Cleanliness and safety of toilets on trains

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Cleanliness and safety of toilets on trains

#1 Bericht door Hua Thale » donderdag 18 juni 2015, 02:58

IK ga als bewoner van dit land altijd met 'De wagen' zo her en der en als ik iets verder ga met het vliegtuig.
In bijde situaties mag ik zeggen dat het openbare toilet gedeelte daarvan tot tevredenheid is.
De toiletten bij de benzinestations hebben vaak het grootste deel van de dag personeel voor dit dankbare werk.
Net als de vliegmaatschappijen voor en na de vlucht.

Treinen zie ik alleen aan de buitenkant toeristen denk iets meer aan de binnenzijde.
Men is grootse zaken van plan.
Er kan getoiletteerd worden.

Plan is afoot to improve cleanliness and safety of toilets on trains and at railway stations

Three ministries have joined hands to improve the cleanliness and safety of toilets on trains and at railway stations throughout the country, particularly in 12 towns.
Transport Minister Prajin Juntong said Wednesday that the Transport, Public Health and Tourism and Sports ministries had cooperated to launch a programme to improve the conditions of toilets on trains and at railway stations up to the HAS standard of the Health Department and the WC OK standard of the Tourism Department.

The toilets must be clean, safe and enough to meet the need of the people, said the transport minister.

Bron englishnews
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Cleanliness and safety of toilets on trains

#2 Bericht door prajak » donderdag 18 juni 2015, 04:14

Goed nieuws. In de treinen ken ik alleen de stalen zitpotten, gelukkig, koud van bil weliswaar, maar op stations heb je nog wel van die 'hurk'dingen en ik hoop dat ze die nu opruimen. Maar wel weer een stap vooruit, over zoveel jaar is het klaar.

dutch
Expat
Expat

#3 Bericht door dutch » donderdag 18 juni 2015, 07:52

prajak schreef:Goed nieuws. In de treinen ken ik alleen de stalen zitpotten, gelukkig, koud van bil weliswaar, maar op stations heb je nog wel van die 'hurk'dingen en ik hoop dat ze die nu opruimen. Maar wel weer een stap vooruit, over zoveel jaar is het klaar.
Je zal ze de kost moeten geven die op een zit toilet toch hurken ;)
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Ben
Expat
Expat

#4 Bericht door Ben » donderdag 18 juni 2015, 07:56

jammer dat al die charme verdwijnt :asian22:

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#5 Bericht door Hua Thale » donderdag 18 juni 2015, 08:29

Het zal nog wel even duren en er blijft nog zat 'charme' over ook thuis met je westerse toilet.

Afbeelding

Heb eens een stukje 'charme' opgezocht :Whistle:

Afbeelding

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#6 Bericht door Henk Korat » donderdag 18 juni 2015, 08:43

Die hurktoiletten (hadden) hebben ze in Griekenland ook en je ziet wat daar van komt. Niet door de knieën gaan. Sirtaki om de hete pot.

Maar zonder gekheid. Ik vind de toiletten in de winkelcentra en de benzinestations over het algemeen schoon. Maar nog belangrijker is, dat de toiletten ruim beschikbaar zijn. Als je in Nederland hoge nood hebt, dan wordt het toch wel even zoeken. Een bar of restaurant in duiken lukt niet altijd, omdat alleen klanten het toilet mogen gebruiken en wildplassen mag al helemaal niet. In Thailand is daar niets op tegen. Een paar weken geleden was ik op weg naar Bangkok, toen ik een file indook. Inmiddels hoge nood. Dan toch maar even de kant in. Ik zag, dat ik op zijn minst 10 mede plassers had. In Nederland was dat toch goed geweest voor - denk ik - Euro 1,000 boete alles bij elkaar.

Bij benzinepomp stations in Nederland moet je of eerst de sleutel vragen of eerst 50 eurocent in een automaat gooien voordat je het toilet in kan. Het toilet heeft dan ook een beperkt aantal urinoirs. Kijk bij menig PTT in Thailand. Volgens mij heeft de eigenaar afspraken met de leverancier, zoals: bij afname van 15 urinoirs 10 extra voor niets.
Laatst gewijzigd door Henk Korat op donderdag 18 juni 2015, 08:51, 1 keer totaal gewijzigd.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#7 Bericht door Hua Thale » donderdag 18 juni 2015, 08:49

Die hurktoiletten (hadden) hebben ze in Griekenland ook
Nog wel dichter bij huis Henk korat ze zijn niet uniek. ;)
Maar graag politiek uit dit serieuze onderwerp houden. :giggle:

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#8 Bericht door prajak » donderdag 18 juni 2015, 09:50

In Frankrijk moest je naar de 'cour' voor het toilet en dat was ook 'van hurkmans'. Als je niet uitkeek gleed de portemonnee uit de kontzak zo in de derrie...... :giggle:

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”