foodprocessor

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: foodprocessor

#31 Bericht door Jeanette » maandag 11 mei 2015, 07:38

Ben schreef:
Jeanette schreef:Goh, stel je niet aan zeg.
Ruud deed zogenaamd jaloers over een foto van een wijnkraan.

Zeurkous.
Drank in de man <vrouw> wijsheid in de kan :P
Als je nu een kater hebt vergeef ik het je. ;)

[8) [|) [8)

Jos Flachs
Expat
Expat

#32 Bericht door Jos Flachs » maandag 11 mei 2015, 08:59

Hinniken wordt hier, lokaal gebrouwen. Niet in Zoeterwoude. Volgens de de manager van Hinniken is er absoluut geen enkel verschil tussen het bocht wat ze hier en het drap dat ze daar brouwen. Hetgeen betekend dat de man ofwel geen smaak heeft, ofwel zijn smaak zich aan zijn salaris heeft aanpast. ik ben nog nooit zelfs maar 1 expat tegengekomen die lokaal gebrouwen Hinneken lekkerder vind dat export. Of dacht dat het in smaak identiek was.

Ik drink zelden bier, maar prefereer Asahi of Singa. Als ik de keuze heb tussen een ijskoud glas Hinniken en een glas water, doe mij dan maar dat water.

brake034
Expat
Expat

#33 Bericht door brake034 » maandag 11 mei 2015, 09:25

future expat harm schreef: Marcel, als ik die link aanklik krijg ik kleding van Zalora zou de site veranderd zijn?
Moet toch een nieuwe foodprocessor hebben dus waarom niet degene waar jij tevreden over bent.
Voor mij geen Philips foodprocessor meer.
Tweede poging voor een werkende link: http://www.lazada.co.th/house-worth-hw- ... 89715.html
Het is overigens een zware keukenmixer, geen foodprocessor.
Marcel

Ben
Expat
Expat

#34 Bericht door Ben » maandag 11 mei 2015, 11:51

Jeanette schreef:
Ben schreef:
Jeanette schreef:Goh, stel je niet aan zeg.
Ruud deed zogenaamd jaloers over een foto van een wijnkraan.

Zeurkous.
Drank in de man <vrouw> wijsheid in de kan :P
Als je nu een kater hebt vergeef ik het je. ;)

[8) [|) [8)
Dan zul je het met emmers moeten brengen :D

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#35 Bericht door Jeanette » maandag 11 mei 2015, 12:00

Ik zei "ik vergeef je" niet "ik vergiftig je". [|(

[|)

Ben
Expat
Expat

#36 Bericht door Ben » maandag 11 mei 2015, 12:01

brake034 schreef:
future expat harm schreef: Marcel, als ik die link aanklik krijg ik kleding van Zalora zou de site veranderd zijn?
Moet toch een nieuwe foodprocessor hebben dus waarom niet degene waar jij tevreden over bent.
Voor mij geen Philips foodprocessor meer.
Tweede poging voor een werkende link: http://www.lazada.co.th/house-worth-hw- ... 89715.html
Het is overigens een zware keukenmixer, geen foodprocessor.
http://www.amci.co.th/index.php?lay=sho ... pid=112816

Ook in Chiang Rai

Ben
Expat
Expat

#37 Bericht door Ben » maandag 11 mei 2015, 12:03

Jeanette schreef:Ik zei "ik vergeef je" niet "ik vergiftig je". [|(

[|)
Hehe Dat werd ook tijd :clap: :cheesy:

brake034
Expat
Expat

#38 Bericht door brake034 » maandag 11 mei 2015, 13:07

Klopt, staan in een tent op de parkeerplaats van de Makro.
Elke keer wisselende mensen in de tent en ze weten vaak het verschil niet tussen een draaideur en een gehaktbal.
Marcel

nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid

#39 Bericht door nbreeker » dinsdag 12 mei 2015, 04:17

Wij wonen nu ruim 10 jaar hier in Thailand hebben een huis in Udon Thani.

Hebben twee flatTV's in huis een Panasonic 8 jaar oud en verstrekt ons nog dagelijks het nieuws of wat we ook maar willen zien,en een Toshiba welke ik eerst als computer screen heb gebruikt en nu in slaapkamer aan de muur hangt en mij iedere dag nog het nieuws verstrekt,leeftijd 5 jaar oud.Werkt prima.

Ben ook sinds een jaar of vier in het bezit van een hogedrukspuit,die spuit nog steeds mijn auto en de 4 motoren naar volle tevredenheid schoon,wordt wel als het karwei geklaard is weer netjes in de doos opgeborgen gereed voor de volgende keer,moet toegeven dat ik een filter in de watertoevoer heb die eventuele ongerechtigheden in de watertoevoer tegenhoud.

Ventilators hebben bij ons ongeveer een levensduur van 8 jaar worden ook regelmatig schoongemaakt als mijn vrouw aangeeft welke ventilators aan de beurt zijn om schoongemaakt te worden dan haal ik ze van de muur en demonteer ik de kooi en de ventilator en geef ik aan haar en ik neem het motorgedeelte mee naar mijn hobbyruimte en blaas met lucht van de compressor het motortje stofvrij wat vaseline aan het asje en klaar is kees gereed om te monteren. Dat noemen ze onderhoud.

Kleding gekocht hier in Thailand wassen wij met een koudwatermachine LG die ook al 10 jaar service aan ons verleend en sommige kledingstukken op de hand,merken er weinig van dat het een korte levensduur zou hebben.

Wij hebben onze zoon iedere dag naar school gebracht tot hij 12 was en toen een fiets voor hem gekocht welke hij drie jaar heeft gebruikt om naar het viaduct te rijden daar z'n fiets neer te zetten bij een kiosk waarvan de Thaise eigenaar er op paste en dan het laatste stuk met de bus naar school te gaan.
Daarna de fiets weg gegeven aan iemand die een fiets nodig had en het is nu weer 3 jaar later en ik zie ze er nog op fietsen.

Stofzuiger LG hier gekocht een keer de slang vernieuwd,en toen ik vond dat hij een keer wat warm werd heb ik hem uitelkaar gehaald en stofvrijgeblazen en nu doet hij het weer prima.

Zoals gemeld hebben we een compressor en mijn zoon loopt iedere week de banden na en indien nodig pompt hij ze op met behulp van een meter.compressor ook hier gekocht doet het al jaren.

Iedere dag nog drink ik ijskoud water vanuit mijn Victor waterkoelen die ons ook al 10 jaar van dienst is en nog steeds vrolijk verder pruttelt.

Ik heb een bord dat de gehele muur beslaat van mijn aangebouwde hobbyruimte met gereedschap en over het algemeen heb ik geen klagen over het gereedschap,ik moet toegeven dat ik als monteur mijn hele leven met gereedschap ben omgegaan en het gebruik waar het voor gemaakt is.

Maak ook al jaren mijn eigen drinkwater met een reverse osmosis unit en twee filters buiten voordat het in huis komt,het grootste filter buiten is een charcoalfilter wat je terug kunt wassen nu je schrikt als je ziet wat er uit komt als je het terugwast.

Zo kan ik nog wel even doorgaan maar ik denk dat ik m'n standpunt wel duidelijk heb gemaakt,wil je plezier hebben van de dingen die je koopt dan moet je ook onderhoud geven,en doe je dat niet dan is het gauw gebeurt vooral als je je spullen na gebruik in een hoek gooi dan gaat het gauw van je af.ok TV's daar heb k geen verstand van maar ze doen het gewoon goed en zouden ze vandaag de geest geven koop ik een nieuwe maar ben ik nog tevreden met 8 jaar service.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#40 Bericht door prajak » dinsdag 12 mei 2015, 15:20

Je kunt ieder ding overbelasten en daarmee kapot maken. Ik heb ook zo'n foodmixer en als ik maar even denk dat ie te vol zit gaat de helft er uit. Dan in maar in 2 of 3 keer.

Ik heb wel gemerkt dat als een Thai aan die dingen komt dat ze sneller kaduuk gaan.

Mijn decoupeerzaag al 12 jaar onafgebroken goed werkend; ja, af en toe breekt er een zaagje. Ik laat het de ingenieur gebruiken en hij krijgt het voor elkaar in een paar minuten het stelwieltje onder de zaag ER VAN AF te krijgen.....

Mijn klopboor, 30 jaar oud, prima in orde, twee minuten in handen van de ingenieur en het sleutelhoudertje is kapot.

Mijn vorige magnetron; Kai stopt er wat, het huis blauw van de rook en ik kan een andere kopen. Ze had hem op 20 minuten gezet......

Keukenapparaten bedien ik zelf. Kai en junior blijven daar vanaf. Gereedschap, daar blijft nu ook iedereen met zijn poten af.

brake034
Expat
Expat

#41 Bericht door brake034 » dinsdag 12 mei 2015, 15:29

Wij hebben twee sets gereedschap, "mijn" gereedschap achter slot en grendel.
En het gereedschap voor algemeen gebruik, lekker goedkoop en opvallend gauw kapot of verdwenen.

Grappig is dat de Thaise heren "ingenieurs" vaak afreizen naar een klus zonder gereedschap.
Was het geen oud Nederlands gezegde dat luiden zo iets als "zonder lxl naar de dames van plezier gaan"?!
Laatst gewijzigd door brake034 op woensdag 13 mei 2015, 01:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Marcel

hanshu

#42 Bericht door hanshu » dinsdag 12 mei 2015, 15:31

Bij jou is het water naar de zee dragen van toepassing.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#43 Bericht door ron » dinsdag 12 mei 2015, 15:50

Nick............." ouwe Taaie"......... :cheesy: :clap:

Afbeelding

:giggle:
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

trangerkuda
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#44 Bericht door trangerkuda » woensdag 13 mei 2015, 01:57

:clap:

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#45 Bericht door prajak » woensdag 13 mei 2015, 03:16

Makro Nongkhai en Makro Udon Thani hebben ook zo'n winkel op het terrein staan. Het grotere werk staat daarin, kookspullen voor kazernes, bejaardenhuizen en verpleeginrichtingen. Maar ook kneedmachines.

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”