Het was als god in 'Thailand' maar nu als discipel

Moderator: Loempia
Dan moet je de topic "Belastingen, moet ik iets opzij leggen van mijn AOW?" nog eens bekijken, daar heb ik een reactie geplaatst die het antwoord is op je vraag:elst99 schreef:Nou begrijp ik iets niet Ruud, je hebt geen volledige AOW en een pensioen(tje) geen eigen huis? Klaagt dat je buikriem moet aantrekken en dan ook nog IB betalen? Of is het terugvraag, maar van wat dan?
Ik leef(de) niet boven mijn stand maar wordt door de omstandigheden boven die stand getild!hanshu schreef:Welke maat broekriem hebben we het hier over Ruudje??
Vooralsnog geef je na deze aktie nog steeds bijna 3 x zoveel uit als ik daarginds....
Maar ik heb ook geen broekriem nodig want alles blijft vanzelf op zn plek.
Leef je soms een beetje boven je stand daar?
Die berekening heb ik hier ook al eens vermeld maar goed, hoe ouder hoe meer vergeetachtig dus:elst99 schreef:Ja dat begrijp ik wel, maar invullen van IB niet, als je ook geen teruggaaf hebt. Heb je teveel teruggaaf gehad de laatste jaren?
Hoe kom je dan bij die 2650€?
Nou, het is nog wat meer dan € 2000 per maand netto, ongeveer modaal, maar als ik het huis hier verkoop kan ik alle financiële verplichtingen aflossen en dat geeft alweer lucht. Bovendien ontvang ik in Nederland dan in ieder geval weer kinderbijslag en kan mijn vrouw bij één van haar vriendinnen gaan werken in een Thai massagesalon. De één heeft er net eentje geopend in Arnhem, de ander had al een zaak in Arnhem en heeft net haar filiaal in Doetinchem geopend.elst99 schreef:Ruud als je 2000€ p.m. hebt aan inkomen, nog financiële verplichtingen in Nederland en hypotheek en lening op je auto, als ik het allemaal goed gelezen heb, zou ik me toch maar is achter de oren krabben!
Zou het remigreren maar gauw vergeten, voor subsidies heb je dan misschien net te veel en dan wordt het armoede.
Prajac...vers van de pers ter info gemeente zandvoort:afvalstoffen heffing:248.- rioollrecht:198,40 hondenbelasting 1 hond:78,80 Komt nog OZB bij natuurlijk afhankelijk waarde woning vlg gemeente. Daar gaat voor velen het vakantiegeld in.prajak schreef:Duur of niet, ik blijf hier.
Als ik kijk wat je in Nederland betaalt aan doortrekgelden omdat je een plas doet; hier betaal ik daarvoor helemaal niks of ik moet die 4 x per jaar 700 baht voor de str@ntzuiger tellen. Dan kom ik op, o jee, wat doet de neuro, zeg 6 neuro en centen per maand.
Het huisvuil kost hier 20 baht per maand, in Nederland ... geen idee. Zal in de gemeentelijke heffingen zitten.
Over mijn bedrijfspensioen betaal ik nog steeds nul belasting. De motorrijtuigenbelasting voor mijn Honda is 100 baht per jaar en in Nederland...? En ik hoor wel eens dat je in Nederland per automobilist een politiepersoon hebt die al gaat schrijven voor je instapt.....
En hier is de zon gratis. Bij jullie in Nederland ook? Laat Rutte dat niet horen want je krijgt gegarandeerd daar ook nog een heffing over....