Huwelijkse zegening door monnik ter plekke te regelen???

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
printen44
Expat
Expat

Re: Huwelijkse zegening door monnik ter plekke te regelen???

#31 Bericht door printen44 » dinsdag 21 april 2015, 17:42

Hanshu, als je een aantal jaren regelmatig met een monnik optrekt, dan weet je hoe die monniken erover denken als westerse mensen zoiets onzinnigs vragen als een zegening voor een huwelijk. Niet de huwelijksinzegening, maar gewoon "merit" maken.

Ze doen het omdat ze geld krijgen, maar dat is ook alles. Voor de tortelduifjes levert het een paar mooi plaatjes voor het thuisfront op. Zo simpel is het.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#32 Bericht door prajak » dinsdag 21 april 2015, 17:45

Ik heb hier al eens het verhaal verteld van het verplaatsen van het 'godenhuisje' in mijn tuin. Dat was lachen, gieren, brullen en niks heiligs aan, de dorpsgek zet het huisje neer waar IK wil. Hoe de kippenbotjes ook vallen .. die paar honderd baht waren hem liever..... En zo kan het ook gaan met een lone wolf monnik.

Wil je het helemaal officieel dan laat je een Thai naar een grote tempel gaan en de zaken afspreken. Maar dan kost het wat meer..... Dit is Thailand. Hier gaat alles anders dan je denkt.

hanshu

#33 Bericht door hanshu » dinsdag 21 april 2015, 17:47

printen44 schreef:Hanshu, als je een aantal jaren regelmatig met een monnik optrekt, dan weet je hoe die monniken erover denken als westerse mensen zoiets onzinnigs vragen als een zegening voor een huwelijk. Niet de huwelijksinzegening, maar gewoon "merit" maken.

Ze doen het omdat ze geld krijgen, maar dat is ook alles. Voor de tortelduifjes levert het een paar mooi plaatjes voor het thuisfront op. Zo simpel is het.
Ja..zo simpel is dat...maar wat jij doet met je antwoord is ook de illusie wegnemen en dat is nergens voor nodig.
Laat iedereen er blij van zijn ..de monniken en de verliefden...zonder het verhaal dat het allemaal anders is.
Nergens voor nodig en dus: flauw..

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#34 Bericht door prajak » dinsdag 21 april 2015, 18:02

Hanshu, de 3 pagina's tekst die gemaakt zijn zullen het verliefde koppel meer indrukken geven dan Printen44 naar waarheid heeft gezegd.

Als wij forumleden het niet eens kunnen worden over een simpele ceremonie als het trouwen hoe moet dan de monnik dat die geen woord Engels spreekt, laat staan Nederlands, zijn 'fee' bepalen. Dan weet je wel wat er gebeurt.

Ik herhaal het maar voor het koppel: laat een Thai het regelen en IN een tempel. Geen familie en volk er bij, gewoon het koppel heel intiem. Dan vallen de kosten mee.

Ben
Expat
Expat

#35 Bericht door Ben » dinsdag 21 april 2015, 18:49

printen44 schreef:Ach, het is zo eenvoudig. Je gaat naar een tempel, welke tempel ook, er zijn er genoeg. Je geeft te kennen dat je ergens wat zegeningen wil hebben van een monnik. Er komt wel een monnik op je af, die gaat met je mee, waar je naar toe wilt.

Geeft zijn prevelementje in het Pali, geeft een of meer amuletten en je betaalt. Voor dat prevelementje, de amuletten, het vervoer, het eten, voor de verfraaiing van de tempel, etc. etc.

En als de monnik dan weer terug is in de tempel is, zegt ie tegen zijn collega's: "Nou er waren weer van de gekke frarangs, die ik een poot heb kunnen uitdraaien". Want, Lovebirds, jullie zijn geen Thais, geen bhoedisten, gewoon toeristen. Dus zal ook een monnik jullie geld afhandig willen maken. Met een prevelementje, waarvan je geen woord verstaat. Misschien zegt ie wel: "Hoeperdepoep zat op de stoep etc. etc.".

Ik trok lang genoeg met een monnik op, om dat te kunnen ervaren. Er is wat afgelachen in die monniksverblijven om die "domme" farangs. En van monniken heb ik helemaal geen hoge pet op.
Waarschijnlijk was die monnik er een van hoeperderpoepzatopdestoep :crazy:

hanshu

#36 Bericht door hanshu » dinsdag 21 april 2015, 19:01

Prajak...jij zegt wat er gezegd moet worden en niet meer...prima advies...geen commentaar op.
Printen roept wat niemand wil horen....en dat vind ik flauw. Het dient geen enkel doel behalve het verpesten van andermans gevoelens.

Maar voor mij geen verdere uitleg noodzakelijk aangezien ik onze wandelende encyclopedie al wat jaren volg en dat gaat niet matchen. So be it...

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”