Navigatiesysteem

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Ashakorat
Standaard Lid
Standaard Lid

Navigatiesysteem

#1 Bericht door Ashakorat » zaterdag 24 januari 2015, 15:01

Ik heb maandag mijn auto opgehaald ( isuzu) en gisteren ben ik met het ingebouwde navigatiesysteem aan het spelen geweest. Heb bij het huis van mijn vriendin de GPS positie ingesteld en toen ik later op de dag vanuit korat stad wilde terug navigeren sloeg het helemaal nergens op. Van oude wegen beweert hij dat ze niet bestaan of zegt dat het een nieuwe weg is die nog niet ingevoerd is. stuurt me links ipv rechtsaf enz. De grotere wegen in en rond de stad doet hij correct maar op het platteland?????
Is dit normaal voor in thailand of is er iets mis?
Een politicus praat veel meer dan ik, maar zegt minder
.
Groet

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Navigatiesysteem

#2 Bericht door ron » zaterdag 24 januari 2015, 15:11

Heb een tijd in een nieuwe Izusu gereden,en die navigatie was in ieder geval wel toppie.

Succes,Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

chaiyaphum
Expat
Expat

#3 Bericht door chaiyaphum » zondag 25 januari 2015, 07:49

T.a.v. het navigatiesysteem in mijn automobiel(pajero 2014) is het gebruikelijk.
Hij geeft vaak aan dat ik naast een weg rijd i.p.erop en deelt dan mede dat ik de snelheidslimiet overtreed. Op ongebaande wegen schijnt een snelheidslimiet te staan van 30 km.
Toen ik hierover een opmerking maakte bij de dealer en de hoofdvestiging in Bangkok - werd iok doorverwezen naar een bedrijf dat de updates verzorgt(schijnt te verzorgen) deze deelde mede dat dit onmogelijk was omdat alle wegen erop zouden staan.
Toen ik voor updates aan de slag ging kwam ik op het programma van de leverancier tegen dat het apparaat dat ik gebruik nog niet bekend is voor updates - maar het programma herkende het apparaat wel, doch kon verder niets doen opdat zij daaraan geen ondersteuning leveren.
Ik ben dus nog steeds bezig om een bijgewerkte update te krijgen. Het vreemde is overigens wel dat een vriend hier in Thailand met een andere auto - inmiddels 3 jr oud- op zijn navigatie(ander merk) wel de wegen heeft staan die mijn systeem als ongebaand aanmerkt.

greenthaiway
Expat
Expat
Contacteer:

#4 Bericht door greenthaiway » zondag 25 januari 2015, 08:50

Men kan ook een verplaatsbaar GPS Systeem plaatsen als de ingebouwde niet volstaat.
Zie eventueel eerder draadje over dit onderwerp:
viewtopic.php?f=24&t=816943&hilit=gps+systeem

Kees
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#5 Bericht door Kees » zondag 25 januari 2015, 09:46

Ik rij nu een maand rond met een Mobiel "Toyota Kamaz NAAV 450T" navigatie systeem rond, en kan niet anders zeggen dan een prima ding. Zelfs weggetjes, waarvan wij zeggen is dat een weg? geeft ze precies aan.
Maar ja, als je al een ingebouwd systeem heb in de auto ga je er niet nog een mobiel systeem bij plaatsen.
Misschien kun je eens vragen naar een betere (laatste update) kaart.
Niet klagen, maar dragen.

Ashakorat
Standaard Lid
Standaard Lid

#6 Bericht door Ashakorat » zondag 25 januari 2015, 12:32

chaiyaphum schreef:T.a.v. het navigatiesysteem in mijn automobiel(pajero 2014) is het gebruikelijk.
Hij geeft vaak aan dat ik naast een weg rijd i.p.erop en deelt dan mede dat ik de snelheidslimiet overtreed. Op ongebaande wegen schijnt een snelheidslimiet te staan van 30 km.
Toen ik hierover een opmerking maakte bij de dealer en de hoofdvestiging in Bangkok - werd iok doorverwezen naar een bedrijf dat de updates verzorgt(schijnt te verzorgen) deze deelde mede dat dit onmogelijk was omdat alle wegen erop zouden staan.
Toen ik voor updates aan de slag ging kwam ik op het programma van de leverancier tegen dat het apparaat dat ik gebruik nog niet bekend is voor updates - maar het programma herkende het apparaat wel, doch kon verder niets doen opdat zij daaraan geen ondersteuning leveren.
Ik ben dus nog steeds bezig om een bijgewerkte update te krijgen. Het vreemde is overigens wel dat een vriend hier in Thailand met een andere auto - inmiddels 3 jr oud- op zijn navigatie(ander merk) wel de wegen heeft staan die mijn systeem als ongebaand aanmerkt.
Ik rij nu ook regelmatig "naast " weggetjes, de grotere hooofdwegen geen probleem. Nog even wat uitproberen en dan maar langs isuzu gaan, het is tenslotte geen goedkoop tweedehands autootje.
.
Groet

Ashakorat
Standaard Lid
Standaard Lid

#7 Bericht door Ashakorat » donderdag 19 februari 2015, 00:32

Tja,
De navi nu een paar weken uitgeprobeerd en in het algemeen is het een goed functionerend systeem. Tot nu toe in een straal van 100 km rond Korat , werkt goed alleen naar het dorp van mijn vriendin zit ik er soms letterlijk en figuurlijk naast. Zal er maar van uitgaan dat de google auto hier nog niet geweest is :crazy:
.
Groet

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#8 Bericht door elst99 » donderdag 19 februari 2015, 08:14

Laat je vriendin verhuizen, probleem opgelost :giggle:
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Ashakorat
Standaard Lid
Standaard Lid

#9 Bericht door Ashakorat » donderdag 19 februari 2015, 11:55

elst99 schreef:Laat je vriendin verhuizen, probleem opgelost :giggle:
Nog 1 week dan is mijn nieuwe Sala klaar die overigens wel een tempel lijkt. Dus verhuizen :happyno:
.
Groet

brake034
Expat
Expat

#10 Bericht door brake034 » donderdag 19 februari 2015, 14:43

Ashakorat schreef: Nog 1 week dan is mijn nieuwe Sala klaar die overigens wel een tempel lijkt.
Foto?
Marcel

Ashakorat
Standaard Lid
Standaard Lid

#11 Bericht door Ashakorat » vrijdag 20 februari 2015, 01:02

brake034 schreef:
Ashakorat schreef: Nog 1 week dan is mijn nieuwe Sala klaar die overigens wel een tempel lijkt.
Foto?
Sorry Brake, ik weet niet hoe ik hier een foto moet plaatsen. Moet je je eerst ergens registreren heb ik begrepen enz. Vloer is 5 bij 7 en dak ongeveer 8 bij 10 met een dubbel dak en allerlei versierselen die je bij een tempel ook ziet. Heb ik niet om gevraagd, maar is eigen initiatief van de makers. Het dak loopt niet strak naar beneden maar er zit een holle ronding in. De 8 staanders zijn boomstammen en alle overige houtwerk is ook van bomen die een aantal maanden geleden omgezaagd zijn. Uit die boomstammen hebben ze met een lange kettingzaag planken gezaagd. Knap werk. De binnenkant van het dak is afgewerkt met bamboevlechtwerk. Het geheel ziet er heel natuurlijk en speels uit. En met staanders van 40/45 cm dik ook degelijk.
.
Groet

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#12 Bericht door Jeanette » vrijdag 20 februari 2015, 08:55

Je klikt nieuw antwoord aan.
Eerst [ img][/img] , een na laatste van hier boven aan.
Geef 2 spaties en 1 < zodat je midden in [ img][/img] zit.
Neem een url van een foto, b.v. download/file.php?avatar=5639_1370770722.gif
... en zet die tussen [ img][/img] ... zo ... Afbeelding
Door de spatie blijf je eenvoudiger tussen de - ][ -

Links van versturen staat 'voorbeeld' en nu kun je eerst zien of het wel gelukt is.
Je kunt ook fouten verbeteren. :idea:

En nu druk ik op versturen

8-)

(ik moet nodig aan mijn kleinzoon vragen hoe ik een foto kleiner kan maken. Dat weet ik dan weer niet. [|( )

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#13 Bericht door Hua Thale » vrijdag 20 februari 2015, 09:26

Hierzo kan dat bijvoorbeeld.

http://nl.tinypic.com/

We zijn lekker aan het navigeren allemaal. ;)
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”