Het verslag van Printen van vandaag deed mij herinneren aan een magisch monniken moment van een aantal jaren geleden in een tempel in Chiang Mai. Bij ons bezoek aan Chiang Mai een paar jaar geleden stond mijn vrouw erop dat we een bezoek gingen brengen aan Wat Pan Sao waar een beroemde monnik zit/woont/mediteert die water in steen kan veranderen. Vele Thai komen/kwamen(?) hier op af en geloven heilig in wat zij daar zien. Na de nodige gebeden en offers worden de gelovigen doorgaans besprenkeld met water uit zo'n kwast. Bij deze monnik gaat het anders, na het dopen van de kwast in het water wordt je ook besprenkeld met hele kleine gekleurde steentjes die door alle gelovigen worden verzameld en meegenomen.
Mijn vrouw, goed geschoold en niet van eenvoudige komaf, gelooft wat zij heeft gezien en heeft veel steentje verzameld en mee naar Nederland genomen waar zij een speciaal plekje hebben gekregen op onze Boeddha tafel. Ze is ervan overtuigd dat het waar is wat zij heeft gezien en wist mij destijds te vertellen dat sommige stenen zelfs groter kunnen worden.
Nu heb ik met mijn blik destijds het spel gadegeslagen en heb gezien hoe het werkt maar ik wil het oprechte geloof van mijn vrouw niet beschadigen, dit in brede zin. Nu ben ik eigenlijk benieuwd of er leden zijn die ook wonderen van de monniken hebben meegemaakt.
Monnik in hete olie:
Link naar bericht van Printen:
viewtopic.php?f=24&t=823229&start=285

Als je merkt dat je op een dood paard rijdt, kom er dan vanaf.