Moet je dan een geboorteakte meenemen uit nederland? Ik denk dat dit ook weer per gemeente verschilt want volgens mij heb ik Henk korat daar niet over gehoord.Herbergier schreef:Hier was het ook niet eenvoudig om het gele boekje te verkrijgen, je moet een bewijs hebben dat je een huisadres hebt, te verkrijgen bij de immigration, of zoals hier kan dat ook bij de politie, wel je paspoort en enkele kopieën van het belangrijkste blad meenemen, plus een kopie van het huisboekje van de eigenaar, daar vullen ze een formulier in met jouw pasfoto erop en willen ze van al je vingers een vingerafdruk, met dat formulier moet je naar het gemeentehuis, met een of meerdere getuigen en daarbij moet je ook nog een kopie van een vertaling in het Thais van het eerste blad van je paspoort, maar ook een vertaling van je geboorte akte met daarop de volledige naam en voornamen van je vader en moeder ook in het Thais.
Ik weet dat er gemeenten zijn in Thailand waar het verkrijgen van een geel boekje een fluitje van een cent is of niet erg moeilijk, vooral in de wat kleinere gemeenten, maar hier gaat het in ieder geval zo.
Spaarrekening openen in Thailand
Moderator: Loempia
-
- Standaard Lid
Re: Spaarrekening openen in Thailand
Een politicus praat veel meer dan ik, maar zegt minder
.
Groet
.
Groet
-
- Volwaardig lid
Klopt Ashakorat, geen geboorteakte in Khorat. Het is inderdaad per ampheu verschillend.Ashakorat schreef:Moet je dan een geboorteakte meenemen uit nederland? Ik denk dat dit ook weer per gemeente verschilt want volgens mij heb ik Henk korat daar niet over gehoord.Herbergier schreef:Hier was het ook niet eenvoudig om het gele boekje te verkrijgen, je moet een bewijs hebben dat je een huisadres hebt, te verkrijgen bij de immigration, of zoals hier kan dat ook bij de politie, wel je paspoort en enkele kopieën van het belangrijkste blad meenemen, plus een kopie van het huisboekje van de eigenaar, daar vullen ze een formulier in met jouw pasfoto erop en willen ze van al je vingers een vingerafdruk, met dat formulier moet je naar het gemeentehuis, met een of meerdere getuigen en daarbij moet je ook nog een kopie van een vertaling in het Thais van het eerste blad van je paspoort, maar ook een vertaling van je geboorte akte met daarop de volledige naam en voornamen van je vader en moeder ook in het Thais.
Ik weet dat er gemeenten zijn in Thailand waar het verkrijgen van een geel boekje een fluitje van een cent is of niet erg moeilijk, vooral in de wat kleinere gemeenten, maar hier gaat het in ieder geval zo.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)
- Herbergier
- Volwaardig lid
Ik had hem hier nog liggen vanwege ons trouwen in Thailand, dus ik moest hem alleen laten vertalen.
Alles van waarde is weerloos.
- max
- Volwaardig lid
Dank voor jullie antwoorden. Het is dus inderdaad trial and error. De tip van Rens, de 800.00 Baht, ga ik zeker gebruiken!
Max
Max
Als je merkt dat je op een dood paard rijdt, kom er dan vanaf.
- pjotter
- Volwaardig lid
Hallo Allemaal,
Ik ga helemaal mee in het verhaal van Rens, dat hier zeker 'enige' willekeur van toepassing is.
Ook IK heb na ik denk een 6-tal banken/bankfilialen te hebben benaderd in BKK en Korat, het een jaartje
of zo geleden toch voor elkaar gekregen een rekening te openen. Zonder Workpermit en zelfs zonder visum
(30 dagen vrij). In Korat dezelfde banken benaderd als BKK en zowaar, bij een Kasikorn filiaal (had er al meerder
benaderd in Korat !!) kreeg ik het voor elkaar. Mijn vriendin moest idd wel het blauwe boekje van haar huis
laten zien. Dus eindelijk een Thais bankpasje.
Bij een later bezoek ben ik, in BKK notabene, het eerste de beste Kasikornfiliaal binnengelopen en heb daar
a. een tweede pasje gevraagd en gekregen (Nou ja, gekocht voor 600THB) en b. Het Cyber/Internet banking geregeld.
(Toch prettig dat je je Thaise rekening kunt inzien in NL als je b.v. geld overgemaakt hebt vanuit NL)
Totaal geen probleem omdat ik al een rekening had natuurlijk.
Dus beetje eigenwijs en volharding hebben mij wel geholpen moet ik zeggen.
Tis maar een verhaaltje om te delen, en misschien een tip om bijna elk bankfiliaal binnen te lopen, ha ha ha.
Wel heb ik het idee dat je bij kleinere filialen iets meer kans hebt.
Good luck !
Ik ga helemaal mee in het verhaal van Rens, dat hier zeker 'enige' willekeur van toepassing is.
Ook IK heb na ik denk een 6-tal banken/bankfilialen te hebben benaderd in BKK en Korat, het een jaartje
of zo geleden toch voor elkaar gekregen een rekening te openen. Zonder Workpermit en zelfs zonder visum
(30 dagen vrij). In Korat dezelfde banken benaderd als BKK en zowaar, bij een Kasikorn filiaal (had er al meerder
benaderd in Korat !!) kreeg ik het voor elkaar. Mijn vriendin moest idd wel het blauwe boekje van haar huis
laten zien. Dus eindelijk een Thais bankpasje.
Bij een later bezoek ben ik, in BKK notabene, het eerste de beste Kasikornfiliaal binnengelopen en heb daar
a. een tweede pasje gevraagd en gekregen (Nou ja, gekocht voor 600THB) en b. Het Cyber/Internet banking geregeld.
(Toch prettig dat je je Thaise rekening kunt inzien in NL als je b.v. geld overgemaakt hebt vanuit NL)
Totaal geen probleem omdat ik al een rekening had natuurlijk.
Dus beetje eigenwijs en volharding hebben mij wel geholpen moet ik zeggen.
Tis maar een verhaaltje om te delen, en misschien een tip om bijna elk bankfiliaal binnen te lopen, ha ha ha.
Wel heb ik het idee dat je bij kleinere filialen iets meer kans hebt.
Good luck !
- Rens
- Volwaardig lid
Ik had het al over de stagiair gehad in Bangkok, en dat de pogingen om een rekening te openen, ondersteund door een lid van het management team van zijn stageplek, mislukt was.
Hij is verder gaan proberen door overal maar naar binnen te lopen de ervaringen gebruikend die hij in de tussentijd had verzamelt, het heeft niet mogen baten. Hij krijgt domweg nergens een rekening geopend.
Hij is er nu maar mee gestopt en blijft dus maar pinnen voor nog een jaar. Ik moet zeggen dat ik toch had verwacht dat het op een gegeven moment wel zou lukken, maar helaas is dat dus niet het geval. De woorden `longtime visa` en `workpermit`, en het dus niet in bezit zijn daarvan, werd door hem toch wel als de hoofdzaak aangeduid van het niet kunnen openen van een rekening, dit nog afgezien van het borg moeten staan door een Thais persoon.
Jammer, hier tegenover staan ongetwijfeld nog steeds succesverhalen en het er makkelijk doorheen kunnen `fietsen` om het maar even Hollands te houden.
Hij is verder gaan proberen door overal maar naar binnen te lopen de ervaringen gebruikend die hij in de tussentijd had verzamelt, het heeft niet mogen baten. Hij krijgt domweg nergens een rekening geopend.
Hij is er nu maar mee gestopt en blijft dus maar pinnen voor nog een jaar. Ik moet zeggen dat ik toch had verwacht dat het op een gegeven moment wel zou lukken, maar helaas is dat dus niet het geval. De woorden `longtime visa` en `workpermit`, en het dus niet in bezit zijn daarvan, werd door hem toch wel als de hoofdzaak aangeduid van het niet kunnen openen van een rekening, dit nog afgezien van het borg moeten staan door een Thais persoon.
Jammer, hier tegenover staan ongetwijfeld nog steeds succesverhalen en het er makkelijk doorheen kunnen `fietsen` om het maar even Hollands te houden.
Het blijft een bijzonder land waar theorie en praktijk niet altijd gelijk lopen.