Maar even serieus, is het mogelijk om vanuit Thailand met een HUURauto Via Laos / Cambodja naar Vietnam te rijden? En ja, ik snap dat er dan drop-off kosten aan verbonden zijn...
1) Thaise verhuurders zien hun voertuigen niet graag naar Laos gaan, daar verdwijnen ze te makkelijk.
Misschien als je de nieuwprijs als borg stort of je paspoort achterlaat als borg?
Als je niet de eigenaar van het voertuig bent kun je het zonder toestemming niet over de Thaise grens brengen.
Je hebt dus toestemming nodig van de verhuurder, dit document wordt door de Thaise DLT (voertuig registratie kantoor) afgestempeld.
2) Cambodja kom je nauwelijks in met Thaise platen.
3) Huren in Thailand en drop off in Vietnam? Dat kost de verhuurder een fortuin om de auto terug te halen.
Vergeet het maar, misschien een ouwe kar in Thailand kopen en in Vietnam droppen?
Ik heb wel eens gehoord dat men in Vietnam, omdat men daar rechts rijdt en het stuur links heeft, Thaise auto's verbiedt. Je kunt beter aan iedere grens huren.
Maar hoe die auto dan terugkomt? Raadpleeg de websites eens van de grote verhuurders in die landen.
Zijn er geen organistaies/grote verhuurbedrijven die in meerdere landen daar zitten?
Ergo, je huurt in TH, dropt hem aan de grens en over de grens staat een kant- en klare auto op je te wachten tot aan de volgende grens etc. etc.
Of suggereer ik nu een gat in de markt? In dat geval, 10% van de netto-winst is voor mij
Ja, die zijn er wel/maar heel weinig, want de economie in die 2 andere landen is toch nog hoofdzakelijk staatscorrupt communisme. PLUS dat daar nog meer als in Th geldt, dat een bestuurde huurauto/met de sjofeur inclusive, amper meer kost als zelf huren. En echt waar, heel veel veiliger and gemakkelijker is.
Nu afwachten wanneer de erste naieveling omt vragen of-hoe hij zijn huurauto Burma in kan nemen.
Een vriend van mij wil graag een paar dagen met de auto naar Cambodja. Hij woont in Thailand, heeft dus Thaise platen op z'n auto. Is het af te raden om met je eigen auto naar Cambodja te gaan?
Jos, ik heb het zelf nooit geprobeerd maar op zijn best is het erg onzeker en kan per dag veranderen:
Voor motorfietsen is het moeilijker als voor auto's maar ook met de auto is een Nederlander uit CM al diverse malen geweigerd aan de grens met Cambodja.
Stel voor dat je vriend zich eerst verdiept welke grens hij over wil en dan gericht op de forums gaat zoeken of het mogelijk is.