Registratie niet-ingezetenen

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Registratie niet-ingezetenen

#1 Bericht door prajak » maandag 23 februari 2015, 16:54

Ik schreef in een item dat ik me heb aangemeld bij mijnoverheid punt nl net als Trangerkuda.

Ik lees dat Big Bro direct gegevens uitspuugt en zie een oud adres; het adres dat ik heb opgegeven toen ik tegen 1 maart 2002 uit Weert emigreerde naar Thailand. Toen woonde ik Prajak Road Nongkhai en nu snap je mijn forumnaam want er was al een Erik.

Ik vraag hoe ik dat adres kan wijzigen. En krijg netjes antwoord al klopt een zin niet helemaal, het loopt niet.....

==

Hieronder volgt een reactie op uw e-mail, waarin u aangeeft dat u 13 jaar in Thailand woont. U heeft ontdekt dat er fouten staan inzake uw gegevens bij MijnOverheid en u wilt deze wijzigen.

Sinds 6 januari 2014 kunnen niet-ingezetenen zich inschrijven in de Registratie Niet-Ingezetenen (RNI) bij inschrijfvoorzieningen bij 18 gemeenten in Nederland. Dit zijn Alkmaar, Almelo, Amsterdam, Breda, Den Haag, Doetinchem, Eindhoven, Groningen, Goes, Heerlen, Leeuwarden, Leiden, Nijmegen, Rotterdam, Terneuzen, Utrecht, Venlo en Zwolle.

Niet-ingezetenen dienen zich voor inschrijving in persoon melden met een geldig legitimatiebewijs. Zij dienen ook hun woonadres in het land van herkomst aanleveren. Bij inschrijving aan het loket ontvangen niet-ingezetenen direct hun toegekende burgerservicenummer (BSN) en een afschrift van de opgenomen persoonsgegevens. De inschrijving is gratis.

U kunt een RNI-gemeente vragen voor meer informatie over de mogelijkheid tot het wijzigen van uw gegevens. Hieronder vindt u een link met een overzicht van gemeenten en hun contactgegevens:

http://almanak.overheid.nl/categorie/2/Gemeenten_A-Z/

==

Nu ben ik niet van plan naar NL te reizen. Ik heb al een BSN en wil toch juiste gegevens in het systeem. Maar wie kan me vertellen, mogelijk Ruudthai, WAAR mijn gegevens geadministreerd worden?

hanshu

Re: Registratie niet-ingezetenen

#2 Bericht door hanshu » maandag 23 februari 2015, 17:10

Ik heb geen idee...maar dat ze bij jouw aankomst al meteen een straat naar je genoemd hebben daar heb ik niet van terug.... :o

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#3 Bericht door prajak » maandag 23 februari 2015, 17:52

Kijk, Hanshu, verschil mot er wezen! En ik heb er niks voor betaald. En om het verhaal even af te maken, in Udon Thani is er ook een Thanon Prajak en een Nong Prajak Plezier Park!

Waardering alom. :giggle:

hanshu

#4 Bericht door hanshu » maandag 23 februari 2015, 19:00

ja... dat was inmiddels al bekent...ik dacht nog: waar ken ik die van...... :crazy:

hanshu

#5 Bericht door hanshu » maandag 23 februari 2015, 19:02

Terug on-topic maar weer...

brake034
Expat
Expat

#6 Bericht door brake034 » dinsdag 24 februari 2015, 02:48

Het topic had ik al eens aangesneden; viewtopic.php?f=20&t=823548

De gemeente Den Haag heeft een immigratie desk, daar worden ook de emigraties geadministreerd.
Daar kun je je telefonisch melden en de gegevens laten wijzigen, toen ik belde was het spul net overgegaan naar het RNI systeem en was e.e.a. nog erg onduidelijk........
Marcel

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#7 Bericht door prajak » dinsdag 24 februari 2015, 03:53

Dank. Ga een email maken. Telefonisch mijn adres doorgeven is vragen om problemen.....

RuudThai
Expat
Expat

#8 Bericht door RuudThai » dinsdag 24 februari 2015, 05:57

Dit is een nieuwe administratie die ik dus niet ken uit de tijd dat ik daar nog werkzaam was. Ook wat ik erover heb gelezen maakt mij niet duidelijk wat de mogelijkheden zijn. Ik ben er tenslotte al een jaar of 12 uit en dan kun je de wet- en regelgeving wel volgen maar circulaires met uitvoeringsoekazes zie je niet meer en die zijn juist erg belangrijk.

Ik heb even bij mijn RNI-gegevens gekeken en ook daar staat alleen het adres dat ik destijds bij mijn vertrek naar Thailand heb doorgegeven. Ik weet niet of men dat mag wijzigen in het nieuwe adres. Op het moment nl. dat je Nederland verlaat en je uitschrijft worden je gegevens bevroren en mogen niet meer worden gemuteerd. Maar dat is in de gewone BPR en wat de RNI betreft, dat weet ik dus niet.

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”