Is PUR SCHUIM te koop in Thailand?
Moderator: Loempia
- foppo
- Volwaardig lid
Is PUR SCHUIM te koop in Thailand?
Wie weet of Pur-schuim te koop is in Thailand.
Ik wil het gebruiken om de holletjes onder de dakpannen dicht te spuiten met een bolletje schuim.
Omdat de vrouw vindt dat daar teveel vogeltjes onder die dakpannen gaan nestelen en ze teveel poepjes op het terras laten vallen.
Voor mij geen probleem maar vrouwen kijken daar anders tegenaan.....
Ik durf die spuitbussen niet uit Nederland mee te nemen, stel je voor dat er eentje openbarst door de druk in het vliegtuig, dan klapt de hele koffer uit elkaar....
Ik wil het gebruiken om de holletjes onder de dakpannen dicht te spuiten met een bolletje schuim.
Omdat de vrouw vindt dat daar teveel vogeltjes onder die dakpannen gaan nestelen en ze teveel poepjes op het terras laten vallen.
Voor mij geen probleem maar vrouwen kijken daar anders tegenaan.....
Ik durf die spuitbussen niet uit Nederland mee te nemen, stel je voor dat er eentje openbarst door de druk in het vliegtuig, dan klapt de hele koffer uit elkaar....
-
- Volwaardig lid
Re: Is PUR SCHUIM te koop in Thailand?
Ja zijn hier te koop foppo maar duur.
Alleen je idee om daar 'holletjes' mee dicht te spuiten is hoe zal ik het zeggen 'Van de gekke'
Bij de meeste bouwmarkten zijn rollen vezels met alluminium cotting te koop.
Iets wat men daar veel voor gebruikt.
Isolatie of afdichting.
Mocht je het over de onderste rij dakpannen hebben van het dak is daar ook in vele materialen iets voor te krijgen.
Men heeft zelfs botonplankjes of hout zo je wil met die vorm dus golvende lijn die je 'holletjes' dicht maakt.
Ga eens een dagje uit met de vrouw naar een globel of zo zo zal verbaasd staan wat je allemaal ziet.
Alleen je idee om daar 'holletjes' mee dicht te spuiten is hoe zal ik het zeggen 'Van de gekke'
Bij de meeste bouwmarkten zijn rollen vezels met alluminium cotting te koop.
Iets wat men daar veel voor gebruikt.
Isolatie of afdichting.
Mocht je het over de onderste rij dakpannen hebben van het dak is daar ook in vele materialen iets voor te krijgen.
Men heeft zelfs botonplankjes of hout zo je wil met die vorm dus golvende lijn die je 'holletjes' dicht maakt.
Ga eens een dagje uit met de vrouw naar een globel of zo zo zal verbaasd staan wat je allemaal ziet.

De revolutie eet haar eigen kinderen op.
- foppo
- Volwaardig lid
Het gaat inderdaad om de onderste rij.
Ik ben vorige week geweest bij Home-Pro, Global House, Whats a do, en nog een paar.
Ze kijken je aan als of ze water zien branden.
Het enige is een soort kunststof gaas waarvoor ik de onderste rij dakpannen moet verwijderen , de rollen gaas er in leggen en dan de pannen weer terugleggen.
De plankje met golvend profiel heb ik nergen gezien, lijkt me trouwens stug dat deze zouden passen en bovendien lijkt me dat niet erg fraai.
Vandaar dat ik dacht die holletjes gewoon dicht te spuiten maar de volgende keer zal ik nogmaals een poging doen om een alternatief te zoeken.
Overigens snap ik niet waarom dat idee zo gek is, in Nederland wordt Pur schuim gebruikt o.a. voor dit soort toepassingen....
Ik ben vorige week geweest bij Home-Pro, Global House, Whats a do, en nog een paar.
Ze kijken je aan als of ze water zien branden.
Het enige is een soort kunststof gaas waarvoor ik de onderste rij dakpannen moet verwijderen , de rollen gaas er in leggen en dan de pannen weer terugleggen.
De plankje met golvend profiel heb ik nergen gezien, lijkt me trouwens stug dat deze zouden passen en bovendien lijkt me dat niet erg fraai.
Vandaar dat ik dacht die holletjes gewoon dicht te spuiten maar de volgende keer zal ik nogmaals een poging doen om een alternatief te zoeken.
Overigens snap ik niet waarom dat idee zo gek is, in Nederland wordt Pur schuim gebruikt o.a. voor dit soort toepassingen....
-
- Volwaardig lid
Bij een Do Home zijn meerdere materialen te koop foppo.
Je zou ook zelf een 'mal' van een stukje halve meter of zo kunnen maken en die met decouper zaag uit[laten] zagen per lengte a 4 meter door hulp van een zelf gekozen materiaal en dat monteren.
Ietsje meer voorbereiding maar dan is het ook netjes gelijk.
Aluminium 'dekens' met vezelvulling kan ook stroken van snijden en je propt het er tussen goedkoop en makkelijk.
Ik zou zeggen zie foto dat wil je toch niet in het zicht aan je huis. ???
Je zou ook zelf een 'mal' van een stukje halve meter of zo kunnen maken en die met decouper zaag uit[laten] zagen per lengte a 4 meter door hulp van een zelf gekozen materiaal en dat monteren.
Ietsje meer voorbereiding maar dan is het ook netjes gelijk.
Aluminium 'dekens' met vezelvulling kan ook stroken van snijden en je propt het er tussen goedkoop en makkelijk.
Ik zou zeggen zie foto dat wil je toch niet in het zicht aan je huis. ???
-
- Volwaardig lid
Hier zijn het hard plastic strips van 60 lang. Ik heb ze onder het dak. Zal vanavond een foto plakken in dit item.
Haha Hua...niet zo minderwaardig over PUR, hoor.....
Ik heb je als eens uitgelegt hoe wij in nederland omgaan met dit spul....netjes overbodig schuim wegsnijden en daarna afwerken met...zand/cement of gips of whatever....
In nederland de beste uitvinding sinds de magnetron...lijmt,dicht af,isoleerd zowel thermisch als acoustisch,is makkelijk aan te brengen (in nederland met een pistool die ik in th nog niet heb gezien) makkelijk te bewerken,hecht op alles, kan over gestucadoort worden met elk gipsprodukt zoals goudband, heeft geen zuigende werking.....
Kortom: super uitvinding
Heeft eigenlijk maar 1 zwak punt.....muizen.
Ik heb je als eens uitgelegt hoe wij in nederland omgaan met dit spul....netjes overbodig schuim wegsnijden en daarna afwerken met...zand/cement of gips of whatever....
In nederland de beste uitvinding sinds de magnetron...lijmt,dicht af,isoleerd zowel thermisch als acoustisch,is makkelijk aan te brengen (in nederland met een pistool die ik in th nog niet heb gezien) makkelijk te bewerken,hecht op alles, kan over gestucadoort worden met elk gipsprodukt zoals goudband, heeft geen zuigende werking.....
Kortom: super uitvinding
Heeft eigenlijk maar 1 zwak punt.....muizen.
De foto dient slechts ter illustratie dat het ook in thailand doorgedrongen is...
gekocht in/bij Home pro Kumphawapi.
gekocht in/bij Home pro Kumphawapi.
-
- Volwaardig lid

Men spuit er zelfs hele daken aan de binnenzijde mee vol is wel eens een onderwerp over geweest.
Maar blijft ten alle tijden een product wat afgewerkt moet worden of uit het zicht moet zijn.
Nummer twee drie vier et cetera kan ik ook aanvullen en die wonen allemaal OOK in Thailand verzamelnaam 'ongedierte'.
Het zijn zomaar wat opties en meningen voor foppo.
De Thaien moeten nog leren er mee om te gaan......laten we het daarmaar op houdenHua Thale schreef:doe er niet minderwaardig over Hans het is geweldig spul voor veel zaken.
Men spuit er zelfs hele daken aan de binnenzijde mee vol is wel eens een onderwerp over geweest.
Maar blijft ten alle tijden een product wat afgewerkt moet worden of uit het zicht moet zijn.
Nummer twee drie vier et cetera kan ik ook aanvullen en die wonen allemaal OOK in Thailand verzamelnaam 'ongedierte'.
Het zijn zomaar wat opties en meningen voor foppo.

- Ben
- Expat
- brake034
- Expat
Even off topic, hoe heten de bewoners van Thailand nu eigenlijk officieel?hanshu schreef: De Thaien......
Zowel Thaien als Thais wordt door mijn spellingschecker niet goedgekeurd?!
Is het dan echt alleen Thai of Thailand-er??
Thailand-er lijkt me zo een Germanisme?
Sorry voor Thailand-er, als ik het aan elkaar schrijf wordt automatisch "inwoner van Thailand"????
Laatst gewijzigd door brake034 op zondag 08 maart 2015, 14:44, 3 keer totaal gewijzigd.
Marcel
-
- Volwaardig lid
Thailanders brake voor zo ver ik weet net als Nederlanders.
Maar ja dat is zo'n hoop geschrijf.
Maar ja dat is zo'n hoop geschrijf.
-
- Volwaardig lid
Dit is die gegolfde dakstrip.

Zie je wel.....beetje PUR..stripje erover heen...kat in het bakje.prajak schreef:Dit is die gegolfde dakstrip.
Zo werk je het dus af,Hua