Het Noorden van Thailand, een perfecte regio om in te wonen

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
printen44
Expat
Expat

Re: Het Noorden van Thailand, een perfecte regio om in te wo

#286 Bericht door printen44 » vrijdag 06 februari 2015, 14:50

Daarom ben ik een verstokte vrijgezel en heb ik een prima huishoudster, die ik hoog in het vaandel heb zitten. Voor geen goud wil ik haar kwijt.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#287 Bericht door prajak » vrijdag 06 februari 2015, 16:17

Printen Kees heeft gelijk. Ewell (zo spreekt Kai haar naam uit) is de degelijkheid zelve en een correct en lief mens. Goud waard. Het was een plezier haar te ontmoeten in Kees zijn woonst.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#288 Bericht door elst99 » vrijdag 06 februari 2015, 16:33

Zal er ook geen kwaad woord over zeggen, wat ik bedoelde is, dat hij van een pan erwtensoep maken, een dag moet uitrusten ;) :roll:
Of hij een verstokte vrijgezel is of een andere relatie, interesseert me niet, ieder zijn leven.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#289 Bericht door prajak » vrijdag 06 februari 2015, 16:39

Tja, Elst99, we hebben niet allemaal de zelfde Ausdauer.

En vrouwen hebben nu eenmaal meer Ausdauer dan mannen als het om soep koken gaat want vrouwen stoppen daar liefde in. Wij mannen zien soep alleen maar om op te .....

printen44
Expat
Expat

#290 Bericht door printen44 » zaterdag 07 februari 2015, 10:35

Mijn huis wordt bijna een opslaghuis. Langs het huis staan spullen die Frans aan Dweil heeft gegeven. Die gaan naar de "kilo", de voddenman. In de reserve slaapkamer staan spullen opgeslagen die Dweil meeneemt naar Phayao. Dat regelt Dweil morgen en overmorgen, want morgen gaat ze naar Phayao. Ze regelt daar een pick-up die alles komt ophalen.

Frans heeft voor zijn huis wat nieuwe spullen gekocht en neemt dus niet alles mee. In Nederland hebben we een "kraakwagen", maar hier is het de voddenman. Die sleept alles mee. En Dweil krijgt er nog een leuk bedragje voor.

Voor mij is er ook iets. Frans neemt niet al zijn bestek mee, pollepels, messen, vorken etc. Dat kreeg ik. Nou, die zijn nooit weg, want ik heb in een vlaag van waanzin, bestek in Thailand gekocht, die lekker goedkoop was. Nou, dan weet je het wel. Ik noem het "Uri Geller" bestek. Dat bestek trekt al krom als je er naar kijkt. Dat bestek van mij gaat ook naar de "Kilo".

Wat ik zo in de Bangkok Post lees, is dat de militairen het nu op de "rode shirts" hebben gemunt. Sommige van hun moeten zich bij de militairen melden voor "attitude adjustment", wat dat ook moge zijn. En langzaam maar zeker worden de touwtjes strakker aangehaald. Een minister heeft gisteren gezegd dat in januari 2016 waarschijnlijk verkiezingen kunnen worden gehouden. Maar of dat zal gebeuren, nou Pasen en Pinksteren vallen niet in dezelfde maand, dus..... De militairen zitten stevig in het zadel, kunnen weinig kritiek verdragen en die nieuwe Grondwet zal redelijk lang op zich laten wachten.

Moet er wel bij vermelden dat wij, buitenlanders, weinig van een militaire junta merken in ons dagelijks leven.

printen44
Expat
Expat

#291 Bericht door printen44 » zondag 08 februari 2015, 10:09

Frans heeft vanmiddag de laatste spullen uit het huis gehaald. Hij slaapt nu in zijn nieuwe woning, maar zal nog wel een paar keer hier langs komen om alles echt op te ruimen en schoon te maken. Dweil zal hem daarbij een helpende hand toesteken. Dweil zal schoonmaken en Frans zal de boorgaatjes etc in de muren weer opvullen en ook, indien nodig, repareren, als iets kapot is. Eind deze maand is Frans definitief vertrokken.

Dweil is vanmorgen naar Phayao vertrokken. Normaal beng ik haar naar het busstation, maar deze keer ging ze met een busje naar de Wararot markt. Daarna ging ze van die markt naar het busstation. Ik weet niet wanneer ze weer terugkomt, maar dat zal donderdag of vrijdag wel zijn.

Vanavond twee wedstrijden van de Ere-Divisie, Feyenoord tegen Cambuur en Go Ahead Eagles tegen Ajax. De een om half zeven en de ander om half negen. Ik kijk alleen naar Feyenoord. Want Ajax dat is niks meer. :D

http://www.youtube.com/watch?v=NM9VqVEq2aw

Morgen ga ik naar Ngao, om Johan en Pim daar te bezoeken. Die kijken met verlangen naar mijn komst uit, want ik neem wat erwtensoep mee. Alleen Pim en Johan eten die soep, de rest van de Thais aldaar, kunnen het niet door hun keel krijgen.

Als ik vroeg genoeg thuis ben, komt er morgen een bericht van mij, anders wordt het dinsdag.

printen44
Expat
Expat

#292 Bericht door printen44 » maandag 09 februari 2015, 14:26

Vandaag dus naar Ngao, 200km heen en ook weer 200km terug. Een bezoek aan Johan en ook aan Pim. Dat zijn vrienden van me en ik kende ze toen ik nog in Ngao woonde. Allebei getrouwd met een Thaise echtgenote.

Uiteraard lekker zitten babbelen en we gingen eten in een splinternieuw restaurant in Ngao. Het bleek een "soeptent"te zijn. De soep was redelijk, maar niet om over naar huis te schrijven. De prijs was er ook naar, 40 baht voor een "soeppie".

Wat me wel opviel van en naar Ngao rijden dat er een paar controles waren, waarbij zowel de politie als de militairen aanwezig waren. Meer dan twintig man en aan allebei de kanten van de weg. Veel pick-ups, vrachtwagens en auto's moesten aan de kant. En elke keer stond er een file. Ik kon alle vier keren gewoon doorrijden. Maar ja, ik heb dan een onschuldig gezicht, dat vertrouwen uitstraalt. Met het nodige grijze haar en rimpels. :D

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#293 Bericht door prajak » maandag 09 februari 2015, 15:39

Dan heeft men een bepaald persoon verwacht die men wil vangen en dan denkt men dat die persoon over de grote weg gaat. Alsof de tamtam niet werkt in dit land.

Wij hebben hier geen militairen meer. Direct na de coup stonden die er ook, de 'spuit' klaar, en samen met de politie controleerde men voertuigen en papieren. Nu is er alleen politie op de wegen en op de rivier varen kustwacht en marine op zoek naar drugssmokkelaars.

Ik mag altijd doorrijden; de farang met de oranje koffer is genoegzaam bekend bij de lokale hermandad. Het is rustig in Nongkhai.

printen44
Expat
Expat

#294 Bericht door printen44 » dinsdag 10 februari 2015, 11:35

Dweil is een paar dagen naar Phayao, dus moet ik afwassen, het bed opmaken, de vloer aanvegen en een mop er over laten gaan, kortom, ik ben huishoudelijk bezig in de ochtend. Dat is niet vreemd voor mij, want in Nederland woonde ik meer als achttien jaar alleen. Toen mijn vader stierf, kocht ik een huis en kwam mijn moeder bij mij inwonen. Die deed toen het huishouden, maar als ze een paar weken naar Namibia naar mijn zus was, deed ik ook alles zelf.

Frans kwam met Chan, zijn vriendin Emmy, haar vriend Hans op visite. Emmy en Hans gaan morgen weer terug nar Nederland en kwamen afscheid nemen. Het was een gezellige middag en ik wenste Emmy en Hans een prettige terugvlucht. Morgenochtend vliegen ze om zes uur in de ochtend vanaf Chiang Mai, via Bangkok, naar Nederland.

Een leuk bericht kreeg ik. Mijn broer Mario en mijn schoonzus Marianne komen op bezoek. Twee weken maar. Ze komen samen met een nicht van Johan uit Ngao. Even een tussendoortje naar Thailand. Uiteraard wordt Johan bezocht, want ook met Johan, zijn Mario en Marianne goed bevriend. De nicht van Johan had Johan al opgebeld en die was heel erg blij dat ze komen.

Vanavond eet ik de laatste erwtensoep op. De bak soep lag in de diepvries, dus nog prima om op te eten. Volgend jaar maak ik weer erwtensoep, als het hier koud wordt.

printen44
Expat
Expat

#295 Bericht door printen44 » woensdag 11 februari 2015, 10:01

Een hele rustige dag in het straatje "De laatste avondzon". Dweil kwam tegen twee uur weer thuis. Ze was op de brommer en kwam van het busstation. Waarschijnlijk heeft ze daar har brommer gestald. Normaal breng en haal ik haar naar en van het busstation.

Het was rustig dus kon ik op mijn tijd Thai-visa.com lezen. Een er was een leuk bericht op die site. Het gaat over een monnik die in een pan olie zit, waaronder een fikse vuur brandt. Kijk maar naar de foto:

Afbeelding

Hier zit die monnik, die de titel van "Magical Monk" heeft in die pan met olie. Het lijkt of hij geen last heeft van die kokende olie en hij zit in meditatie. Zo lijkt het. Maar zijn er andere krachten bezig?

Jessada Denduangboripant van de Chulalongkorn Universiteit denkt dat ze het weet. "Meet eens de temperatuur van die olie". Kijk maar naar de olie" zeg ze. "Het lijkt of die olie niet borrelt, en de pan heeft een eigenaardige vorm, waarschijnlijk een pan met dubbele wanden, zodat er geen hitte bij de olie komt". "Ook wordt de olie niet warm, als je dan nog een flinke scheut water in de olie doet. Die olie drijft op het water, dat water wordt misschien wel warm, maar geeft die warmte niet af aan de olie".

Ja, en zo kan ik het zelfs een tijdje uit houden in die olie en de titel krijgen van "Magic Kees". :D

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#296 Bericht door prajak » woensdag 11 februari 2015, 10:19

Nou Magic Kees, ik zou me toch niks op mijn gemak voelen met mijn onderdanen en klokkenspel zo dicht bij het vuur.

Deze monnik verkeert weliswaar in een geur van heiligheid maar als er wat misloopt dan komt er echt een brandlucht vandaan.....

Kees
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#297 Bericht door Kees » woensdag 11 februari 2015, 15:54

Leuk, heb de foto van je "geleend"
Niet klagen, maar dragen.

Duncan
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#298 Bericht door Duncan » woensdag 11 februari 2015, 17:19

Het schijnt dat je, als je een bepaalde creme of was op je lichaam smeer, je niet verbrandt. Maar goed, leuke circusact. Zoland hij er maar geen misbruik van maakt door de toeschouwers extra geld uit de zak te kloppen voor het verrichten van wonderen... :?

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#299 Bericht door driver » woensdag 11 februari 2015, 19:55

Duncan schreef:Het schijnt dat je, als je een bepaalde creme of was op je lichaam smeer, je niet verbrandt. Maar goed, leuke circusact. Zoland hij er maar geen misbruik van maakt door de toeschouwers extra geld uit de zak te kloppen voor het verrichten van wonderen... :?
In al mijn simpelheid denk ik toch dat het om wat extra bathjes gaat ... :angel:

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#300 Bericht door prajak » donderdag 12 februari 2015, 00:26

Toen ik nog in buitenwater zwom smeerde ik mijn lijf in met varkensvet en dat bleef in die kou als een bescherming om het lijf zitten. Ik stonk wel een uur in de wind...... Dus of een creme blijft zitten op die monnik...heb zo mijn twijfels.

Maar het kan concentratie zijn zoals er ook mensen slapen op een spijkerbed. Maar ook concentratie houdt de hitte niet tegen. Kortom, niet mijn idee van een aangename namiddag.

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”