Toen ik opperde dat het kantoor van Buitenlandse Zaken van Thailand, contact kon zoeken met de Amphur van Ngao om een oplossing voor het probleem te vinden, volgde er een stilte aan de andere kant van de telefoon en toen sprak men dat het niet kon. Er zal en moet een handtekening op die akte staan. Er staat nu een handtekening van een ambtenaar erop en er moet een tweede handtekening van een andere ambtenaar ook op staan.
Toen ik opperde dat er toch wel een soort van koeriersdienst bestaat, die dat document tussen Chiang Mai en Ngao kan brengen, volgde weer een stilte en toen sprak men van dat ze dat niet deden. Ook toen ik zei dat de kosten van die koerierdienst voor onze rekening kwam. Ook dat was niet mogelijk.
Dus wordt deze middag het document naar het vertaalbureau gebracht, ik kan het tegen zeven uur ophalen, dan morgenochtend naar Ngao rijden, even een handtekening halen bij een ambtenaar en dan weer terugrijden naar Chiang Mai. Daar lever ik het document weer in, het vertaalbureau levert dat document, ongewijzigd weer in bij Buitenlandse Zaken in Mae Rim en volgende week kan ik dat document weer bij het vertaalbureau ophalen.
Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan, zo is het devies volgens mij bij dat kantoor van Buitenlandse Zaken van Thailand in Mae Rim.
Morgenochtend tegen acht uur naar Ngao, ik wil tegen drie uur weer terug zijn. Dan even wat slapen, eten, op de PC klooien en dan vroeg naar bed, want vrijdag moet ik naar Nong Khai. En dat is dan vijf uur opstaan in de ochtend. Ach, ik ben van de straat, zeg ik maar. Al sjees ik er de komende dagen fluks overheen.
Maar de huwelijksaktes zijn doorgestuurd. Ik kreeg vandaag de faxen van Stephanie, scande die faxen en stuurde die door naar het vertaalbureau.
En wedden dat ik volgende week weer wat anders voorgeschoteld krijgt, wat betreft die overlijdensverklaring......

De worsten uit Chiang Mai, nem moe, heeft Dweil gehaald. En vanmiddag haalde ik 40 rookworsten en een ronde kaas bij Dirk op. Alles ligt nu in de koelkast en ik kan zelf bijna niets meer in de koelkast leggen. Nou, veel lag er ook niet in, want ik ga vrijdag weg.