Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom
Moderator: Loempia
-
hanshu
Bericht
door hanshu » maandag 24 november 2014, 07:25
nbreeker schreef:dutch schreef:Ik gebruik een officieel Toyota afdekscherm voor mijn Camry.Ofschoon de wagen onder een afdak staat,gaat zo'n scherm ongeveer een jaar mee.Je trek er na deze tijd met 2 vingers scheuren in.
De zon is een kwade rakker

Ja ik heb hetzelfde probleem Dutch en ze geven die hoezen niet weg bij Toyota,ook mijn Toyota staat in de carport,ik vertrouw dan ook meer op de autowax.Een keer per jaar zet ik mijn auto en de vier motorfietsen in de vaste was.En als je dat s'morgens doe is het goed te doen en niet te warm.
Ons motor en auto park ziet er dan ook nog uit als nieuw.
En jouw wax werkt ook onderweg.......
(waarbij ik er van uit ga dat een auto is voor in te rijden en niet om onder een zeiltje te bewaren voor het nageslacht)

-
dutch
- Expat

Bericht
door dutch » maandag 24 november 2014, 08:34
Ik zelf gebruik de auto minimaal.2x per week,soms 3 maal en dan voor afstanden van maximaal 22 kilometer en eens per 3 maanden zo'n 60 km (90 dagen melding).
Nu,in verband met mijn ziekte staat hij al 9 maanden stil,en gaat deze week voor het eerst weer bewegen.Reden waarom iemand veel of weinig rijdt,doet eigenlijk niet ter zake.
De door mij gemelde hoes,kost tussen 2 en 3 duizend baht en dan vind ik de kwaliteit dus belabberd.Er is bij de fabrikant best wat aan te doen met een of ander chemisch goedje is het basis materiaal.
Hetzelfde geldt ook voor witte tuinmeubelen.Aan de buitenkant zie je niet welke gefabriceerd zijn van masterbatch met anti zon ( ben even de naam kwijt) grondstof.De goedkope soorten ( dus zonder deze chemische stof) kleuren geel en lijden zeer onder de zonnestraling.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan
-
nbreeker
- Standaard Lid

Bericht
door nbreeker » maandag 24 november 2014, 09:38
Ja en die wax beschermt mijn lak ook onderweg van zowel mijn auto als onze motorfietsen,alles ziet er na al die jaren nog als nieuw uit.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"
Mahatma Gandhi.
-
sawadikrap
- Volwaardig lid

Bericht
door sawadikrap » maandag 13 april 2015, 16:43
sawadikrap schreef:De Beweerder schreef:Home Pro

Had er al gekeken maar ze hadden alleen op electriciteit.
Maar ga weer kijken.
Bedankt De beheerder

Ik heb enige tijd een apparaat gekocht die je over het gras haalt en met twee plastic koortjes onderaan het gras weg maait.
Is even wennen kost niet veel geld en is vooral in het begin snel het breken van de plastic.
Maar oke tot op heden na al een deel van het plastic verloren te hebben gaat het goed en is dus een eenvoudige en goedkope manier om je gras te maaien.
Bij alle grote zaken waar tuin assortimenten te koop zijn te vinden.
Dus probleem opgelost.
Robert.
-
RuudThai
- Expat

Bericht
door RuudThai » maandag 13 april 2015, 17:24
Dat heten kantenmaaiers Robert of ook wel graskantmaaier....
Ik heb er ook eentje voor mijn minuscule vierkante metertjes gras, van die bekende firma B&D, de prijs was rond de 800 baht een paar jaar geleden. De spoeltjes zijn redelijk prijzig maar ik heb gewoon een rol nylonsnoer bij de hengelsportzaak gekocht en ik wind dat zelf op het lege spoeltje. Vergt enig gefröbel maar het lukt wel en dan is het veel goedkoper.
-
prajak
- Volwaardig lid

Bericht
door prajak » maandag 13 april 2015, 17:28
En dat klopt, ben het eens eens met de heer RuudThai. Heb ook zo'n ding en als er een steen ligt in de tuin dan is het draadje kapot. Maar een winkel in hengel-dingen kan je beter helpen dan die dure onderdelen.
Maar nog beter is een ouderwetse grasmaaier. Zo'n duwding. Ik vind het ideaal voor mijn vrouw.

-
Jos Flachs
- Expat

Bericht
door Jos Flachs » dinsdag 14 april 2015, 01:44
Er is een volautomatische grasmaaier zonder motor, 100% natuur vriendelijk. Het merk is "Geit".
-
hanshu
Bericht
door hanshu » dinsdag 14 april 2015, 06:06
-
prajak
- Volwaardig lid

Bericht
door prajak » dinsdag 14 april 2015, 10:21
Speciaal voor Jos.
http://www.youtube.com/watch?v=18qmoZ0uGqU
Dieren zijn onze vrienden, toch?