Ik heb besloten om 3 of 4 maanden naar Koh Tao te gaan om daar mijn Divemaster en Instructor te halen. De laatste tijd is er veel veranderd mbt het visum. In Nederland kan je enkel nog een 60 dagen tourist visum krijgen. welke je met 30 dagen kan verlengen bij immigration. Meer zou ook HEEL misschien langer kunnen, maar voor uitsluitsel daarover verwijzen zowel het consulaat in A'dam en de ambassade in Den Haag naar de immigratie dienst en die reageren natuurlijk niet.
Om een visum aan te vragen moet ik een in en outbound ticket hebben. Vanwege de verlenging bij immigration mag je outbound 90 dagen na je inbound zijn. mocht ik toch 4 maanden willen blijven denk ik er over om na twee maanden naar KL te vliegen en bij de ambassade daar een nieuw visum aan te vragen. Dit houd in dat ik mijn outbound ticket moet wijzigen en dat gaat weer minimaal 120 euro kosten
Hier boven is eigenlijk meer de inleiding tot mijn werkelijke vraag.
de cursus duurt vermoedelijk niet meer dan twee maanden. Ik kan totaal niet stil zitten dus zal me vermoedelijk daarna gaan vervelen. Heb op dit moment niet echt behoefte om door Thailand te reizen (Heb ik al gedaan en was top, maar wil niet weer alleen) Wat zijn de mogelijkheden op Koh Tao om misschien hier en daar een beetje te klussen? Want anders kan ik beter gewoon 3 maanden boeken inplaats van de hele moeite naar KL.
Weten jullie misschien een wat goedkopere manier zodat ik niet nu in mijn huidige overspanne westerse gemoedstoestand al moet gaan beslissen hoe lang ik wil blijven met eventueel allemaal extra kosten tot gevolg? Of kunnen jullie wat meer helderheid over de mogelijkheden op dit moment in Thailand? zodat ik zeker weet dat ik net zo goed na drie maanden of juist na vier maanden kan vertrekken?
Hoop dat mijn dilemma een beetje duidelijk is

Thanks