Een ATM-truc.....
Je komt een ATM ruimte binnen met twee ATM’s, je staat aan de machine, naast je staat een mevrouw te hannesen en krijgt het ding niet lopend. Je kijkt belangstellend toe en ziet niet dat mevrouw jouw pincode in het koppetje neemt.....
‘Goh, doet jouw kaart het wel?’ Jij argeloze laat haar jouw kaart even proberen en ze wisselt hem vliegensvlug om. Heb jij daar erg in, mevrouw is maanden zwanger, ocherm, zo’n ziel toch.
‘Daar trap ik niet in’ zeg je. Nee, ik ook niet. Maar de dame die ze nu opgepakt hebben was expert in deze handel. Ze heeft al eens gezeten voor diefstal en nu is ze weer gepakt.
Vijf miljoen baht heeft ze gejat, dat is 125.000 euro, geen klein bier, en dat is voor haar ongeboren kind, zegt ze. Haar man heeft een baan bij de overheid en verdient niet genoeg zegt ze om het kind te betalen.
Zwanger of niet, ze draait mogelijk de bak in. Triest maar waar. En de gedupeerden kunnen naar hun centen fluiten.
Hoe doe ik dat?
Ik heb nooit meer dan 50.000 baht op mijn ATM rekening staan. Dat is ons maandgeld. Gebeurt mij wat dan is de schade te overzien en is de maand om dan zet ik me aan de computer en boek geld over van spaar- naar ATM-rekening. Gratis ook nog.
En ik hou in de gaten wie er aan de ATM staan, pin alleen overdag en aan de bank zelf. Is het veiligst. Ik ben invalide en achter iemand aan hollen zit er niet meer aan.....
Weblink met foto’s:
http://www.bangkokpost.com/news/general ... ught-again
Een ATM-truc.....
Moderator: Loempia
-
- Volwaardig lid
-
- Volwaardig lid
Re: Een ATM-truc.....
Instructies staan er bij veel ATM machine vaak duidelijk op Prajak.
Handje ervoor ook als er echt niemand in de buurt staat.
Het zijn zo af en toe net de zelfde mensen als 'thuis'
Aangezien de volgorde anders is als in Europa vergat ik wel eens mijn bankpasje.
Om er na vijf meter achter te komen dat dat ding niet in je knip zit.
Regelmatig had de persoon achter je hem al aangereikt met een blik van farang baa.
Het kan dus ook anders maar opletten en voor jezelf regels bepalen zoals je al aangeef is duidelijk.
Handje ervoor ook als er echt niemand in de buurt staat.
Het zijn zo af en toe net de zelfde mensen als 'thuis'
Aangezien de volgorde anders is als in Europa vergat ik wel eens mijn bankpasje.
Om er na vijf meter achter te komen dat dat ding niet in je knip zit.
Regelmatig had de persoon achter je hem al aangereikt met een blik van farang baa.
Het kan dus ook anders maar opletten en voor jezelf regels bepalen zoals je al aangeef is duidelijk.
De revolutie eet haar eigen kinderen op.