Deze link gaat daarover:
http://www.bangkokpost.com/news/general ... foreigners van vandaag de 15e.
De baas van de Thonglor politie heeft zijn personeel opdracht te geven niet meer naar volstrekte willekeur toeristen op Sukhumwit naar papieren te vragen, te fouilleren en OP STRAAT urinetesten af te nemen.
Kwam dat dan voor?
Ogenschijnlijk wel en de achtergrond lijkt duidelijk: een lege kontzak.
De regel luidt nu dat alleen mensen die zich verdacht gedragen naar papieren mag worden gevraagd. Fouilleren mag alleen als er 2 politiemensen van zekere rang aanwezig zijn (kent iedereen die rangtekens? Ik niet hoor...) en een plas afnemen voor een drugstest mag alleen IN het bureau.
Daarmee wil men vertrouwen winnen. O, nog een laatste opdracht: LACHEN naar toeristen doet goed. Want hoe luidt dat gezegde ook weer? Wie een lach doet, een lach ontmoet? Hum, het luidt iets anders maar de bedoeling is duidelijk.
Ben benieuwd.
Geen 'toeristje pesten' meer op Sukhumwit
Moderator: Loempia
-
- Volwaardig lid
- Ben
- Expat
Re: Geen 'toeristje pesten' meer op Sukhumwit
prajak schreef:Deze link gaat daarover:
http://www.bangkokpost.com/news/general ... foreigners van vandaag de 15e.
De baas van de Thonglor politie heeft zijn personeel opdracht te geven niet meer naar volstrekte willekeur toeristen op Sukhumwit naar papieren te vragen, te fouilleren en OP STRAAT urinetesten af te nemen.
Kwam dat dan voor?
Ogenschijnlijk wel en de achtergrond lijkt duidelijk: een lege kontzak.
De regel luidt nu dat alleen mensen die zich verdacht gedragen naar papieren mag worden gevraagd. Fouilleren mag alleen als er 2 politiemensen van zekere rang aanwezig zijn (kent iedereen die rangtekens? Ik niet hoor...) en een plas afnemen voor een drugstest mag alleen IN het bureau.
Daarmee wil men vertrouwen winnen. O, nog een laatste opdracht: LACHEN naar toeristen doet goed. Want hoe luidt dat gezegde ook weer? Wie een lach doet, een lach ontmoet? Hum, het luidt iets anders maar de bedoeling is duidelijk.
Ben benieuwd.
“I have told my men to speak like diplomats when they engage in conversations with people. They are asked to speak kindly, without any aggression,” he said.

Het heeft in elk geval geresulteerd dat er nu ongewapende soldaten rondlopen .
Dat is het antwoordt van Praytuh aan de politie .
Nu nog te taxie maffia !
-
- Standaard Lid
Thailand valt niet in een paar jaar te veranderen, Maar dat er nu een aantal mensen op posities zitten die in iedergeval vooruit willen is alleen maar toe te juichen.
-
- Volwaardig lid
Nooit meegemaakt dat ik door een agent incorrect bejegend ben in Thailand. Ook niet voordat ik Mevrouw Duncan leerde kennen. Vraag me dan ook af wat voor soort toerist er wordt aangesproken. Misschien het luidruchtige, mouwloze hemdje, plakplaatjes en te korte broek dragende type met een overduidelijke alcoholgeur? 

-
- Volwaardig lid
nu afgelopen jaar was ik in bangkok mijn zoon
was op vakantie met zijn 2 zwagers en vriendinnen
en zijn vriendin.
nu kwamen van een zijstraat van sukhumvit ten hoogte van soi 19
waren wezen eten in eens een agent met bij rijder rijden op de stoep
ok zeg ik nog kijk dit is thjailand nu van de andere kant ook een paar agenten op
motor fiets .en de gene die voor liep werd aan gehouden en gevraagd naar zijn paspoort.
even ter info niet dronken .ja er was met een valse credit kaart betaald in
restaurant en hij leek er op.
nu mijn vrouw wij liepen achter hem in het thais luister wij hebben contant betaald
tegen de agenten en dit is mijn familie hij moest paspoort tonen.verder werd er
aan niemand paspoort gevraagd .had ik ook niet op zak maar goed er werd gezegd
o sorry een misverstand .denk dat ze hem zagen met vriendin lopen en dachten o
die zullen we eens aan houden? maar goed dan met 6 agenten allen op de motor fiets
was op vakantie met zijn 2 zwagers en vriendinnen
en zijn vriendin.
nu kwamen van een zijstraat van sukhumvit ten hoogte van soi 19
waren wezen eten in eens een agent met bij rijder rijden op de stoep
ok zeg ik nog kijk dit is thjailand nu van de andere kant ook een paar agenten op
motor fiets .en de gene die voor liep werd aan gehouden en gevraagd naar zijn paspoort.
even ter info niet dronken .ja er was met een valse credit kaart betaald in
restaurant en hij leek er op.
nu mijn vrouw wij liepen achter hem in het thais luister wij hebben contant betaald
tegen de agenten en dit is mijn familie hij moest paspoort tonen.verder werd er
aan niemand paspoort gevraagd .had ik ook niet op zak maar goed er werd gezegd
o sorry een misverstand .denk dat ze hem zagen met vriendin lopen en dachten o
die zullen we eens aan houden? maar goed dan met 6 agenten allen op de motor fiets
-
- Volwaardig lid
Allereerst dit er is ook Thessakit éen soort stadswacht. De daarmee onbekende toerist kent het verschil tussen hen en de echte agent echt niet. Eigenlijk weet ik niet of die buiten BKK ook bestaan.
Dat vooroordeel in die buurt denk soi Cowboz lopen vrijwel uitsluitend van dat als zodanig geklede toeristen rond. En vele 1000en Indiers en Gulfies (arabs), vooral de Indiers schijnen het nog al eens te moeten ontgelden.
De commissaris die dit instigeerde is al overgeplaatst naar een provinciaal gat. MAAR deze khet´Thonglor, dat is net oost van Asoke en noord van Sukhumvit, staat al jaren bekend om beboeten van toeristen om allerlei klein grut zoals spugen of cigarettepeukjes weggooien hoewel er nergens een prullebak staat. Ook het Ekamai busstation is berucht om navlooien van bagage van aldaar aankomende mensen die zo stom waren niet al eerder op de BTS over te stappen.
Maar wat deze buurt ook teistert zijn de vele drugaanbieders, prossies uit andere landen etc. Daartegen optreden zou niet misstaan.
Overigens is de hele actie tegen opgezet door enkele bareigenaren van soi Cowboy, die hun ouwe contacten met de politie yagen verdwijnen.
Dat vooroordeel in die buurt denk soi Cowboz lopen vrijwel uitsluitend van dat als zodanig geklede toeristen rond. En vele 1000en Indiers en Gulfies (arabs), vooral de Indiers schijnen het nog al eens te moeten ontgelden.
De commissaris die dit instigeerde is al overgeplaatst naar een provinciaal gat. MAAR deze khet´Thonglor, dat is net oost van Asoke en noord van Sukhumvit, staat al jaren bekend om beboeten van toeristen om allerlei klein grut zoals spugen of cigarettepeukjes weggooien hoewel er nergens een prullebak staat. Ook het Ekamai busstation is berucht om navlooien van bagage van aldaar aankomende mensen die zo stom waren niet al eerder op de BTS over te stappen.
Maar wat deze buurt ook teistert zijn de vele drugaanbieders, prossies uit andere landen etc. Daartegen optreden zou niet misstaan.
Overigens is de hele actie tegen opgezet door enkele bareigenaren van soi Cowboy, die hun ouwe contacten met de politie yagen verdwijnen.