Bvn
Moderator: Loempia
-
- Expat
Bvn
Hier in Thailand kan ik niet meer bvn ontvangen op de schotel
Weet iemand misschien wat ik kan doen
Weet iemand misschien wat ik kan doen
-
- Volwaardig lid
Re: Bvn
Hier geen probleem hoor.
Doen de Thaise zenders het wel? Dan even naar de instellingen van BVN kijken.
Doen de Thaise zenders het ook niet? Dan is er iemand tegen de schotel aangelopen, te harde wind, een tak, een boom in de weg, verbouwing van buurman, kan allemaal.
Dus roep een monteur.
Doen de Thaise zenders het ook niet? Dan is er iemand tegen de schotel aangelopen, te harde wind, een tak, een boom in de weg, verbouwing van buurman, kan allemaal.
Dus roep een monteur.
-
- Expat
[quote="prajak"]Hier geen probleem hoor.
Ja de thaise zenders doen het gewoon alleen bvn heb geen ontvangst maar wat bedoel je met instellingen van bvn bekijken
Ja de thaise zenders doen het gewoon alleen bvn heb geen ontvangst maar wat bedoel je met instellingen van bvn bekijken
-
- Volwaardig lid
Wat is precies mis?
Kun je wel het BVN kanaal op het scherm krijgen maar blijft het scherm zwart, dus geen beeld en geen geluid, ook geen flitsen?
Of krijg je het BVN kanaalnummer niet eens op jouw scherm? In dat geval is BVN uit jouw kastje.
Ergens in instellingen in de bediening van jouw kastje (die zie je op het scherm) kun je de cijfers vergelijken met de cijfers die BVN geeft op hun website.
Wat ook nog kan is dat je de sterke Thaise zenders die in de spotbeam zitten wel krijgt maar het veel zwakkere BVN signaal (in de wide beam) niet. Dan is de schotel een pietsie verschoven.
Hoe lang heb je dit probleem al?
Heb je een kleinere schotel dan 2 meter 'gaas' diameter? Ik heb mijn probleem opgelost door van 1,80 meter 'gaas' naar 2,00 meter 'gaas' te gaan.
Waar zit je in Thailand? Noord en Noord-Oost is slecht te ontvangen met een 1,80 'gaas' schotel.
Krijgen jouw naaste NL buren wel BVN of ook niet?
Of roep de monteur.
Kun je wel het BVN kanaal op het scherm krijgen maar blijft het scherm zwart, dus geen beeld en geen geluid, ook geen flitsen?
Of krijg je het BVN kanaalnummer niet eens op jouw scherm? In dat geval is BVN uit jouw kastje.
Ergens in instellingen in de bediening van jouw kastje (die zie je op het scherm) kun je de cijfers vergelijken met de cijfers die BVN geeft op hun website.
Wat ook nog kan is dat je de sterke Thaise zenders die in de spotbeam zitten wel krijgt maar het veel zwakkere BVN signaal (in de wide beam) niet. Dan is de schotel een pietsie verschoven.
Hoe lang heb je dit probleem al?
Heb je een kleinere schotel dan 2 meter 'gaas' diameter? Ik heb mijn probleem opgelost door van 1,80 meter 'gaas' naar 2,00 meter 'gaas' te gaan.
Waar zit je in Thailand? Noord en Noord-Oost is slecht te ontvangen met een 1,80 'gaas' schotel.
Krijgen jouw naaste NL buren wel BVN of ook niet?
Of roep de monteur.
-
- Expat
[quote="prajak"]Wat is precies ik krijg bvn maar geen beeld en geen geluid de schotel die ik heb is denk ik 2 meter doorsnee weet het niet zeker en ik zit in de buurt van prathai in de isaan maar denk dat ik de monteur wel ff bel
-
- Volwaardig lid
Lijk mij slim john.
Heb dat in het verleden ook regelmatig gehad die ongein.
Zelf knoeien en dan nog drie keer niks.
Mannen komen met een kastje om je schotel uit te richten stellen je zwarte kastje bij de TV opnieuw in en alles werk optimaal
BVN is een van de zwakste zenders dus even zo werkt niet echt.
Er bestaat trouwens een BVN onderwerp op dit forum waar men over de lengte van jaren
hun 'probleempjes' kenbaar gemaakt heeft over BVN.
Even een doorstart van jou is wel weer prettig eigenlijk om een 'frisse' kijk op de gang van zaken te krijgen.
Heb dat in het verleden ook regelmatig gehad die ongein.
Zelf knoeien en dan nog drie keer niks.
Mannen komen met een kastje om je schotel uit te richten stellen je zwarte kastje bij de TV opnieuw in en alles werk optimaal
BVN is een van de zwakste zenders dus even zo werkt niet echt.
Er bestaat trouwens een BVN onderwerp op dit forum waar men over de lengte van jaren

Even een doorstart van jou is wel weer prettig eigenlijk om een 'frisse' kijk op de gang van zaken te krijgen.
De revolutie eet haar eigen kinderen op.
-
- Volwaardig lid
Dat is nabij Sida, noordelijk deel van Nakhon Ratchasima. Een 250 km ten zuiden van mij dus dat BVN moet je met een 2m schotel (netto gaas diameter) gemakkelijk kunnen ontvangen. Even laten finetunen denk ik. Succes.
- Herbergier
- Volwaardig lid
Even de elektriciteitsstekker van het kastje loskoppelen, een paar minuten wachten en weer koppelen, dan gaat het kastje zich opnieuw instellen en is het probleem misschien verholpen, lukt dat niet dan een schotelmonteur laten komen.
Alles van waarde is weerloos.