verslag etentje met een thaise familie
Moderator: Loempia
- Pieter
- Volwaardig lid
verslag etentje met een thaise familie
Sinds januari ben ik weer in nederland en afgelopen zaterdag was er een ontmoeting met een oud vriendinnetje van mijn dochter.
Die was met haar vader en moeder op vakantie in NL.
Ze zaten in bangkok in dezelfde klas.
Die moeder is een rustige vrouw en vooral in kultuur en art geinteresseerd.
De vader had ik nog nooit gezien.........
Na zaterdag weet ik ook wat dat is.... phoe
Het was een sino chinees met denk ik adhd o.i.d.
maar goed ieder zijn ding
hij wilde kijken of de school waar mijn dochter naar school gaat iets is voor zijn dochter.
Dus een rondleiding eindhoven inclusief de int. school
nu is die gast minstens 6 keer per jaar in NL voor zaken enzo
omdat die dochter een nogal moeilijke eter is hadden we bedacht dat we zouden gaan eten bij een chinees (een goede , echt waar)
ik heb me echt , echt afgevraagd wat die gast nu in dat restaurant aan het doen was.. Ik durf er met goed fatsoen niet meer terug eigenlijk.
Nog nooit zo een rare onbeholpen gast meegemaakt.
Begon al direct : op de tafel stonden twee schaaltjes met kroepoek
hij zei dat er 1 weg moest ... waarom geen idee, mijn vrouw zei nog dat dat gratis van het huis is maar dat wilde hij niet geloven.
Daarna het eten meneer wilde voor zijn dochter spare ribs met peper en zout
en zelf wilde hij eigenlijk verse witte asperges ??? die had hij namelijk in de buurt (venlo) ook al eens gegeten en het seizoen was daar en daarom
daarna ontstond er een hele discussie over een chinees gerecht in een pot.
Hij wou dat bestellen of laten zien maar zijn engels was net zo goed/slecht als zijn chinees.
Dus de hoofd bediening zei ook tegen mijn vrouw volgens mij spreek je het gewoon niet goed uit
brocolli moest ook maar dan geen aziatische maar europese
Het hoofd van den chinees ook wel wat gewend begon op een gegeven moment maar met de (gelukkig in het nederlands ) zinsnede
doe nou maar rustig.
Mijn kollega had een eensgelijks verhaal ooit met een verkoper die met zijn gezin in usa was waarbij hij zo onbeschoft tegen de serveerster was dat
die weigerde hun van eten te voorzien.
nu dus ook zoiets meegemaakt
Je kan wel een hoop geld hebben maar pas je een beetje aan zou ik zeggen , ongelooflijk
gelukkig was het niet zo druk in het restaurant
in ieder geval de laatste keer dat ik die gast ergens mee naar toe neem.
Zo'n gast krijgt wel van de nederlandse staat een multi visum voor 5 jaar om steeds hier te komen
Pieter
Die was met haar vader en moeder op vakantie in NL.
Ze zaten in bangkok in dezelfde klas.
Die moeder is een rustige vrouw en vooral in kultuur en art geinteresseerd.
De vader had ik nog nooit gezien.........
Na zaterdag weet ik ook wat dat is.... phoe
Het was een sino chinees met denk ik adhd o.i.d.
maar goed ieder zijn ding
hij wilde kijken of de school waar mijn dochter naar school gaat iets is voor zijn dochter.
Dus een rondleiding eindhoven inclusief de int. school
nu is die gast minstens 6 keer per jaar in NL voor zaken enzo
omdat die dochter een nogal moeilijke eter is hadden we bedacht dat we zouden gaan eten bij een chinees (een goede , echt waar)
ik heb me echt , echt afgevraagd wat die gast nu in dat restaurant aan het doen was.. Ik durf er met goed fatsoen niet meer terug eigenlijk.
Nog nooit zo een rare onbeholpen gast meegemaakt.
Begon al direct : op de tafel stonden twee schaaltjes met kroepoek
hij zei dat er 1 weg moest ... waarom geen idee, mijn vrouw zei nog dat dat gratis van het huis is maar dat wilde hij niet geloven.
Daarna het eten meneer wilde voor zijn dochter spare ribs met peper en zout
en zelf wilde hij eigenlijk verse witte asperges ??? die had hij namelijk in de buurt (venlo) ook al eens gegeten en het seizoen was daar en daarom
daarna ontstond er een hele discussie over een chinees gerecht in een pot.
Hij wou dat bestellen of laten zien maar zijn engels was net zo goed/slecht als zijn chinees.
Dus de hoofd bediening zei ook tegen mijn vrouw volgens mij spreek je het gewoon niet goed uit
brocolli moest ook maar dan geen aziatische maar europese
Het hoofd van den chinees ook wel wat gewend begon op een gegeven moment maar met de (gelukkig in het nederlands ) zinsnede
doe nou maar rustig.
Mijn kollega had een eensgelijks verhaal ooit met een verkoper die met zijn gezin in usa was waarbij hij zo onbeschoft tegen de serveerster was dat
die weigerde hun van eten te voorzien.
nu dus ook zoiets meegemaakt
Je kan wel een hoop geld hebben maar pas je een beetje aan zou ik zeggen , ongelooflijk
gelukkig was het niet zo druk in het restaurant
in ieder geval de laatste keer dat ik die gast ergens mee naar toe neem.
Zo'n gast krijgt wel van de nederlandse staat een multi visum voor 5 jaar om steeds hier te komen
Pieter
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.
- Ben
- Expat
Re: verslag etentje met een thaise familie
Valt nog mee dat hij niet aan het roken geslagen is ,want dat is in china doodnormaal in een restaurant
over het eten wat ze daar op tafels zetten nog maar te zwijgen
Vrij normaal tijdens de lunch
https://www.google.co.th/search?q=chine ... kI8XtuM%3A
over het eten wat ze daar op tafels zetten nog maar te zwijgen

Vrij normaal tijdens de lunch

https://www.google.co.th/search?q=chine ... kI8XtuM%3A
- nbreeker
- Standaard Lid
Eigenlijk had er boven moeten staan,"Verslag etentje met een Sino chinese family" want het Thaise gedeelte van de family gedroeg zich wel het was het chinese gedeelte die zich niet wist te gedragen.
Hier in Thailand zien ze ook niet graag Chinese touristen,ze gedragen zich als varkens.
Hier in Thailand zien ze ook niet graag Chinese touristen,ze gedragen zich als varkens.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"
Mahatma Gandhi.
Mahatma Gandhi.
-
- Standaard Lid
Je moet niet alle Chinezen over 1 kam scheren.....Er zijn meer goede Chinezen dan dat er Thaien zijn....Ze hebben er namenlijk 1350,000,000 inwoners....Daar zullen heus wel 100,000,000 goede bij zijn
- nbreeker
- Standaard Lid
Is dat waar Bontje en waar haal je die wijsheid vandaan Chinese touristen krijgen special pamflets uit gedeeld hoe zich te gedragen in Thailand,en ook als de stront een halve meter boven de wc uitsteekt er niet maar meer stront er op te kakken,vol is vol.
Ze worden gedoogd uiteraard brengen ze geld in het laatje maar de Thai's zien liever hun rug dan hun voorkant. nu als je ooit het geluk of beter gezegd ongeluk heb om met een chinees reis gezelschap in hetzelfde hotel te vertoeven nu dan kom jij niet aan slapen toe,en verkondig je niet dat Chinezen zich beter gedragen dan Thai's.
Ze worden gedoogd uiteraard brengen ze geld in het laatje maar de Thai's zien liever hun rug dan hun voorkant. nu als je ooit het geluk of beter gezegd ongeluk heb om met een chinees reis gezelschap in hetzelfde hotel te vertoeven nu dan kom jij niet aan slapen toe,en verkondig je niet dat Chinezen zich beter gedragen dan Thai's.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"
Mahatma Gandhi.
Mahatma Gandhi.
- jumbo
- Expat
Ik weet niet of toeristen in het algemeen een doorsnede zijn van de samenleving waar ze vandaan komen en zeker niet als het goedkope reisdoelen betreft... Er zijn ook wel aardige russen en britten te vinden, hehehe
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum
- nbreeker
- Standaard Lid
Nu Jumbo ik wil hier graag in meegaan met je,ik heb diverse malen in Rusland gewerkt en hoewel toen ik er voor de eerste keer heenging ik er tegen opzag viel het me 100% mee en heb ik er prettig zij primitief gewerkt want ze hadden van alles niets.Maar Russen als toerist is weer andere koek,en dat is met Britten ook zo als er problemen zijn,zijn er vaak Britten bij betrokken door hun overmatig drank gebruik dat trouwens qua drankgebruik ook voor Russen telt,en Britten die nog niet de pensioen leeftijd hebben bereikt maar hier langere tijd verblijven vertrouw ik voor geen 5 cent,in mijn tijd bij de Tousitpolitie heb ik ondervonden dat ze dan vaak bij schimmige zaakjes betrokken zijn,zoals de boel oplichten en drugs.jumbo schreef:Ik weet niet of toeristen in het algemeen een doorsnede zijn van de samenleving waar ze vandaan komen en zeker niet als het goedkope reisdoelen betreft... Er zijn ook wel aardige russen en britten te vinden, hehehe
Maar ook hier telt weer de goede daargelaten.
Mahatma Gandhi.
Mahatma Gandhi.
-
- Standaard Lid
Geachte meneer Breeker, Hoe de chinezen zich gedragen in het buitenland zal me een zorg zijn.....Maar zodra ik of een aantal anderen iets (in jouw ogen) negatiefs heb over Thailand of de Thaien dan worden we meteen afgebroken door jou.....Maar jij mag je wel constant negatief uitlaten over Nederland en nu weer China.....vandaar mijn reactie naar jou toe dat je niet iedereen over een kam moet scheren.
- Pieter
- Volwaardig lid
bontje schreef:Geachte meneer Breeker, Hoe de chinezen zich gedragen in het buitenland zal me een zorg zijn.....Maar zodra ik of een aantal anderen iets (in jouw ogen) negatiefs heb over Thailand of de Thaien dan worden we meteen afgebroken door jou.....Maar jij mag je wel constant negatief uitlaten over Nederland en nu weer China.....vandaar mijn reactie naar jou toe dat je niet iedereen over een kam moet scheren.
In dit geval gaat het om een thai van chinese afkomst...... een soort kleine taksin laten we maar zeggen
Hoewel tamelijk onbeholpen en type wat je ook in nl ziet type patjepeer ala van den ende , de mol , van breukhoven etc
zijn ze wel 10000% meer initiatief rijker dan welke oorspronkelijke thai dan ook
volgens mij een derde generatie
Als thailand nog uit alleen oorspronkelijke thais zou bestaan dan zou (zeker het noorden) de levensstandaard van 10 naar 5 kippen per inwoner moeten worden bijgesteld
Pieter
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.
-
- Volwaardig lid
Deze jongen was gewoon weggegaan als een paar keer praten dat ie zich wat moest gedragen / aanpassen niet had geholpen.
Als ik me ga lopen ergeren aan mensen waarmee ik op pad ben ongeacht wie dan ben ik er heel snel klaar mee en vertrek gewoon.
gr driver
Als ik me ga lopen ergeren aan mensen waarmee ik op pad ben ongeacht wie dan ben ik er heel snel klaar mee en vertrek gewoon.
gr driver
- nbreeker
- Standaard Lid
En ik laat me niet negatief uit over China mijnheer Bontje maar over de Chinezen touristen die zoals ik al zei pamfletten uitgedeeld krijgen hoe ze zich moeten gedragen in Thailand.En de stront een halve meter boven het toilet is geen sprookje.bontje schreef:Geachte meneer Breeker, Hoe de chinezen zich gedragen in het buitenland zal me een zorg zijn.....Maar zodra ik of een aantal anderen iets (in jouw ogen) negatiefs heb over Thailand of de Thaien dan worden we meteen afgebroken door jou.....Maar jij mag je wel constant negatief uitlaten over Nederland en nu weer China.....vandaar mijn reactie naar jou toe dat je niet iedereen over een kam moet scheren.
Mahatma Gandhi.
Mahatma Gandhi.