De frustratie groeit bij de bevolking
Een opinie in de Bangkok Post van de hand van de bekende journalist Wasant Techawongtham; zie de krant van 11 september.
Het volk is het beu deel uit te maken van ‘lakhon nam nao’, een hersenloze soap in dit land. Zo voelt men dat. Het afwijzen van de grondwet laat mensen zich rechteloos voelen jegens de hotemetoten die op alle terreinen dit land besturen.
Noem een aantal ‘akkefietjes’ op van de laatste maanden, kijk maar in de nieuwsafdeling die hier is geplaatst.
Mensen worden van geleende grond verdreven naar willekeur, de droogte en ‘dus’ een verbod plantjes te poten, het wel of niet aanpakken van wildkap, mensenhandel en schandalen in de visserij, vervuilende industrie waar de rijken rijker van worden en de mensen ziek en tenslotte de prijsstijgingen. Ik ben niet volledig.
Men raakt het zat! En de hotemetoten praten over verdeling van macht; nou dat wordt gevoeld als macht over de armen.
Ik ga het artikel niet vertalen; ik wijs op de tekst en beveel je lezing van harte aan.
http://www.bangkokpost.com/opinion/opin ... rural-folk
Ik verwacht dat deze link niet lang vrijelijk in te zien is; daar moet je dan abonnee voor zijn.
De frustratie groeit bij de bevolking
Moderator: Loempia
-
- Volwaardig lid
-
- Expat
Re: De frustratie groeit bij de bevolking
Je kan dat ook merken aan de militaire machthebbers. Ze treden nu op tegen politici die kritiek hebben op het functioneren van de junta. Ze worden opgepakt en krijgen een cursus "attitude adjusted". We noemde dat vroeger "heropvoedingskampen" als je het over dictatoriale regimes had.
Verder wordt er gemeld, als die cursus "attitude adjusted", niet helpt die politici aangeklaagd zullen worden voor het "stoken van onrust".
De touwtjes worden steeds strakker aangehaald, want de economie verslechterd, boeren mogen geen tweede oogst meer zaaien, kortom er wordt redelijk geklaagd wat in Thailand.
Verder wordt er gemeld, als die cursus "attitude adjusted", niet helpt die politici aangeklaagd zullen worden voor het "stoken van onrust".
De touwtjes worden steeds strakker aangehaald, want de economie verslechterd, boeren mogen geen tweede oogst meer zaaien, kortom er wordt redelijk geklaagd wat in Thailand.
-
- Volwaardig lid
ja nu die grond zonder chanot in bruikleen dat is probleem
ze kunnen altijd zegen we nemen het terug weet je van te voren.
kreeg veel van dit soort grond jaren terug aan geboden maar geen interese
van mij kant.
ze kunnen altijd zegen we nemen het terug weet je van te voren.
kreeg veel van dit soort grond jaren terug aan geboden maar geen interese
van mij kant.
- jumbo
- Expat
Persoonlijk denk ik dat dit soort rumoeren van 'frustratie groeit' een weekje na 'PM scoort hoog in tevredendheid onder bevolking' vaak worden geschreven vanuit de gedachte van een reporter.... en dat het ook vaak zo is... wat al te zien is aan de berichten opeenvolging zelf..
Feiten zijn erg moeilijk vast te leggen omdat er geen stemming is gehouden met getelde kiesformulieren en het komt altijd vanuit een Bangkokiaans kamp vandaan en nooit van een reporter uit pakembeet Kalasin
Er zijn altijd individuen met een agenda in een politiek onberekenbaar land als Thailand, de geruchtenmachine draait op volle toeren en de redacteuren vinden zichzelf gezegend in een land in beroering.. waar niks te beleven is kan niks worden gerapporteerd.
De vrijheid van uiting die ze nu hebben is een verandering van dezelfde onvrijheid onder de Thaksin dummy regimes want elk slecht bericht werd opgevolgd met persoonlijke bedreigingen uit een bepaalde kleur hoek van extreem radicalen...
Andere fora maken het nog leuker door met cijfers uit 2012 (wereldbank) uit te halen naar de politiek van nu of de teloorgang van de Thaise economie (globale situatie!) te verwijten aan de Junta. Een Junta die een Thaksin vazal (wel een toppertje) heeft ingehuurd om de economische situatie te verhelpen.
De barhangers/ sofa economen stellen dan voor dat de BOT de THB gaat beinvloeden; waar is dan de handelsvrijheid gebleven, gaan we een sociaal communistisch systeem in waar de regering de koers van de munt bepaald en niet de economie en handelaren...
Economisch gezien groeit Thailand nog steeds, verwachting is 2.5-3.0% maar toch is het volgens de barhangtypes niet voldoende,
uiteraard kijken we niet naar de buurlanden waar de situatie nog nijpender is (munt +economisch vooruitzicht) of naar concullega's in APEC en ASEAN
Ik denk ook niet dat ze weten waar ze zouden moeten kijken
Oh ja, we hebben er niet eens invloed op met al onze farang kennis en investeringen, Thailand is voor de Thai, laat hun het probleem oplossen, doen ze al een aantal jaren als grootste economie (per hoofd bevolking) in Zuid Oost Azie en moet centraal beleid, zonder democratisch gedoe, veel te lastig, dat zien we nu wel weer
Feiten zijn erg moeilijk vast te leggen omdat er geen stemming is gehouden met getelde kiesformulieren en het komt altijd vanuit een Bangkokiaans kamp vandaan en nooit van een reporter uit pakembeet Kalasin
Er zijn altijd individuen met een agenda in een politiek onberekenbaar land als Thailand, de geruchtenmachine draait op volle toeren en de redacteuren vinden zichzelf gezegend in een land in beroering.. waar niks te beleven is kan niks worden gerapporteerd.
De vrijheid van uiting die ze nu hebben is een verandering van dezelfde onvrijheid onder de Thaksin dummy regimes want elk slecht bericht werd opgevolgd met persoonlijke bedreigingen uit een bepaalde kleur hoek van extreem radicalen...
Andere fora maken het nog leuker door met cijfers uit 2012 (wereldbank) uit te halen naar de politiek van nu of de teloorgang van de Thaise economie (globale situatie!) te verwijten aan de Junta. Een Junta die een Thaksin vazal (wel een toppertje) heeft ingehuurd om de economische situatie te verhelpen.
De barhangers/ sofa economen stellen dan voor dat de BOT de THB gaat beinvloeden; waar is dan de handelsvrijheid gebleven, gaan we een sociaal communistisch systeem in waar de regering de koers van de munt bepaald en niet de economie en handelaren...
Economisch gezien groeit Thailand nog steeds, verwachting is 2.5-3.0% maar toch is het volgens de barhangtypes niet voldoende,
uiteraard kijken we niet naar de buurlanden waar de situatie nog nijpender is (munt +economisch vooruitzicht) of naar concullega's in APEC en ASEAN
Ik denk ook niet dat ze weten waar ze zouden moeten kijken
Oh ja, we hebben er niet eens invloed op met al onze farang kennis en investeringen, Thailand is voor de Thai, laat hun het probleem oplossen, doen ze al een aantal jaren als grootste economie (per hoofd bevolking) in Zuid Oost Azie en moet centraal beleid, zonder democratisch gedoe, veel te lastig, dat zien we nu wel weer
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum