Een fietspad ter ere van de Majesteit

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#1 Bericht door prajak » zondag 16 augustus 2015, 01:57

Men gaat er drie jaar over doen, het langste fietspad in dit werelddeel aanleggen. 184 Km maar liefst en geloof me, er zijn wel eens dagen dat ik dat niet haal op de homefiets....

Het pad is een eerbetoon aan de Majesteit die in december 88 jaar oud wordt. Het fietspad wordt gemaakt van asfalt gemengd met rubber en dat heeft een schokdempende werking, lees ik op internet want ik weet ook niet alles.

De route gaat van Pathum Thani tot aan Chainat. ‘Return happiness to Thais’ heet het project en dan kun je je afvragen wie die happiness dan heeft afgepikt.... Het bijkomend verschijnsel is een betere gezondheid. Doch blijft zo’n pad vrij van obstakels?

Vooruit, blijf positief, maar als ik zie wat men in de grote steden doet met fietspaden.

Oy zet er een handkar neer en perst gedroogde vis door een wringer (en dat geeft een lucht, bewaar me...), Ooy heeft een kar achter haar fiets en bakt bananen en Noy tenslotte maalt ijs en verkoopt dat met een slokje cola voor de dorstigen. En de fietsers dan? Nou ja, daar ligt de grote weg, ga daar maar......

Tenslotte lees ik in de Bangkok post van 13 augustus dat men in dit land voor 3.000 km fietspaden wil aanleggen. Da’s wel wat weinig hoor als je weet dat je van puntje noord tot puntje zuid al 2.400 km land hebt. Maar het is een begin.

Bron: The Department of Rural Roads.

(wordt vervolgd)

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Een fietspad ter ere van de Majesteit

#2 Bericht door prajak » zondag 16 augustus 2015, 01:58

(vervolg)

Is er een Thais woord voor zadelpijn?

Ik heb hier 6 jaar gefietst en vrijwel dagelijks. Maar omdat ik een buitenmaatje achterwerk heb kon het grootste zadel niet voorkomen dat ik met een houten kont afstapte.

Onder het rijden had ik ook wel last van een beklemde zenuw in de zitstreek en dan moest ik echt even stoppen en controleren of de hulpstukken er nog allemaal aan zaten. Ik voelde ze niet meer.....

Ken je deze nog? Begin te kijken bij 3 minuut 36:.

http://www.youtube.com/watch?v=wvf5AWr_6kM

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#3 Bericht door Hua Thale » zondag 16 augustus 2015, 02:31

“Bike for Mom” historic event set to start making world record

Bron englishnews

Als alles goed gaat zullen er vandaag wel een paar pijn aan het achterwerk hebben.
Mijn buurvrouw is ook zo moedig om de actie te ondernemen.
Op een huurfiets vermoed ik want dat doet alleen haar kleinkind fietsen op een driewieler dus die hebben wij niet.
In Korat mag ik van uit gaan.
Met vermelding in het bericht hier boven.
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#4 Bericht door Herbergier » zondag 16 augustus 2015, 04:45

Dat is een eind fietsen voor mij vanuit Buriram, over gevaarlijke wegen, om daar veilig te kunnen fietsen. :cry:
Alles van waarde is weerloos.

Ben
Expat
Expat

#5 Bericht door Ben » zondag 16 augustus 2015, 05:22

Herbergier schreef:Dat is een eind fietsen voor mij vanuit Buriram, over gevaarlijke wegen, om daar veilig te kunnen fietsen. :cry:

http://www.bangkokpost.com/news/general ... ling-route

De rijstijl en mentaliteit van een Thai kennende past daar ook makkelijk een motor bike en een tuk tuk op
hoelang zouden die mooie paaltjes daar staan ?

Hier bij mij in de buurt zijn onlangs bij een flyover op de verdrijvings vlakken ervoor, van die mooie oranje plastict paaltjes
om de invoegen wat makkelijke te laten verlopen.
Van ritsen heeft een Thai nooit gehoord dat heet hier op het allerlaatste moment
je auto tussen de rest te dwingen .
Wel na een 6 maanden staan er van de +/- 200 nog iets van 50 overeind de rest is al plat gereden . :happyno:

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#6 Bericht door Hua Thale » zondag 16 augustus 2015, 05:41

Die oranje paaltjes stellen ook niks voor plastiek gaat gewoon door de zon al stuk.
Paaltjes waarbij je serieuze schade oploopt gelijk een Amsterdammertje zouden meer op zijn plaats zijn.
Het is een kwestie van mentaliteit en die missen veel mensen regelmatig.

Wij hebben hier een mooi park met twee banen een voor de fietsen en een voor de wandelaars en joggers en ja je raad het al tringelinggeling of je even opzij wil gaan wat de fietsers hebben ruimte nodig.
En doet het maar want anders zie je het Bangkok hospital van binnen uit.
Loopt nog wel een generatie aan voor dat dat in die beperkte denkwereld van vele is doorgedrongen.
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”