Kom er net vandaan.
We waren rond 13.00 daar aanwezig,en het weer was wispelturig..........
Zon,maar elke keer verdween hij weer achter een donker wolkendek.
Regen dreigde er eigenl;ijk de hele dag te vallen,maar kwam pas rond half zes als een motregen naar beneden,precies toen ze gingen afsluiten.
De eettentjes waren van matige tot slechte kwaliteit..............brrrrrrrrrrr!
Maar een ieder z,n smaak,het kan best dat een ander heeft gesmuld........,smaken verschillen nu eenmaal.
Drie trouwerijen waren er vandaag,en gisteren dacht ik twee.
Vandaag twee felang/felang en 1 felang/thai huwelijk.
Misschien een grappig gebeuren,in ieder geval niet mijn intresse om vreemden in het (Thaise) huwelijk te zien treden.
Veel Thai waren er aanwezig op het festival,en aardige live-muziek werd gemaakt.
Merendeel van de felang had de welbekende grijze haardos,of was kaal................niks nieuws onder de zon dus.
Toevallig kwam ik mijn Nederlandse buurman uit Pattaya tegen,die bij ons in de moo-baan woonde.
Woonde een straat achter ons,maar had ik eigenlijk nooit contact mee.
Heeft zijn huis daar verkocht en woont nu in Almere met z,n Thaise vrouw,die eigenlijk niet kan/wil wennen in Nederland.
Komt mede doordat ze nog geen vriendinnen heeft,en was blij dat ze Jeab tegen kwam,zodat ze haar kan bellen of bezoeken...........
Zal later wat foto,s plaatsen als het lukt.
Groet,Ron.
Groetjes Uit Thailand 2015:Almere +Thailand in de Polder
Moderator: Loempia
-
- Volwaardig lid
Re: Groetjes Uit Thailand 2015:Almere
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."
door hen
-
- Volwaardig lid
- Contacteer:
Zondag 21 juni 2015, Almere
Ook wij waren er rond 13:00 uur. Voor mij was het de eerste keer in Almere en vond het best aardig opgezet. Volgend jaar weer.
Jammer dat er geen Singha te koop was.

Ook wij waren er rond 13:00 uur. Voor mij was het de eerste keer in Almere en vond het best aardig opgezet. Volgend jaar weer.
Jammer dat er geen Singha te koop was.

Home is not where you live, but where they accept you.
-
- Volwaardig lid
Leuk Bert,ik moet naast jou gestaan hebben..................
Op de 4e foto staan Jeab en Kevin geheel rechts.........
Ik heb dezelfde foto geloof ik.
Groet Ron.

Op de 4e foto staan Jeab en Kevin geheel rechts.........
Ik heb dezelfde foto geloof ik.
Groet Ron.
"Zij die dansen
door hen
door hen
-
- Volwaardig lid
- Contacteer:
zou zomaar kunnen Ron. Denk zelfs dat je naast ons heb gezeten.
Home is not where you live, but where they accept you.
-
- Volwaardig lid
Yep.het is tegenwoordig maar een kleine wereld BertBKK_Bert schreef:zou zomaar kunnen Ron. Denk zelfs dat je naast ons heb gezeten.

"Zij die dansen
door hen
door hen
-
- Volwaardig lid
Evenement ‘Thailand in de Polder’ (29,30 augustus - Driehuizen)
In de kop van Noord-Holland boven Amsterdam is het zelden dat een Thais evenement wordt georganiseerd. Hier komt nu verandering in door het Thaise evenement ‘Thailand in de polder’ dat zal plaats vinden in het rustieke dorp Driehuizen (NH) in de Schermerpolder nabij Alkmaar.
Het evenement is op 29 en 30 augustus 2015 en gratis toegankelijk.
Gedurende dit tweedaagse evenement kan kennis gemaakt worden met de vele facetten van de Thaise cultuur op een unieke locatie in de Oer Hollandse polder.
Op het evenemententerrein zijn diverse kramen waar de heerlijkste Thaise gerechten worden bereid en andere kramen met artistieke koopwaar uit Thailand.
Muziek en dans is binnen de Thaise cultuur niet weg te denken en uiteraard ontbreekt dit ook niet op dit evenement. Er is een grote dansgroep aanwezig die de diverse stijlen zal laten zien met de daarbij hoorde kleding en een Thaise muziek band die ‘bekende’ Thaise songs ten gehore zal brengen.
Ook zullen er demonstraties worden gegeven zoals bijvoorbeeld Thais boxen of ook Muay Thai genoemd en fruit-snijden. Voor de kinderen zijn er diverse activiteiten.
Even wat rust of dieper in de polder kijken kan ook.
Er zijn ‘fluister’-bootjes aanwezig waarmee je zelf een tochtje door de polder kan maken.
Het evenement wordt gehouden op het terrein van restaurant De Vriendschap in Driehuizen (NH) met een schitterend uitzicht over de polder.
Aanvang op beide dagen is 10 uur ’s ochtends. Op zaterdag gaan de buitenactiviteiten door tot 7 uur ’s avonds en daarna zal in de Vriendschap live muziek zijn. Op zondag eindigt het evenement om 6 uur ’s avonds.
Met de vele activiteiten zal de bezoeker een goed inzicht worden gegeven over de cultuur in Thailand en staat garant voor een gezellige dag.
thailand in de polderDatum: 29 en 30 augustus 2015
- 29 augustus van 10:00 uur tot 24:00 uur
- 30 augustus van 10:00 uur tot 18:00 uur
Entree: gratis
Er is ruime parkeergelegenheid aanwezig. Ook kan op een nabij gelegen camping worden overnacht (voor info zie de website).
Voor meer informatie bezoek de website: http://www.thailandindepolder.nl
In de kop van Noord-Holland boven Amsterdam is het zelden dat een Thais evenement wordt georganiseerd. Hier komt nu verandering in door het Thaise evenement ‘Thailand in de polder’ dat zal plaats vinden in het rustieke dorp Driehuizen (NH) in de Schermerpolder nabij Alkmaar.
Het evenement is op 29 en 30 augustus 2015 en gratis toegankelijk.
Gedurende dit tweedaagse evenement kan kennis gemaakt worden met de vele facetten van de Thaise cultuur op een unieke locatie in de Oer Hollandse polder.
Op het evenemententerrein zijn diverse kramen waar de heerlijkste Thaise gerechten worden bereid en andere kramen met artistieke koopwaar uit Thailand.
Muziek en dans is binnen de Thaise cultuur niet weg te denken en uiteraard ontbreekt dit ook niet op dit evenement. Er is een grote dansgroep aanwezig die de diverse stijlen zal laten zien met de daarbij hoorde kleding en een Thaise muziek band die ‘bekende’ Thaise songs ten gehore zal brengen.
Ook zullen er demonstraties worden gegeven zoals bijvoorbeeld Thais boxen of ook Muay Thai genoemd en fruit-snijden. Voor de kinderen zijn er diverse activiteiten.
Even wat rust of dieper in de polder kijken kan ook.
Er zijn ‘fluister’-bootjes aanwezig waarmee je zelf een tochtje door de polder kan maken.
Het evenement wordt gehouden op het terrein van restaurant De Vriendschap in Driehuizen (NH) met een schitterend uitzicht over de polder.
Aanvang op beide dagen is 10 uur ’s ochtends. Op zaterdag gaan de buitenactiviteiten door tot 7 uur ’s avonds en daarna zal in de Vriendschap live muziek zijn. Op zondag eindigt het evenement om 6 uur ’s avonds.
Met de vele activiteiten zal de bezoeker een goed inzicht worden gegeven over de cultuur in Thailand en staat garant voor een gezellige dag.
thailand in de polderDatum: 29 en 30 augustus 2015
- 29 augustus van 10:00 uur tot 24:00 uur
- 30 augustus van 10:00 uur tot 18:00 uur
Entree: gratis
Er is ruime parkeergelegenheid aanwezig. Ook kan op een nabij gelegen camping worden overnacht (voor info zie de website).
Voor meer informatie bezoek de website: http://www.thailandindepolder.nl
"Zij die dansen
door hen
door hen