Meneer Hua Thale, is het wel allemaal goedgekomen met de pielemuis en het onderhangend klokkenspel?
Ik heb waterpolo gespeeld in de tijd dat er alleen buitenwater was, in Weert, de IJzeren Man, natuurwater ook nog, vissies rond de benen, en de eis was voor competitiewedstrijden 16 graden. Maar ja, je bent jong en wilt spelen dus wij namen de temperatuur aan de overkant van het bad op, en dan liepen we naar de scheidsrechter en hielden de thermometer in de handen.
Daar stond dan ineens trots 16 graden maar we wisten allemaal, het is slechts 12 graden. Maar er werd gespeeld, je bent kerels van 20 tot 30 en dan wil je geen mietje spelen.
Ik was keeper en mocht in de rust afwisselen met Sjoerd, die was ook keeper, en dan werden we in een warme deken gerold want keepen was blauwbekken. Iedere wedstrijd keepten Sjoerd en ik 2 x 4 minuten netto speeltijd en daarna had ik gerust als khatoey door het leven kunnen gaan want 'het' was in het lichaam teruggetrokken. Een chirurg had dat niet na kunnen doen.
Nou, het is allemaal goed gekomen. Maar wat ik op de foto zie was toen te groot.......