Een Internet poort ?
Moderator: Loempia
-
- Volwaardig lid
Een Internet poort ?
THE GOVERNMENT has partly retreated from its controversial plan to merge the country's Internet connections
into a single gateway after widespread criticism and heavy pressure from netizens.
Bron en volledig bericht. nationmultimedia
into a single gateway after widespread criticism and heavy pressure from netizens.
Bron en volledig bericht. nationmultimedia
De revolutie eet haar eigen kinderen op.
-
- Volwaardig lid
Re: Een Internet poort ?
Maar ze hebben er even aan geroken en het verlangen naar macht over de media kan 'lekkere trek' geven. Bij alles wat hier al onder censuur zit op internet zou dit niet misstaan. Dat wordt tegen die tijd internetten via sat.
-
- Expat
De Opper-Generaal verklaarde gisteren dat het plan om internet naar Thailand door "one-gateway" te laten gaan is niet meer dan een discussie of dat wel of niet gedaan kan worden.
Er zitten heel wat haken en ogen aan en het bedrijfsleven mag daar geen hinder van hebben en dat is dan wel het geval. Aldus onze Opper-Generaal.
In feite was de junta verbaasd over het vele stampei wat er gemaakt is, toen bekend werd dat men dacht over die maatregel. Van alle kanten, zeker ook van de internetproviders werd kommer en kwel voorspeld als die ene ingang voor het internetverkeer er zou komen.
Maar de junta wil uiteraard zonder gezichtsverlies deze maatregel in de ijskast en dan liefs in de diepste diepvries stouwen, zonder dat men toegeeft dat het een foute beslissing zou zijn.
Dus zal de komende dagen en weken door verschillende junta-leden geruststellende woorden gesproken worden en langzaam zal dat kaarsje dan doven. Een krant schreef dat het internetverkeer in Thailand al redelijk zwak was en dat door die maatregel van een ingang, het hele internetverkeer lam zou kunnen worden. Met alle gevolgen van dien.
Er zitten heel wat haken en ogen aan en het bedrijfsleven mag daar geen hinder van hebben en dat is dan wel het geval. Aldus onze Opper-Generaal.
In feite was de junta verbaasd over het vele stampei wat er gemaakt is, toen bekend werd dat men dacht over die maatregel. Van alle kanten, zeker ook van de internetproviders werd kommer en kwel voorspeld als die ene ingang voor het internetverkeer er zou komen.
Maar de junta wil uiteraard zonder gezichtsverlies deze maatregel in de ijskast en dan liefs in de diepste diepvries stouwen, zonder dat men toegeeft dat het een foute beslissing zou zijn.
Dus zal de komende dagen en weken door verschillende junta-leden geruststellende woorden gesproken worden en langzaam zal dat kaarsje dan doven. Een krant schreef dat het internetverkeer in Thailand al redelijk zwak was en dat door die maatregel van een ingang, het hele internetverkeer lam zou kunnen worden. Met alle gevolgen van dien.
-
- Volwaardig lid
- RuudThai
- Expat
Volgens mij kan dat ook worden gecensureerd. Ik heb een tijdje internet gehad via de Ipstar en daar waren de websites die het niet zo goed voor hadden met het koningshuis, Thaksin enz. ook geblokkeerd.prajak schreef:Maar ze hebben er even aan geroken en het verlangen naar macht over de media kan 'lekkere trek' geven. Bij alles wat hier al onder censuur zit op internet zou dit niet misstaan. Dat wordt tegen die tijd internetten via sat.
-
- Volwaardig lid
En zat die blokkade op de (Aussie...) sat of in jouw in Thailand gekochte kastje? Zo'n sat stuurt zijn signaal niet alleen naar Thailand dus daar zal de blokkade niet hebben gezeten?
- RuudThai
- Expat
Ik weet niet of het een Aussie sat is maar hij wordt ook wel Thaicom 4 genoemd dus dan weet je het wel. Uplink vanuit Bangkok voor Thailand en daar zitten dus de censuurvingertjes aan de toetsen.
Zie Wikipedia: https://en.wikipedia.org/wiki/Thaicom_4
Andere mogelijkheden om internet via de satelliet te ontvangen zijn er volgens mij niet.
Zie Wikipedia: https://en.wikipedia.org/wiki/Thaicom_4
Andere mogelijkheden om internet via de satelliet te ontvangen zijn er volgens mij niet.
-
- Volwaardig lid
Men heeft het over 'betere' methode lees minder kwetsend voor het vrije woord denk ik zo. [En plaatjes
]
Bron nationmultimedia
Ik noem het liever filteren en met sommige zaken een beetje tegoed.

Bron nationmultimedia
Ik noem het liever filteren en met sommige zaken een beetje tegoed.

De revolutie eet haar eigen kinderen op.
-
- Volwaardig lid
Er staan meer sats in de ruimte hoor. Com-sat's zat. We moeten alleen geen Thaise nemen. Dus wie gaat er vast op zoek?
Het kan alleen zijn dat juist die sats niet in TH worden aangeboden en ook het kastje niet. Maar we hebben allemaal NL bankrekeningen dus kunnen overal kopen.
Het kan alleen zijn dat juist die sats niet in TH worden aangeboden en ook het kastje niet. Maar we hebben allemaal NL bankrekeningen dus kunnen overal kopen.
- RuudThai
- Expat
Ik denk dat je geen kans maakt prajak, je moet schijnbaar gebruik maken van een Thaise provider als TOT of CAT voordat je een abonnement kunt afsluiten. Vrije ontvangst bestaat niet.
-
- Volwaardig lid
Website?
Die sat stuurt ook naar Laos. In Laos kan men wel een abonnement sluiten met Lao Com of zo? Daar heb ik wel mensen die dat voor me willen doen, adres net over het water. Laos is voor mij 4 km. Kastje over het water brengen en klaar is kees. Of niet?
Die sat stuurt ook naar Laos. In Laos kan men wel een abonnement sluiten met Lao Com of zo? Daar heb ik wel mensen die dat voor me willen doen, adres net over het water. Laos is voor mij 4 km. Kastje over het water brengen en klaar is kees. Of niet?
- RuudThai
- Expat
Als je op die wikipagina kijkt zie je: Laos Lao Telecom, als enige staan en volgens mij is dat de staatsprovider en zou die ook niet censureren? 't Is niet een "vrij" en "democratisch" land als Thailand hoor...
.

-
- Volwaardig lid
Censuur voor wie? Nog niet de helft van de Laotianen woont in Laos.
Ik zie wel, eerst maar eens zien of dat ding er komt en hoe traag het wordt. Want censuur, daar heb ik geen last van; het gaat om snelheid en die is nu al miserabel......
Ik zie wel, eerst maar eens zien of dat ding er komt en hoe traag het wordt. Want censuur, daar heb ik geen last van; het gaat om snelheid en die is nu al miserabel......
Er zit inderdaad nogal verschil in of je binnen thailand of er buiten gaat..ik stuur nog wel eens een ping naar ToT en krijg dan prima het beloofde 10Mb/sec terug. Maar zo gauw ik richting europa of amerika ga blijft er weinig van over.Ergens gaan we al in de fuik dus..