prajak schreef:
Kijk om je heen hier. Ze komen op hun 18e van Matthayom af en gaan een stap verder en komen allemaal op hun plekkie terecht. De wereld kan niet bestaan uit artsen en architecten alleen. Er moet ook gebouwd worden en techneuten zijn net zo hard nodig.
Kijk soms worden er dingen geschreven die echt de spijker op de kop slaan
Deze economie wordt voornamelijk gesteund door arbeiders, werkvolk, boeren, toerisme en er is weinig ruimt om iets anders te ontwikkelen en de vraag is of men dat wel zou willen.
Kijk naar NL , onze economie is veranderd door de jaren heen gemotiveerd door 'kennis is macht'
Maar arbeiders hadden we niet en hebben we nu nagenoeg niet meer nodig omdat er meer managers als gekwalificeerde werklui rondlopen
Hele streken en provincies zijn hun economie kwijt geraakt.
Komt wel weer terug, we zullen wel moeten maar daar gaat een behoorlijk aantal jaar overheen
Om terug te komen op de OP zijn vraag en onderstaande zeer ware quote van doekle in acht nemend
Ik ben ervan overtuigd dat je ook hier je goed kunt ontwikkelen als je daar de benodigde hersenen en doorzettingsvermogen voor hebt.
zou ik me afvragen wat verwacht je van je kind??
Mijn NL kinderen leven in NL en ik verwacht niet dat ze mijn voetstappen zullen volgen, ons Thai kind leeft en woont hier in TH en wil voor geen goud, evenals haar moeder, naar NL.
Er is duidelijk een verschil in volwassenheid, ontwikkeling en kennis, maar ze zijn allemaal even gelukkig met eenzelfde roze bril op voor wat de toekomst betreft. Ze krijgen allemaal dezelfde mogelijkheden kwa scholing , mijn NL kinderen krijgen dan onze goede scholing in NL en krijgen dan een prima NL salaris met alle (woon.zorg en belasting) lasten van dien. Ik verwacht dat mijn Thaise dochter haar universiteit afmaakt, keuze wordt nog gemaakt dit jaar, krijgt met haar 'andere dan NL' opleiding een aardige baan met een een minder salaris, maar met mindere (woon.zorg en belasting) lasten..
Misschien, als ik onze Thai dochter een beetje mentaliteit kan bij brengen en ze zich niet gelijk laat bezwangeren of diep in de schulden steekt met auto, huis, apple 8, ipads en credicards, dat ze dan netto net zoveel kan overhouden als mijn NL kinderen......
We zullen het zien
Mijn keuze is dus simpel, ik woon in Azie en daar kunnen mijn kinderen ook wonen, ze verkiezen wat anders, hun keuze en ik ondersteun die ten volle,
zelfde geldt voor thaise kind...
De OP zijn kind is nog jong, je kan nog alle kanten op, maar beide situaties hebben zo hun voor een nadelen en dan zeker voor je vrouw en jezelf
Je kind moet haar eigen weg volgen, dat gaan ze ook zeker doen, ze hebben alleen een zetje nodig in het begin