Heel goedkoop eten

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Heel goedkoop eten

#16 Bericht door elst99 » maandag 02 maart 2015, 11:03

Hebben jullie ook de inflatie bekeken? Het is dus niet alleen het koersverschil. Maar ook alle levensbehoeften zijn duurder geworden!
Het was als god in 'Thailand' maar nu als discipel ;)
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

hanshu

#17 Bericht door hanshu » maandag 02 maart 2015, 11:20

Als je een bahtje per euro inlevert en je investeringen in de 40+ tijd hebt gedaan dan kun je denk ik rustig achterover leunen.
Dan heb je het goed gedaan...(achteraf)

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#18 Bericht door elst99 » maandag 02 maart 2015, 11:25

Investeringen niet met leningen gedaan zijn, dan heb je gelijk?

RuudThai
Expat
Expat

#19 Bericht door RuudThai » maandag 02 maart 2015, 18:32

elst99 schreef:Nou begrijp ik iets niet Ruud, je hebt geen volledige AOW en een pensioen(tje) geen eigen huis? Klaagt dat je buikriem moet aantrekken en dan ook nog IB betalen? Of is het terugvraag, maar van wat dan?
Dan moet je de topic "Belastingen, moet ik iets opzij leggen van mijn AOW?" nog eens bekijken, daar heb ik een reactie geplaatst die het antwoord is op je vraag:
"Aangezien ik vanaf dit jaar ook geen arbeidsheffingskorting voor mijn vrouw meer terugkrijg à € 1100 moet ik dankzij kabinet Rutte II per jaar een € 2650 netto inleveren = bijna 10 % van mijn netto inkomen.
Gevoegd bij de slechte koers van de euro en de stijgende prijzen van de 1e levensbehoeften hier moet je toch wel een veer laten en de broekriem aanhalen!"

Zie http://thailandforum.nl/viewtopic.php?f ... 5&start=30
Weet je het weer? :idea: [|)

hanshu

#20 Bericht door hanshu » maandag 02 maart 2015, 19:30

Welke maat broekriem hebben we het hier over Ruudje??
Vooralsnog geef je na deze aktie nog steeds bijna 3 x zoveel uit als ik daarginds....
Maar ik heb ook geen broekriem nodig want alles blijft vanzelf op zn plek.
Leef je soms een beetje boven je stand daar?

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#21 Bericht door elst99 » maandag 02 maart 2015, 19:33

Ja dat begrijp ik wel, maar invullen van IB niet, als je ook geen teruggaaf hebt. Heb je teveel teruggaaf gehad de laatste jaren?
Hoe kom je dan bij die 2650€?

RuudThai
Expat
Expat

#22 Bericht door RuudThai » dinsdag 03 maart 2015, 05:47

hanshu schreef:Welke maat broekriem hebben we het hier over Ruudje??
Vooralsnog geef je na deze aktie nog steeds bijna 3 x zoveel uit als ik daarginds....
Maar ik heb ook geen broekriem nodig want alles blijft vanzelf op zn plek.
Leef je soms een beetje boven je stand daar?
Ik leef(de) niet boven mijn stand maar wordt door de omstandigheden boven die stand getild!
Toen ik begin 2010 dit huis kocht met een hypotheek stond de euro op 48. In juli gingen we er wonen en de koers was gezakt naar 45. Hypotheek bleef betaalbaar. Maar ik had nooit verwacht dat de koers zou dalen tot 35.
Misschien lijkt het of ik 3 x zoveel uitgeef als jou maar ik heb nog een financiële verplichting in Nederland, een hypotheek en een autolening hier plus nog een andere financiële verplichting hier. De vaste lasten zijn dus al hoog en kunnen niet worden verlaagd. Dan moet je het in iets anders zoeken wat bij ons een bezuiniging op het eten en drinken is geworden plus uitstel van sommige uitgaven op vervangings- en onderhoudsgebied.

En we willen nog steeds dit huis verkopen, terug naar ons eerste huis in het geboortedorp van mijn vrouw, dat even een flinke onderhoudsbeurt laten geven en dan terug naar Nederland.

dutch
Expat
Expat

#23 Bericht door dutch » dinsdag 03 maart 2015, 06:12

Het is maar goed dat je ambtenaar was (van burgerlijke stand??) en geen financiele (zakelijke) verantwoordelijkheid droeg.Zoals jij een en ander uitlegt,zou ik zelfs nog niet verhuizen binnen mijn Nederlandse woonplaats .
Na deze uitleg worden mij heel wat zaken duidelijker,inclusief je politieke voorkeuren.
Absoluut niet neerbuigend bedoeld,dat wil ik extra benadrukken.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

RuudThai
Expat
Expat

#24 Bericht door RuudThai » dinsdag 03 maart 2015, 06:25

elst99 schreef:Ja dat begrijp ik wel, maar invullen van IB niet, als je ook geen teruggaaf hebt. Heb je teveel teruggaaf gehad de laatste jaren?
Hoe kom je dan bij die 2650€?
Die berekening heb ik hier ook al eens vermeld maar goed, hoe ouder hoe meer vergeetachtig dus:
- AOW: loonheffing verhoogd van € 62,17 in 2014 naar € 101,75 in 2015;
- ABP-pensioen: loonheffing verhoogd van € 15,17 in 2014 naar € 104,42 in 2015;
- Heffingskorting (of hoe dat ook heet) echtgenote: teruggave via belastingaangifte over 2013 in 2014 (behandeld als binnenlands belastingplichtige) ontvangen € 1099, zal dit jaar ook nog kunnen over 2014 maar doordat je vanaf 2015 niet meer kunt opteren voor behandeling als binnenlands belastingplichtige verdwijnt deze teruggave.
De loonheffingsverhoging kost mij dus jaarlijks afgerond € 1550 plus die zeg € 1100 teruggave-inlevering is € 2650 oftewel ruim € 220 per maand.
Dit geldt dus voor AOW- en pensioengerechtigden in het buitenland, voor 'binnenlanders' is het allemaal minder ingrijpend.
Ach, wij tellen toch niet mee in het buitenland, we mogen zelfs niet eens invloed uitoefenen op de samenstelling van de Eerste Kamer bij de komende verkiezingen..... [|( :evil:

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#25 Bericht door prajak » dinsdag 03 maart 2015, 07:32

Duur of niet, ik blijf hier.

Als ik kijk wat je in Nederland betaalt aan doortrekgelden omdat je een plas doet; hier betaal ik daarvoor helemaal niks of ik moet die 4 x per jaar 700 baht voor de str@ntzuiger tellen. Dan kom ik op, o jee, wat doet de neuro, zeg 6 neuro en centen per maand.

Het huisvuil kost hier 20 baht per maand, in Nederland ... geen idee. Zal in de gemeentelijke heffingen zitten.

Over mijn bedrijfspensioen betaal ik nog steeds nul belasting. De motorrijtuigenbelasting voor mijn Honda is 100 baht per jaar en in Nederland...? En ik hoor wel eens dat je in Nederland per automobilist een politiepersoon hebt die al gaat schrijven voor je instapt.....

En hier is de zon gratis. Bij jullie in Nederland ook? Laat Rutte dat niet horen want je krijgt gegarandeerd daar ook nog een heffing over.... :giggle2:

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#26 Bericht door elst99 » dinsdag 03 maart 2015, 08:04

Ruud als je 2000€ p.m. hebt aan inkomen, nog financiële verplichtingen in Nederland en hypotheek en lening op je auto, als ik het allemaal goed gelezen heb, zou ik me toch maar is achter de oren krabben!
Zou het remigreren maar gauw vergeten, voor subsidies heb je dan misschien net te veel en dan wordt het armoede.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#27 Bericht door elst99 » dinsdag 03 maart 2015, 08:07

Prajak het legen van de grijze container (restvuil) kost in Elst 9.95€ en de groene 5.75€ nu kun je dat in de winter om de veertien dagen legen maar in de zomer kan dat niet.

RuudThai
Expat
Expat

#28 Bericht door RuudThai » dinsdag 03 maart 2015, 08:19

elst99 schreef:Ruud als je 2000€ p.m. hebt aan inkomen, nog financiële verplichtingen in Nederland en hypotheek en lening op je auto, als ik het allemaal goed gelezen heb, zou ik me toch maar is achter de oren krabben!
Zou het remigreren maar gauw vergeten, voor subsidies heb je dan misschien net te veel en dan wordt het armoede.
Nou, het is nog wat meer dan € 2000 per maand netto, ongeveer modaal, maar als ik het huis hier verkoop kan ik alle financiële verplichtingen aflossen en dat geeft alweer lucht. Bovendien ontvang ik in Nederland dan in ieder geval weer kinderbijslag en kan mijn vrouw bij één van haar vriendinnen gaan werken in een Thai massagesalon. De één heeft er net eentje geopend in Arnhem, de ander had al een zaak in Arnhem en heeft net haar filiaal in Doetinchem geopend.
Het zijn beide nette salons maar het schijnt dat een enkele masseuse wel eens een privé-klantje heeft.... ;) .
Maar daar weten sommige forumleden ook wel het één en ander van af!

hanshu

#29 Bericht door hanshu » dinsdag 03 maart 2015, 08:22

prajak schreef:Duur of niet, ik blijf hier.

Als ik kijk wat je in Nederland betaalt aan doortrekgelden omdat je een plas doet; hier betaal ik daarvoor helemaal niks of ik moet die 4 x per jaar 700 baht voor de str@ntzuiger tellen. Dan kom ik op, o jee, wat doet de neuro, zeg 6 neuro en centen per maand.

Het huisvuil kost hier 20 baht per maand, in Nederland ... geen idee. Zal in de gemeentelijke heffingen zitten.

Over mijn bedrijfspensioen betaal ik nog steeds nul belasting. De motorrijtuigenbelasting voor mijn Honda is 100 baht per jaar en in Nederland...? En ik hoor wel eens dat je in Nederland per automobilist een politiepersoon hebt die al gaat schrijven voor je instapt.....

En hier is de zon gratis. Bij jullie in Nederland ook? Laat Rutte dat niet horen want je krijgt gegarandeerd daar ook nog een heffing over.... :giggle2:
Prajac...vers van de pers ter info gemeente zandvoort:afvalstoffen heffing:248.- rioollrecht:198,40 hondenbelasting 1 hond:78,80 Komt nog OZB bij natuurlijk afhankelijk waarde woning vlg gemeente. Daar gaat voor velen het vakantiegeld in.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#30 Bericht door elst99 » dinsdag 03 maart 2015, 08:57

Afvalstoffenheffing ja dat klopt maar, dan nog extra voor leging containers hier.

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”