e-sigaret meenemen op vakantie?
Moderator: Loempia
-
- komt net kijken
e-sigaret meenemen op vakantie?
goede avond.
ik zal me ff voorstellen,wel zo netjes.
ik ben is Diana,38 jaar oud en werkzaam in de horeca
dinsdag as vertrekken we naar Patong voor 2 weekjes.
nu mijn ''probleem''
ik ben nu 8 maanden gestopt met roken met behulp van een e-sigaret.
maar nu kwam ik dit tegen;
''Thai verbieden import waterpijp en e-sigaret
Waterpijpen en e-sigaretten mogen niet meer geïmporteerd worden in Thailand. Het Thaise kabinet heeft het importverbod dinsdag goedgekeurd. Buurland Cambodja legde eerder vergelijkbare beperkingen op.
Volgens een woordvoerder van de regering is het verbod ingevoerd om gezondheidsredenen. Het ministerie van volksgezondheid kwam met het voorstel omdat hookahs en e-sigaretten jongeren zouden aanzetten tot roken. Het verbod geldt ook voor smaakstoffen die kunnen worden toegevoegd aan het water in een waterpijp, in Thailand bekend als baraku.
Op schending van het importverbod staat een straf van maximaal tien jaar cel, een boete ter hoogte van vijf keer de waarde van het product of beide.
geplaatst:
14-10-2014 - 19.00''
moet ik mijn e-sig thuis laten?
groetjes Diana
ik zal me ff voorstellen,wel zo netjes.
ik ben is Diana,38 jaar oud en werkzaam in de horeca
dinsdag as vertrekken we naar Patong voor 2 weekjes.
nu mijn ''probleem''
ik ben nu 8 maanden gestopt met roken met behulp van een e-sigaret.
maar nu kwam ik dit tegen;
Waterpijpen en e-sigaretten mogen niet meer geïmporteerd worden in Thailand. Het Thaise kabinet heeft het importverbod dinsdag goedgekeurd. Buurland Cambodja legde eerder vergelijkbare beperkingen op.
Volgens een woordvoerder van de regering is het verbod ingevoerd om gezondheidsredenen. Het ministerie van volksgezondheid kwam met het voorstel omdat hookahs en e-sigaretten jongeren zouden aanzetten tot roken. Het verbod geldt ook voor smaakstoffen die kunnen worden toegevoegd aan het water in een waterpijp, in Thailand bekend als baraku.
Op schending van het importverbod staat een straf van maximaal tien jaar cel, een boete ter hoogte van vijf keer de waarde van het product of beide.
geplaatst:
14-10-2014 - 19.00''
moet ik mijn e-sig thuis laten?
groetjes Diana
-
- Volwaardig lid
Re: e-sigaret meenemen op vakantie?
Lijkt me duidelijk! 

Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!
- v@go
- Volwaardig lid
Laat dat ding thuis en probeer twee weken zonder en misschien ben je er na 2 weken wel overheen.
En verslaafd aan Thailand.
fijne vakantie gewenst.
En verslaafd aan Thailand.
fijne vakantie gewenst.
geloven is iets wat je niet zeker weet (© v@go)
ความลับไม่มีในโลก
ความลับไม่มีในโลก
-
- Volwaardig lid
Ik gebruikte na het stoppen kaneelstokken (de echte, niet dat zoete spul) en dat is hier ruim verkrijgbaar. Het Thaise woord is
ob-tsjeuy ofwel อบเชย
Stokjes zoethout meenemen uit NL kan ook; hier heb ik nog geen zoethout gezien.
Johan Cruijff stopte lolly's in zijn mond maar dat is niet zo goed voor de tandjes. En verder gewoon volhouden, ik kwam na 45 jaar roken er van af.
ob-tsjeuy ofwel อบเชย
Stokjes zoethout meenemen uit NL kan ook; hier heb ik nog geen zoethout gezien.
Johan Cruijff stopte lolly's in zijn mond maar dat is niet zo goed voor de tandjes. En verder gewoon volhouden, ik kwam na 45 jaar roken er van af.
Ik heb anders afgelopen week in Pattaya nog gewoon e-sigaretten op de markt te koop gezien. 

-
- Volwaardig lid
Met andere woorden koop het daar en klaar.
Het beste alternatief is natuurlijk eens even helemaal niet.
Waterpijpen en e-sigaretten mogen niet meer geïmporteerd worden in Thailand.

Het beste alternatief is natuurlijk eens even helemaal niet.

Waterpijpen en e-sigaretten mogen niet meer geïmporteerd worden in Thailand.
De revolutie eet haar eigen kinderen op.
- Jos Flachs
- Expat
De soep wordt niet zo heet gegeten als die wordt opgediend. Tenzij ik me gigantisch vergis kan je rustig een pakje e-sigaretten mee brengen. Je moet op zeker geen hele slof mee nemen. Normaliter moet ik de douane wakker schudden als ik iets wil aangeven.
Jos Flachs schreef:De soep wordt niet zo heet gegeten als die wordt opgediend. Tenzij ik me gigantisch vergis kan je rustig een pakje e-sigaretten mee brengen. Je moet op zeker geen hele slof mee nemen. Normaliter moet ik de douane wakker schudden als ik iets wil aangeven.

-
- Volwaardig lid
Heb bij de vele malen dat ik Thailand in en uit ging nog nooit controle gehad.
Wet is net ingegaan en we hebben het niet over zeer enge zaken.
Zal dus allemaal niet zo'n vaart lopen.
Maar weet dat als de douane 'moet' scoren of eens even met het verkeerde been uit bed gestapt is dat men nog vromer als de Paus is.
Maar goed het mag niet meer ik wil niet onderdeel zijn van 'En jullie hadden gezegd dat'.
Steek je toch een 'gewoon' sigaretje op als je geen e- sigaret kan vinden op lokatie en het is niet meer te houden.
Wet is net ingegaan en we hebben het niet over zeer enge zaken.
Zal dus allemaal niet zo'n vaart lopen.
Maar weet dat als de douane 'moet' scoren of eens even met het verkeerde been uit bed gestapt is dat men nog vromer als de Paus is.
Maar goed het mag niet meer ik wil niet onderdeel zijn van 'En jullie hadden gezegd dat'.
Steek je toch een 'gewoon' sigaretje op als je geen e- sigaret kan vinden op lokatie en het is niet meer te houden.
- Arietwee
- Volwaardig lid
- Contacteer:
Stoppen met die e-sigaret. Geen gezicht. Nu een mooi moment voor. Andere omgeving. Zorg dat je altijd kauwgum bij je hebt voor mocht je het even niet trekken. Het zit allemaal tussen je oren, maar dat weet je zelf ook wel. Zo zelf na 35 jaar roken gestopt. Heel blij mee. 

-
- Volwaardig lid
Trouwens Diana na even zoeken op google.
Tel. staat erbij diegene die wat beter Thais kunnen lezen als ik en beter bekend zijn in die regio zullen je graag helpen.
Wat een genot.
Het walhalla
http://www.thaiecig.blogspot.com/
Tel. staat erbij diegene die wat beter Thais kunnen lezen als ik en beter bekend zijn in die regio zullen je graag helpen.
Wat een genot.

Het walhalla

http://www.thaiecig.blogspot.com/
-
- komt net kijken
Ik heb ergens gelezen dat je het wel voor eigen gebruik mag meenemen. Ik zit nu in thailand en heb hem gewoon meegenomen;). Wel in de koffer gestopt samen met alle vloeistoffen. Ik heb al een hoop binnenlandse vluchten gemaakt. Wel heb ik een goedkoper setje meegenomen dan mijn eigen e-sigaret (https://www.nldamp.nl/product/megasmoke-m-joy-2/). Mijn eigen spullen ben ik niet bereid om te verliezen haha.
Wel opvallend is dat ik weinig mensen er mee zie rondlopen hier. Zelf vindt ik het ook moeilijk daarom om er mee over straat te gaan.
Wel opvallend is dat ik weinig mensen er mee zie rondlopen hier. Zelf vindt ik het ook moeilijk daarom om er mee over straat te gaan.
- jumbo
- Expat
om effe terug te komen op de oorspronkelijke vraag
Importeren is wat anders al met je meenemen voor privegebruik
Die dingen worden hier ook gebruikt en de bijbehorende ampullen worden ook gewoon verkocht
en kan je goedkoper via internet thailand binnenhalen..
Ze zijn niet bij de wet verboden dus er is niets illegaals aan
Die dingen worden hier ook gebruikt en de bijbehorende ampullen worden ook gewoon verkocht
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum
-
- komt net kijken
Ooohw top! Met deze informatie ben ik blij. Ik voel mijzelf op dit moment constant bezwaard wanneer ik hem gebruik in het openbaar haha. Ik krijg er wel veel bekijks mee moet ik zeggen. Momenteel verblijf ik in Phuket en ik had verwacht dat meer Amerikanen/Australiers hem zouden gebruiken maar ik heb er verder nog niemand mee zien lopen. Weet iemand toevallig uit zijn of haar hoofd of er leuke e-sigaret winkels zitten in de omgeving van Phuket?jumbo schreef:om effe terug te komen op de oorspronkelijke vraag