Droevig verhaal.

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Droevig verhaal.

#1 Bericht door Hua Thale » zaterdag 12 september 2015, 10:11

Poor family who plan to commit suicides to escape poverty

Help has been streaming in for a desperate family of five in Sukhothai province who planned mass suicides to escape their abject poverty.

Bron en volledig bericht englishnews
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Droevig verhaal.

#2 Bericht door prajak » zondag 13 september 2015, 02:02

Nog een triest verhaal, ik zet het maar onder het jouwe, Hua Thale, anders wordt het alleen maar kommer en kwel hier.

Een man verhing zich. Zijn vriendin was naar de crematie geweest van een familielid die 'Aids' had, zij weet zeker dat ze ook 'Aids' heeft en 'dus' wist de man zeker dat ie ook 'Aids' heeft en maakt een einde aan zijn leven.

De Bangkok Post waagt het hier het woord 'egoïstisch' in de mond te nemen en ik vind dat tekort doen aan de geestelijke nood. Wat de krant wel zegt is dat men in dit land met 'Aids' ook een 'gewone' HIV besmetting bedoelt waar je mits met de juiste behandeling heel oud mee kunt worden.

Hoe dan ook, een trieste toestand en ik geef je de weblink zonder integraal te vertalen:

http://www.bangkokpost.com/lifestyle/so ... iefest-end

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Droevig verhaal.

#3 Bericht door Hua Thale » zondag 13 september 2015, 04:32

Het zijn in beide gevallen een vreemde reactie Prajak.
Zelfdoding is toch iets wat ik moeilijk kan begrijpen.
Als het een kwestie is van euthanasie en het kortstondig verlengen van het leven in het terminale stadium met medische middelen beeindigd kan ik het nog wel begrijpen.
Als iets kan wil dat nog niet zeggen dat het moet en dat is geen one way street.

Maar hier lees je twee voorbeelden die 'gek' zijn.
Denk niet dat zelfdoding met een bus muggenspray gaat lukken of ze moeten iets stevigers bedoelen met de kreet 'insecticide'
Dat je er als een zombie bij gaat lopen voor lange tijd kan goed lukken.

'Jouw' bericht zoals al vermeldt even naar de dokter voor een test had toch wel een reele optie geweest tenslotte steekt het niet op een dag.

De bandbreedte zal van een schreeuw om hulp gaan tot toch wel een flinke steek los onder de dakpan.

Droevig vreemd en triest.
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”