Ook in de paar koekjes die ik bij de koffie at.

Nu eet ik in de ochtend yoghurt met muesli, gezoet door honing, geen suiker in de koffie, drink alleen water of sodawater, vermindert het eten van andere zoetwaren en binnen twee maanden was ik vijf kilo afgevallen. Moet er wel bij vermelden, dat ik minder eet. Als ik genoeg had, liet ik de rest staan. Dweil kookt dan ook minder eten voor me.

Zover mijn ervaring telt, was en is suiker nog steeds de grootste dikmaker. Mijn streven is naar 90-93 kilo te gaan. In een jaar tijd, wel te verstaan

doekle
komt net kijken
komt net kijken

#6 Bericht door doekle » dinsdag 06 oktober 2015, 16:36

elst99 schreef:Feit is dat veel dingen in Thailand mierzoet zijn zelfs de cola is op Thai smaak gezoet, veel frisdranken te zoet. Het fruit wat ze eten is al erg zoet, zou dus niet onverstandig zijn!
En inderdaad in iedere maaltijd suiker wordt toegevoegd, ik mag geen suiker gebruiken dus vind alles al gauw te zoet.
De Thai weinig beweegt, zou dus beter zijn de hoeveelheid suiker te verminderen.
Garden jij gaat even daar met vakantie, zal niet veel uitmaken, maar wonen wel.

" De Thai weinig beweegt "
Weet niet waar je deze wijsheid vandaan hebt, maar het klopt in ieder geval niet voor de plattelands bevolking.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#7 Bericht door elst99 » dinsdag 06 oktober 2015, 16:52

De wijsheid heb ik opgedaan, dat ze liever met de motorbike tot aan de deur, van winkel, postkantoor over de markt en op het schoolplein rijden, liever als één stap te wandelen.
En het liefst met de hele familie op één ;)

torkom
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#8 Bericht door torkom » dinsdag 06 oktober 2015, 18:19

Elst,voordat Macdonalds, KFC en anderen hun intrede deden in Thailand waren de Thai over het algemeen een slank volk en nu nog wel alhoewel dat minder wordt voornamelijk door de genoemde ketens, denk ik toch :?:

Ook toen al (voor Mac, kfc, etc) hielden ze van zoetigheid neem ik aan maar toch waren ze slank, hoe verklaar je dat dan ?

Ik denk en ik plaats het nogmaals...The fat you eat is the fat you ware..
Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#9 Bericht door elst99 » dinsdag 06 oktober 2015, 19:00

Dat ben ik met je eens, dat de Amerikaanse ketens er zeker ook geen goed aan doen!
Een combinatie van junkfood, veel suiker en motorbike en de welvaart, die het mogelijk maakt dat spul te kopen, zullen de oorzaak zijn.

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”