Hoe verstandig een gebruikte motorfiets (scooter) te kopen

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Hoe verstandig een gebruikte motorfiets (scooter) te kop

#91 Bericht door driver » dinsdag 28 april 2015, 17:15

genesis schreef:Grotere diameter maakt de 2 wieler stabieler en dus veiliger. (balhoofdshoek is ook zeer belangrijk!) Ik weet nog dat de eerste Honda CBR900 Fireblades een 16 inch voorwiel hadden, dat was achter elkaar brokken maken, later zijn ze overgegaan op een grotere wielmaat (17 inch), wat een stuk minder ongelukken had als positief gevolg.

En het gyroscopisch effect van een grotere wieldiameter is gunstiger dan een kleine.

Genesis
Met kleinere wielen bij zwaardere motoren valt heel best te rijden vindt ik ook met die eerste serie fireblades maar die m.scooters in Thailand zijn absoluut niet te vergelijken met wat zwaardere motoren want het is totaal geen vergelijkings materiaal vindt ik.

Rechterhandje daar ligt het vaak aan als er ongelukken gebeuren en met bijv. een super motard met kleinere wielen rij ik net zo makkelijk als met wat grotere wielen maar met bijv. een Suzuki Hayate kijk ik zelfs nog goed uit hoe hard ik rijdt of hoe ik een bocht inga en met mijn motoren doe ik dat dus niet omdat ik weet dat ze dat gewoon kunnen.
Ook ik maak vaak fouten en kan onderuit klappen maar dat is inherrent aan motorrijden vindt ik dus ik maak daar verder geen probleem van oftewel; Het boeit me niet ;)
gr driver

Arietwee
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#92 Bericht door Arietwee » dinsdag 28 april 2015, 17:25

prajak schreef:OK, dat weten we dan.

Maar ik blijf bij de volautomaat en die heeft in dit land nu eenmaal een kleinere velgmaat. Het is dan maar zo. Dan voeg ik zelf wel wat toe aan het zwaartepunt.... :giggle2:

Nee hoor, ik heb een Honda Wave AT en dat is een automaat met grote wielen. Grote wielen stuiteren minder op de weg. En rij je door een gat ga je niet gelijk over de kop.

hanshu

#93 Bericht door hanshu » dinsdag 28 april 2015, 17:56

genesis schreef:
hanshu schreef:Top conditie... :crazy:
Voor een man van jouw leeftijd dan he!

Geintje, mot kennen :D ;)

Genesis
geintje mot kennen Genesis....
Maar ik ben nog niet zo oud, hoor....gewoon een blonde god...heb al mn tanden en haar nog...
:lol:

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#94 Bericht door ron » dinsdag 28 april 2015, 18:06

Zijn leuke dingetjes die PCX 150,voor in de stad dan weliswaar..........
Voor de buitenwegen heb ik liever 4 wielen in Thailand,dan dat ik met de topsnelheid van 120km met de ietwat luxere brommer mij tussen dat verkeer moet bevinden........
Heb er heerlijk op gereden,maar let wel op dat je de achterschokbrekers vervangt voor een zwaardere uitvoering.
Ik heb het moeten bekopen met een flinke valpartij,voor ik daar achter kwam.

Afbeelding
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

hanshu

#95 Bericht door hanshu » dinsdag 28 april 2015, 18:26

Heb je dat ding nog, Ron?

Adrie
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#96 Bericht door Adrie » dinsdag 28 april 2015, 19:30

hanshu schreef:Even terug naar het draadje...ik ben eigenlijk ook aan een nieuwe brommer toe.
Die van ons is inmiddels 20 jaar en is dus bejaard. Heeft iemand hier enig idee van nieuwprijs van zo'n ding?
Ik lees prijzen van 40.000 tot over de 50.000. Ik zoek gewoon een honda wave 110 of 125 cc of iets soortgelijks.
Cash betalen natuurlijk.
Iemand?

Je zegt het zelf al, wave van 20 jaar oud.

Wave schakelbak houd het lager vol dan die automaten

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#97 Bericht door ron » woensdag 29 april 2015, 01:29

hanshu schreef:Heb je dat ding nog, Ron?
Nee Hans,heb hem weggegeven................ [|(
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

brake034
Expat
Expat

#98 Bericht door brake034 » donderdag 30 april 2015, 15:03

in CM: Honda Click 125 ฿ 35.000, Honda Click 125 for sale. Top model, with mag wheels and the idling stop. I bought this bike brand new in August of last year for 52k, it's less than 9 months old. There has been only one owner and driver, I watched them put this bike together for the first time. This bike has NEVER touched the ground in any way. Just had it serviced, cleaned, and everything checked, it's good as new. Clean title in hand, taxes and insurance should be good to go. Only selling because I'm leaving Chiang Mai. Make me an offer.

Eigenaar schrijft in 9 maanden pakweg 33% van de nieuw waarde af.........
Verkocht binnen een halve dag, gek he?
Marcel

hanshu

#99 Bericht door hanshu » donderdag 30 april 2015, 15:48

Ik zit helaas nog niet in de buurt en dus nog niet relevant voor mij.
Ik ga richting september wel eens rond kijken en heb geen haast.De oude wave van 20 jaar doet het nog steeds.
Er komt vast iets op mn pad..... [|)

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#100 Bericht door Hua Thale » vrijdag 01 mei 2015, 00:58

Er komt vast iets op mn pad..... [|)
Ga naar een officiële dealer Hans.
Staan er hier bij die winkels geen tien of twintig maar vele malen meer en zal bij jou niet anders zijn.
Gecontroleerd op gebreken nog een klein beetje garantie en voor een scherpe prijs bij een bedrijf.
Ochtendje 'uit' 'brommertje kijken kijken kijken en kopen ?
Men wil graag.
Tenzij je natuurlijk struikelt over een aanbod zoals hier geven in eerder bericht.
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

brake034
Expat
Expat

#101 Bericht door brake034 » vrijdag 01 mei 2015, 04:03

Hans, het was meer bedoeld als voorbeeld.
Succes met de zoektocht als je zover bent! :thumbsup:
Marcel

Jos Flachs
Expat
Expat

#102 Bericht door Jos Flachs » vrijdag 01 mei 2015, 04:33

Nu jullie het over scooters hebben heb ik een vraagje voor de kenners:

Ik zie zo (heel) af en toe driewielige scootertjes. Ze hebben 1 wiel voor, en twee achter. De voorkant, dus het stuur en het stuurwiel zitten met een soort van zwenk mechanisme verbonden aan de achterkant. Ze zijn iets groter dan de bekende tweewielige scooters, en kunnen iets (maar niet veel) meer vracht vervoeren.

Ik zie ze heel weinig, en ze zijn allemaal zeker tien jaar oud. Dus ik denk dat meneer Honda (volgens mij de fabrikant) er niet veel van verkocht heeft.

Nee, het zijn geen tuk tuks. Het zijn echte scooters, en zien er ook zo uit. De bagagedrager achterop is iets groter en meer een rek, je kan er een krat bier op kwijt.

Wat is daar de gein van? Okay, ze vallen niet om met die drie wielen. Maar het lijkt me dat ze niet bijster hard door bochten kunnen. Ik heb zelf lang geleden zo'n onding een scooter (twee wielen, Honda 80 cc) gereden en voelde bijna kamikaze als ik op een natte weg een bocht moest nemen. Harder dan 80 ging die echt niet, en ik voelde de wielen al schuiven.

brake034
Expat
Expat

#103 Bericht door brake034 » vrijdag 01 mei 2015, 04:44

Jos, dat zijn omgebouwde tweewielers, vooral bedoeld voor mensen die minder goed ter been zijn.
Er zijn diverse versies van te verkrijgen en worden nog steeds geleverd.

Er is een andere interessante 3 wielige brommer, recent door Yamaha in Thailand gebouwd en op de markt gezet.
Het is de Yamaha Tricity: http://www.yamaha-motor.co.th/2014/prod ... Edition%29
Deze blijft, in tegenstelling tot zijn Piaggio MP3 broertje, niet uit zichzelf staan maar is wel erg stabiel en de meeste mensen zijn erg enthousiast erover. Het is een stadsbrommmer, voor de grote weg komt ie wat adem te kort. Kost geloof ik 81.000 baht.
Marcel

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”