Fietsen in Thailand
Moderator: Loempia
- Thaimax
- Expat
- Contacteer:
Fietsen in Thailand
Dit gaat niet over toeren van Bangkok naar Chiang Mai maar over het fietsen algemeen in en rond de dorpen en speciaal ( net als wijzelf) het fietsen in de vroege ochtend en /of late namiddag dit gezien de temperatuur.
Hier in ons dorp staan we op on 04.45 om dan 20 minuten laten te verzamelen op een bepaald punt ons groepje bestaat dagelijks uit 3 tot 8 fietsers afhankelijk van de dag /weekend, allemaal op mountainbikes goede fietskleding helmen en verlichting ( leds) rijden dagelijks 20 - 30 kilometer met een exercise stop halverwege.
Het is bijna ongelofelijk hoeveel mensen ( 99% Thais) dit s'morgens doen en op zondag vaak groepen van meer dan 20 personen en vrijwel iedereen op goede en degelijke mountainbikes compleet uitgerust met fiets kleding en helmen, wijzelf rijden op Giant Mountaibikes.
Ik vraag mij af als dit in andere dorpen in THAILAND ook zo is en wie hier in meedoet / mee fietst.............
Hier in ons dorp staan we op on 04.45 om dan 20 minuten laten te verzamelen op een bepaald punt ons groepje bestaat dagelijks uit 3 tot 8 fietsers afhankelijk van de dag /weekend, allemaal op mountainbikes goede fietskleding helmen en verlichting ( leds) rijden dagelijks 20 - 30 kilometer met een exercise stop halverwege.
Het is bijna ongelofelijk hoeveel mensen ( 99% Thais) dit s'morgens doen en op zondag vaak groepen van meer dan 20 personen en vrijwel iedereen op goede en degelijke mountainbikes compleet uitgerust met fiets kleding en helmen, wijzelf rijden op Giant Mountaibikes.
Ik vraag mij af als dit in andere dorpen in THAILAND ook zo is en wie hier in meedoet / mee fietst.............
-
- Volwaardig lid
Re: Fietsen in Thailand
Heb tijden gefietst met een Engels maatje hier Thaimax.
Niet op die tijden van jou maar ietsje later en ietsje korter.
Uurtje tot anderhalf A twee in de tweede helft van de ochtend was het streven.
Helaas even pauze omdat hij een nekblessure heeft alleen heb ik er geen zin aan.
Jouw gemelde tijden heb ik weinig kijk op omdat hua dan nog iets anders is aan het doen.
Slaap af aan het bouwen wakker worden half uurtje in de tuin 'klooien' beetj PC kijken en natuurlijk koffie.
Zie in het weekeind heel soms wel eens clubs rijden met frontwagens, volgwagens een soort tour de France met een klein clubje van enkele tientallen.
Volledig ornaat ze zijn hier in big city Korat dus aanwezig verenigingen.
Niet op die tijden van jou maar ietsje later en ietsje korter.
Uurtje tot anderhalf A twee in de tweede helft van de ochtend was het streven.
Helaas even pauze omdat hij een nekblessure heeft alleen heb ik er geen zin aan.
Jouw gemelde tijden heb ik weinig kijk op omdat hua dan nog iets anders is aan het doen.
Slaap af aan het bouwen wakker worden half uurtje in de tuin 'klooien' beetj PC kijken en natuurlijk koffie.
Zie in het weekeind heel soms wel eens clubs rijden met frontwagens, volgwagens een soort tour de France met een klein clubje van enkele tientallen.
Volledig ornaat ze zijn hier in big city Korat dus aanwezig verenigingen.
De revolutie eet haar eigen kinderen op.
- Santy
- komt net kijken
Fietsen in Thailand
Hier fiets ik meestal alleen doch ik kom veel dagelijkse bekenden tegen, meestal doe ik dagelijks 20 a30 km soms in de morgen doch ook s'avonds wel eens
Tapa
Tapa
Van suiker in de mond krijg je rotte tanden...
-
- Volwaardig lid
Wat me verbaast: ik lees niks over honden.
Dat is de reden dat ik van de fiets af ben gestapt en voor thuis een homefiets heb gekocht. Veel minder leuk dan buiten fietsen maar je hebt geen last van honden.
Of hebben jullie een geheim wapen?
Dat is de reden dat ik van de fiets af ben gestapt en voor thuis een homefiets heb gekocht. Veel minder leuk dan buiten fietsen maar je hebt geen last van honden.

-
- Volwaardig lid
Tijdstip van de dag en natuurlijk je snelheid.
Als het zonnetje al aardig staat te schijnen hebben ze er minder zin aan de honden.
Grote club fietsen trekt ze ook niet.
Niettemin had ik er wel eens last van niet echt bijten maar aanvallen en dan schrik je je toch het apelazerus vaak.
Heb toen twee PVC moffen met elektrischteit tape aan de framebuis vastgemaakt en een halve meter hout van een oud droogrek erin gedaan .
Bij het zien van een zwaaiend eind hout hebben de heren en dames aanzienlijk minder zin in het verdedigen van hun grond.
En ja na twee of drie keer weten ze het ook.
Als het zonnetje al aardig staat te schijnen hebben ze er minder zin aan de honden.
Grote club fietsen trekt ze ook niet.
Niettemin had ik er wel eens last van niet echt bijten maar aanvallen en dan schrik je je toch het apelazerus vaak.
Heb toen twee PVC moffen met elektrischteit tape aan de framebuis vastgemaakt en een halve meter hout van een oud droogrek erin gedaan .
Bij het zien van een zwaaiend eind hout hebben de heren en dames aanzienlijk minder zin in het verdedigen van hun grond.
En ja na twee of drie keer weten ze het ook.

De revolutie eet haar eigen kinderen op.
- Thaimax
- Expat
- Contacteer:
De enigste honden die we tegenkomen liggen op straat te slapen........van blaffende honden die met de fiets mee rennen gelukkig geen last, de enige waar we last van hadden heb ik op de punt van de schoen gehad en die blijft nu op veilige afstand..........prajak schreef:Wat me verbaast: ik lees niks over honden.

Er zijn trouwens apparaatjes te koop ( op batterijen) die een bepaalde frequentie geluid afgeven die deze krengen op afstand houden ( te koop bij Lazada).
-
- Volwaardig lid
Ja, Thaimax, zo een had ik. Hoogfrequent. Zo hoogfrequent dat ze nieuwsgierig kwamen vragen HOE hoog...... Het werkt niet bij alle honden hoor!Thaimax schreef:Er zijn trouwens apparaatjes te koop ( op batterijen) die een bepaalde frequentie geluid afgeven die deze krengen op afstand houden ( te koop bij Lazada).

- Santy
- komt net kijken
Ook ik gebruik dit hulpmiddeltje indien nodig want ik ben al eens overrompeld geweest door een bende vechtende honden.
Gekocht via eBay voor 150 b, gratis verzending
Werkt goed mede door de pinkende lanpjes en de rode laser straal... Soms is veranderen van schoenen dmv kleur ook goed

Gekocht via eBay voor 150 b, gratis verzending
Werkt goed mede door de pinkende lanpjes en de rode laser straal... Soms is veranderen van schoenen dmv kleur ook goed

Van suiker in de mond krijg je rotte tanden...
- serpay
- Volwaardig lid
mag ik lachen prajak.prajak schreef:Wat me verbaast: ik lees niks over honden.
niet om je te kwetsen maar met die heup van jouw en die voet zie ik je niet veel op een fiets zitten!
maar om op het onderwerp terug te komen ik heb zelf zeer veel gefietst in nong-kai en omstreken
en nooit echt last gehad van de honden.
maar wel van de medeweggebruikers die het soms een sport vinden om je van de weg af te rijden.
al blijk je op het meest linkse puntje op de weg rijden of in het zand naast de weg nog willen sommige je van de weg af rijden.
maar gelukkig nog nooit een ongeval gehad of een aanrijding gehad.
ik zou nu weer op de fiets stappen als ik in thailand verbleef het is toch lekker en je ziet nog eens wat.
Alfisti rebeli
-
- Volwaardig lid
Na de heup heb ik nog gefietst; als je op een scooter kunt kun je ook op een fiets, ik kan met mijn 'goeie' been hoog zwaaien hoor.
Maar met de maat 47 met brede leest kan ik niet meer op de trapper blijven dus fiets ik thuis met de homesloffen op de hometrainer. Je moet toch wat doen...
En ik ben gelijk van die rothonden af.
Maar met de maat 47 met brede leest kan ik niet meer op de trapper blijven dus fiets ik thuis met de homesloffen op de hometrainer. Je moet toch wat doen...
En ik ben gelijk van die rothonden af.
- Herbergier
- Volwaardig lid
Ik fiets hier ook graag maar alleen om een uur of vijf in het begin van de avond, eenmaal onderweg krijg ik altijd na een kilometer of vier/vijf dorst, dus dan stop ik maar ergens waar ik mijn dorst kan lessen met een biertje, meestal zijn dat telkens weer de zelfde bekende aanlegplaatsen waar ik nog meer dorstige mensen tegen kom, ik pak dan twee soms drie (grote) flessen bier, beslist niet meer want met meer bier op durf ik in het donker niet meer naar huis te fietsen, met al die kuilen in de weg en gevaarlijke medeweggebruikers. 

Alles van waarde is weerloos.