Met kleinere wielen bij zwaardere motoren valt heel best te rijden vindt ik ook met die eerste serie fireblades maar die m.scooters in Thailand zijn absoluut niet te vergelijken met wat zwaardere motoren want het is totaal geen vergelijkings materiaal vindt ik.genesis schreef:Grotere diameter maakt de 2 wieler stabieler en dus veiliger. (balhoofdshoek is ook zeer belangrijk!) Ik weet nog dat de eerste Honda CBR900 Fireblades een 16 inch voorwiel hadden, dat was achter elkaar brokken maken, later zijn ze overgegaan op een grotere wielmaat (17 inch), wat een stuk minder ongelukken had als positief gevolg.
En het gyroscopisch effect van een grotere wieldiameter is gunstiger dan een kleine.
Genesis
Rechterhandje daar ligt het vaak aan als er ongelukken gebeuren en met bijv. een super motard met kleinere wielen rij ik net zo makkelijk als met wat grotere wielen maar met bijv. een Suzuki Hayate kijk ik zelfs nog goed uit hoe hard ik rijdt of hoe ik een bocht inga en met mijn motoren doe ik dat dus niet omdat ik weet dat ze dat gewoon kunnen.
Ook ik maak vaak fouten en kan onderuit klappen maar dat is inherrent aan motorrijden vindt ik dus ik maak daar verder geen probleem van oftewel; Het boeit me niet

gr driver